1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. DS5 جدید محصولی از نام تجاری DS

DS5 جدید محصولی از نام تجاری DS

4 تیر 1394
  • 0

نام تجاری DS از سیتروئن مستقل شده و با اینکه هنوز زیرمجموعه آن است اما به‌عنوان بازوی سازنده خودروهای لوکس تر ایمن شرکت، دیگر نشان سیتروئن را حمل نمی‌کند. هویت تازه نشان DS با محصولات نونوارشده کم‌کم خود را نشان می‌دهد. پرچم‌دار خودروهای این برند یعنی DS 5 هم با فیس لیفت و مشخصاتی به‌روز شده وارد بازار شده است.

با وجودی که سیتروئن با DS به دنبال هویتی مستقل و متمایز می‌گردد، با دیدن این خودرو در همان نگاه نخست عضوی از خانواده سیتروئن را تشخیص خواهید داد. افزودن مقدار زیادی کروم به قاب جلوپنجره مشبک و ضربه‌گیرهای جانبی برای ایجاد تصویری لوکس از یک هاچ بک بزرگ صورت گرفته است.

انتخاب‌های گسترده ای در بخش پیشرانه این خودرو وجود دارند. یک موتور بنزینی توربو با قدرت 163 اسب بخار و یک پیشرانه هیبریدی از موارد جدید هستند. تا پایان سال هم یک موتور بنزینی THP با قدرت 210 اسب بخار به انتخاب‌ها افزوده می‌شود. برای کسانی که به دنبال سوزاندن گازوئیل هستند، سه موتور دیزلی 120، 150 و 180 اسبی BlueHDi نیز قابل انتخاب می‌باشند. در حالی که موتور هیبریدی از ترکیب یک پیشرانه دیزلی و موتور الکتریکی با مجموع خروجی 200 اسب بخار تشکیل شده است. این مدل به‌صورت AWD و چهار چرخ محرک ارائه می‌شود و مصرف سوخت میانگین 3.36 لیتر در صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق با فن‌آوری PLV برای بهبود راحتی و کیفیت سواری برای این خودرو در نظر گرفته شده است. درون کابین از یک نمایشگر لمسی جدید با طرح‌بندی جدید و امکانات ارتباطی بهتر نظیر جفت شدن آسان‌تر با گوشی‌های هوشمند و کاهش 12 دکمه در داشبورد برای راحتی بیشتر سود می‌برد.

DS 5 جدید در دو سطح تریم الگانس و پرستیژ ارائه می‌گردد. یک نسخه تولید محدود 1955 نیز با نگاهی به گذشته در دسترس است که علاوه بر رنگ‌آمیزی آبی ویژه، تجهیزات استاندارد بیشتر و روکش چرمی لوازم داخلی از چراغ‌های LEDجلو نیز بهره می‌برد.

قیمت DS 5 در انگلستان در مدل BlueHDi 120 الگانس با گیربکس دستی از 25980 پوند شروع می‌شود. گران قیمت ترین مدل DS 5 نیز نسخه هیبریدی 4×4 آن است که 34890 پوند فروخته می شود.

منبع پدال


نظرات