1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروهای جدیدالورود به ایران

خودروهای جدیدالورود به ایران

11 مرداد 1393
  • 2

لازم نیست خیلی اهل ماشین‌بازی و برند‌های بزرگ باشید‌، تنها کافی است یک انسان با احساسات باشید تا منطقه آزاد ارس بتواند رویاهای شما را که تا دیروز تنها در حد یک عکس اینترنتی بوده‌اند، به حقیقت بدل کند .

پیش از ارس، منطقه آزاد کیش و اروند این فرصت را داشتند تا با آزادی کامل پای خودروهایی را به کشورمان باز کنند که شاید طی 20 سال آینده هم امکان ورودشان به ایران وجود نداشت اما در غیبت ستارگان در این مناطق آزاد‌، منطقه آزاد ارس عجایبی را پیش روی مردم ایران قرار داد که حتی تصور ورودشان به ایران هم سخت بود اما این فرش قرمز ارس میزبان خودرو‌های تازه واردی در سال 93 بود که برخی از آنها حتی در منطقه خاورمیانه هم به سختی یافت می‌شوند . این ستارگان تازه‌وارد آنقدر خاص‌، با ارزش و در عین حال داغ هستند که به سادگی نمی‌توان از کنار آنها گذشت‌. به همین دلیل تیم خبری هفته نامه خودرو امروز در منطقه آزاد ارس تنها چند ساعت بعد از ورود این خودرو‌های خاص دست به کار شد و به سراغ ستارگان تازه وارد ارس رفت . آنچه در این مطلب می‌خوانید تنها معرفی کوتاهی از ستارگانی است که قدم بر فرش قرمز منطقه آزاد ارس و ایران گذاشته‌اند.

Chevrolet Corvette C7

ارس خیلی سعی کرد اولین منطقه‌ای باشد که میزبان نسل جدید شورولت کوروت افسانه‌ای است اما پیش از آن 2 دستگاه کوروت C7 وارد منطقه آزاد کیش شده بودند‌. این خودرو از سال 2014 روانه بازار‌های جهانی شده و کوروت وارد شده به منطقه آزاد ارس سومین هیولای 455 اسب بخاری شورولت است که قدم به خاک کشورمان گذاشته‌. پیشرانه این خودرو 6.2 لیتر حجم دارد و با بهره‌گیری از 8 سیلندر V‌شکل حداکثر توانش به 455 اسب بخار و حداکثر گشتاورش به 624 نیوتن متر می‌رسد. شورولت این خودرو را با 2 نوع گیربکس 6 و 7 سرعته اتوماتیک به بازار عرضه کرده که نمونه وارد شده به ارس از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد و ابهت 1.5 تنی کوروت C7 را تنها در 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رساند و اگر باز هم تشنه هیجان و سرعت باشید کوروت می‌تواند شما را در هر ساعت 306 کیلومتر جابه‌جا کند! مصرف ترکیبی این هیولای سبک V8 حدود 9.3 لیتر در 100 کیلومتر است و از جمله مهم‌ترین رقبای آن می‌توان به SRT وایپر‌، نیسان GTR و جگوار F-Type اشاره کرد که هر سه در نوع خود بی‌نظیر هستند.

 خودروهای جدیدالورود به ایران

MercedesBenz SLS AMG

SLS یک تفاوت بزرگ با دیگر خودرو‌های خاص وارد شده به ارس دارد. مرسدس بنز تولید این محصول را بعد از 4 سال در سال 2014 متوقف کرده است تا SLS با پیوستن به تاریخ و بدون جانشین به یک اسطوره مانند مدل مطرح SLR بدل شود‌. وامدار خلف در‌های گالوینگ از مدل 300 و جانشین مدل افسانه‌ای SLR در حالی به منطقه آزاد ارس وارد شده که از جمله آخرین نمونه‌های تولید شده این محصول در جهان به شمار می‌رود . SLS AMG با پیشرانه V8 6.2 لیتری و حداکثر توان 591 اسب بخار دومین خودرو قدرتمند وارد شده به منطقه آزاد ارس طی ماه اخیر است‌. این خودرو زیبا و شگفت‌انگیز با وزن 1.6 تنی صفر تا 100 را تنها در 3.7 ثانیه می‌پیماید و حداکثر سرعتش به 320کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. غرش تنومند SLS AMG در ارس برای مالکش حدود 900‌میلیون تومان آب خورده است‌. از جمله مهم‌ترین رقبای این خودرو در منطقه آزاد ارس می‌توان به تنها فراری 458 وارد شده اشاره کرد‌.

 خودروهای جدیدالورود به ایران

Bentley Continental GTC 2014

کانتیننتال GTC خودرویی کبریولت از کلاس GT است‌. این خودرو اولین محصول بنتلی بعد از مالکیت فولکس واگن در این شرکت به حساب می‌آید و اولین بنتلی تاریخ است که به صورت انبوه به تولید می‌رسد‌. آنچه در ارس شاهدش هستیم، جدید‌ترین مدل این خودرو در نوع کبریولت است که پسوند C پس از عنوان GT این خودرو نیز همین موضوع را بیان می‌کند‌. استون مارتین DB9 و فراری FF نزدیک‌ترین رقبای این بنتلی هیجان‌انگیز هستند و بعید نیست برای شکست دادن این کبریولت قدرتمند یکی از شهروندان تبریزی برای واردات این دو رقیب شگفت‌انگیز نیز دست به کار شود. این خودرو در رنگ سفید و با سقف و تودوزی قرمز به منطقه آزاد ارس وارد شده از پیشرانه 4 لیتری و گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برد‌. حداکثر توان این خودرو عدد 500 اسب بخار را نشان می‌دهد و حداکثر گشتاورش نیز به 660 نیوتن متر می‌رسد. هیولای روباز بنتلی با وزن حدود 2.5 تن صفر تا 100کیلومتر را تنها در 5‌ثانیه طی می‌کند و حداکثر سرعتش نیز به عددی فراتر از 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد . با این حال ابرخودرو بریتانیایی در سیکل ترکیبی هر 100 کیلومتر حدود 10.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند . بنا به گفته مالک این خودرو حدود 830 میلیون تومان خرج روی دستشان گذاشته است و هم اکنون در پارکینگ این مالک در کنار یک رنج روور اتوبیوگرافی خانه‌ای تمام انگلیسی را به وجود آورده است‌.

 خودروهای جدیدالورود به ایران

BMW 428i

خاص‌ترین و داغ‌ترین خودرو وارد شده به ارس طی هفته گذشته نه از باشگاه 500 اسب بخاری‌هاست و نه یک هیولا از لامبورگینی یا فراری بلکه این مهمان تازه‌وارد محصولی است که تنها حدود 2 ماه از ورودش به بازار خاور‌میانه می‌گذرد و با 4 سیلندر بیش از دیگر خودرو‌ها خودنمایی می‌کند‌. ب‌ام‌و سری 4 که در سال 2014 جانشین مدل سری 3 کوپه ب‌ام‌و شده وقتی شما این مطلب را می‌خوانید حدود 2 هفته از عمرش در خاک ایران می‌گذرد‌. این سری 4 دومین مدل قدرتمند از خانواده 4 است که با عنوان 428 معرفی می‌شود و از پیشرانه 2 لیتری توربو 240 اسب بخاری و پکیج M بهره می‌برد. کوپه فریبنده ب‌ام‌و که با طراحی زیبایش دست منتقدان را بسته با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک شتاب صفر تا صد 6 ثانیه‌ای را ثبت می‌کند و حداکثر سرعتش به 250 کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. این خودرو علی‌رغم قدرت و شتاب فوق‌العاده در سیکل ترکیبی تنها 6.3‌لیتر بنزین مصرف می‌کند‌. نمونه وارد‌شده به ارس مدل 2015 این خودرو است و در این منطقه 75 هزار دلار ( 238 میلیون تومان) قیمت دارد‌.

 خودروهای جدیدالورود به ایران

Porsche Macan S 2015

ماکان در زبان اندونزیایی به معنای ببر است‌. پورشه از سال 2010 طراحی این خودرو را آغاز کرده است تا به عنوان برادر کوچک‌تر مدل دوست‌داشتنی کاین به بازار‌های جهانی عرضه کند. ماکان سرانجام در نمایشگاه سال 2013 لس‌آنجلس و توکیو به نمایش در آمد و فروشش از بهار سال 2014 در اروپا آغاز شد‌. یک سوم پلت‌فرم ماکان با برادر ارزان‌قیمتش یعنی آئودی Q5 مشترک است به گونه‌ای که از فاصله بین دو محور و طراحی سیستم تعلیق مشابه این خودرو استفاده می‌کند اما گیربکس‌، پیشرانه و نوع سیستم تعلیق آن کاملا با آئودی تفاوت دارد‌. یکی دیگر از نکات جذاب در مورد ماکان این است که این خودرو اولین پورشه‌ای است که بعد از 20 سال به پیشرانه 4 سیلندر مجهز شده‌. پیش از ماکان مدل سدان 968 نیز از پیشرانه 4 سیلندر بهره می‌برد که به نظر می‌رسد با شخصیت درنده‌خوی پورشه چندان همخوانی ندارد‌! پورشه هم اکنون ماکان را در 4 مدل معمولی‌، S‌ ، S دیزل و توربو به بازار عرضه می‌کند. در پشت نمونه واردشده از این خودرو به منطقه آزاد حرف S بعد از نام ماکان می‌درخشد که نشان‌دهنده عدم بهره‌گیری از پیشرانه 4 سیلندر مدل معمولی است چرا که این خودرو به موتور 3 لیتری تویین توربو مجهز شده است و توانایی تولید حداکثر قدرت 335 اسب بخار و 465 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب صفر تا 100 این شاسی بلند جمع و جور پورشه با وجود وزن 1.9 تنی تنها 5.4 ثانیه است و حداکثر سرعتش به 254 کیلومتر در ساعت می‌رسد‌. شاسی بلند عجیب و خاص پورشه در سیکل ترکیبی 8.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند و قیمت نمونه 2015 آن در منطقه آزاد ارس حدود 90 هزار دلار (286 میلیون تومان) تعیین شده است‌.

 خودروهای جدیدالورود به ایران

Ford Mustang GT با تیونینگ هرتز

نسل پنجم فورد ماستنگ آخرین روزهای تولیدش را سپری می‌کند تا به زودی با نسل ششم جایگزین شود‌. همین موضوع موجب شده تا تیونر‌ها برای جاودانه‌شدن این ماستنگ بعد از حدود 10 سال تولید برای تقویتش دست به کار شوند‌. ارس نیز از این مهمانی بزرگ تیونر‌ها بی نصیب نمانده است و این روز‌ها میزبان نسخه‌ای خاص و تولید محدود از ماستنگ GT است که نام Hertz & Penske Racing شناخته می‌شود . پیشرانه این خودرو در حالت استاندارد با حجم 5 لیتری و 8 سیلندر V شکل 420 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما شرکت هرتز از آنجایی که فکر می‌کرده این قدرت و شتاب 4.6 ثانیه ای‌اش آنقدر که باید شگفت‌انگیز نیستند، حداکثر قدرت این موتور را به 600 اسب بخار رسانده تا با صدایی مهیب و چهره‌ای خشمگین آن را نسبت به ماستنگ‌های دیگر متمایز جلوه دهد‌. یکی از مهم‌ترین مواردی که در طراحی ظاهری این ماستنگ را از برادران استانداردش جدا می‌کند خط طلایی کشیده شده در طول بدنه است‌. تا کنون تنها 150 نمونه از این خودرو به تولید رسیده که مدل مذکور در منطقه آزاد ارس یکی از این مدل‌هاست.

 خودروهای جدیدالورود به ایران



نظرات

  • تنبور تنبور (18 مهر 1393 ساعت 10:42)

    کوروت هم عالیه با توجه به قیمتش و امکانات فنی که داره ارزش خیلی بالایی داره

  • تنبور تنبور (18 مهر 1393 ساعت 10:37)

    بنزه آدمو دیوونه میکنه