1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

27 مرداد 1393
  • 8

بوگاتی ویرون، سوپر خودرویی که از سال 2005 تا کنون به طور مداوم رکورد سریع‌ترین خودروی استاندارد جهان را در اختیار داشته با آخرین روزهای تولید خود نزدیک می‌شود و به زودی باید جایش را با جانشین خود تعویض کند.

در حال حاضر هنوز 15 دستگاه ویرون فروخته نشده باقی مانده است. بنابراین انتشار اطلاعات برای مدل جانشین می‌تواند تأثیر مستقیمی روی فروش این خودروها بگذارد. با این وجود، انتظارات از بوگاتی بعدی بسیار بالاست. هدف بوگاتی در این خودرو رسیدن به سرعت نهایی 460 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 2.3 ثانیه ای است.

در حال حاضر، پایه‌های امپراتوری بوگاتی توسط رقبای تازه‌واردی چون کونیگ زگ و هنسی به لرزه در آمده است. هنسی ونوم جی تی توانسته رکورد بوگاتی را جابجا کند. اما این شرکت در تولید و فروش نمی‌تواند با بوگاتی رقابت کند زیرا در اصل یک شرکت تیونر بیش نیست.

در حال حاضر بوگاتی ویرون با موتور شگفت‌انگیز W شکل 16 سیلندر 8 لیتری عرضه می‌شود که مجهز به چهار توربوشارژر است و 1200 اسب بخار قدرت دارد. نسبت نیرو به وزن این خودرو 523 اسب بخار در هر تن می‌باشد. با وجود ضریب آئرودینامیکی نه چندان مطلوب 0.41 این سوپر اسپرت در آخرین مدل کوپه توانسته به سرعت 431.072 کیلومتر بر ساعت دست یابد که آن را به عنوان سریع‌ترین خودروی استاندارد خیابانی جهان مطرح می‌کند. مدل روباز در حالت سقف باز نیز توانسته به رکورد سرعت 408.84 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

اما مدل جدید ویروب با موتور تجدیدنظر شده حدود 1500 اسب بخار قدرت خواهد داشت. شایعات حاکی از استفاده از قوای هیبریدی همانند مک لارن P1 و فراری لافراری است. در این صورت یک موتور الکتریکی دیسکی در داخل پوسته گیربکس نصب می‌شود که با باتری‌های لیتیوم یون کار می‌کند. این نیروی عظیم، توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. بوگاتی درنظر دارد تا سال 2016 از جانشین ویرون پرده‌برداری کند. تحویل به مشتریان نیز از سال 2017 آغاز می‌شود. در عین حال هنسی نیز برای این سال برنامه‌ریزی کرده تا به سرعتی بیش از بوگاتی دست یابد. باید دید افتخار بزرگ سریع‌ترین خودرو در دستان کدام کمپانی قرار می‌گیرد. بوگاتی نامدار یا هنسی جویای نام.

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

 جانشینی برای سریع‌ترین خودروی جهان

منبع carscoops.com


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 07:41)

    بــــــــــــــوگاتی سرعتش تکه ولی یک مدل فـــــــــــــراری وعده داده شده که به نام فـــــــــــراری F80 که نهایت سرعتش 500 کیلومتـــر بر ساعت هست که رکورد بــــــوگاتی و هنســـــــلی هم میزنه.

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 شهریور 1393 ساعت 04:29)

    تصحیح میکنم. هنسی

  • امین سعید امین سعید (29 مرداد 1393 ساعت 14:27)

    پس اینجوری باید ماشینی بسازن که 5000 کیلومتر بر ساعت سرعتش باشه!!! همیشه برای ارائه طرح جدید زمان حال مناسبه، میتونن در کنارش به ارتقاء طرح های قبلیشونم ادامه بدن....

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 07:35)

    دوست عزیز یک صفــــــــــر زیاد گذاشتی چون 5000 کیلومتر بر ساعت از ســـــــــــرعت صـــــــوت هم بیشتره. با عـــــــــــــــرض پــــــــــــــــوزش.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (28 مرداد 1393 ساعت 13:02)

    مطمئن باشید تغییرات اونقد محسوس نیست

  • امین سعید امین سعید (27 مرداد 1393 ساعت 21:13)

    چرا خودروسازای بزرگ دنیا مثل بوگاتی نمیرن دنبال ساخت یه ماشین کاملا جدید که با هرچی که تاحالا ساخته شده فرق داشته باشه؟!!! همش دنبال سرعت و قدرت موتور و شتاب و اینجور چیزا هستن!!!

    نادرتیونینگ نادرتیونینگ (28 مرداد 1393 ساعت 13:01)

    چون تا زمانیکه یه طرح جا داره برای ارتقا طراحی از صفر کار اشتباهیه

  • کاوه رضاییان کاوه رضاییان (27 مرداد 1393 ساعت 13:05)

    به نظر من بوگاتی اگه میخواد فروش ماشین هاشو بیشتر کنه باید یه تغییر اساسی تو شکل ماشین هاش بده