1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید بی ام و X1 غوغای کیفیت در سمفونی خطوط مواج

نسل جدید بی ام و X1 غوغای کیفیت در سمفونی خطوط مواج

17 خرداد 1394
  • 1

قرار است به تازگی نسل جدید خودروی زیبا و کاربردی BMW x1 به بازار عرضه شود. افشای این خبر و درج تصاویری از این خودروی زیبا در میان محافل مختلف سروصدای بسیاری به پا کرده است. خودروی جدید شرکت بی ام و با استایلی خشن و زیبا دوباره آمده است تا حریفان سرسخت خود را به چالشی جذاب دعوت کند.

از آنجا که عمده ی نقطه عزیمت یا فروش این مدل که تنها SAV یا Sports Activity Vehicle واقعی و کوچک شرکت بی ام و است در ایالات متحده امریکاست به همین دلیل کمپانی بی ام و مراسم رونمایی از نسل جدید x1 را در آمریکا برگزار می کند. یکی از موارد جالب درباره کمپانی بی ام و این بوده که همواره تلاش داشته تا روند روبه رشد خود را در هر مدل جدید ادامه دهد. نسل دوم خودروی BMW x1 نیز با ارتقا در نقاط مختلف همراه بوده است و بی ام و آشکارا خواسته تا استانداردهای جدیدی را برای این خودرو و این کلاس تعریف نماید. نسل جدید بزرگ تر و حجیم تر از رقبای خود در این رده است. البته فرم کلی خطوط و حجم مدل جدید در حال و هوای استایل همیشگی بی ام و است با این تفاوت که خطوط آشکارا زنده تر، پویا تر و هماهنگ تر از قبل هستند و اگر به نسل نخست BMW x1 ایراداتی وارد می شد که کم و بیش قابل قبول بود در این نسل این ایرادات نه تنها برطرف شده که بی ام و بوضوح از مرزهای قبلی فراتر رفته و خودروی باکیفیت، زیبا و خشن را در حجمی مملو از خطوط که سرانجام در نقطه ای که مارک برجسته بی ام و وجود دارد به هم می رساند.

علیرغم کاهش اندک طول بدنه، بی ام تلاش دارد تا با X1 2016جادار ترین محصول این رده را به بازار معرفی نماید، به همین دلیل در این نسل فضای پای سرنشینان در قسمت عقب را 1.5 اینچ افزایش داده است و این مقدار میتواند با تنظیم مجدد صندلی ها تا 2.6اینچ افزایش یابد. همچنین با توجه به افزایش در ارتفاع سقف خودرو، مسافران خودرو چه در صندلی های جلو و چه در قسمت عقب از دید بهتری نسبت به اطراف برخوردارند که جای تحسین دارد. نکته دیگر این خودرو صندلی های تاشو عقب هستند که به خوبی دسترسی مسافران به فضای بار را فراهم میکنند. بطور کلی بی ام و تلاش نموده تا اتاق این نسلx1 هم راحتتر باشد و هم گنجایشی تا بیش از 15% نسبت به نسل قبل را برای خریداران فراهم نماید.

بی ام و در مدل 2016 با ارائه پکیج M power به استقبال کسانی رفته است که در سری x1 حال و هوای اسپرتی را ترجیح می دهند. پکیجی که شامل تایرها، سیستم تعلیق و صندلی های اسپرتی سری M power است و عملکرد و لذت بالایی را به خریداران عرضه میکند.

امکاناتی که بی ام و برای این مدل تدارک دیده اعم اند از : صندلی های اسپرت جلو مجهز به تکنولوژی پوشش سنسا تک، نمایشگر6.5 اینچی با رزولوشن بالا و مجهز به سیستم سرگرمی و سیستم صوتی با هفت اسپیکر. علاوه بر اینها میتوان با پرداخت اضافه به مواردی همچون سقف شیشه ای پانوراما، چراغهای مجهز به نور لیزر و نمایشگر 8.8 اینچی با رزولوشن بالا مجهز به سیستم ناویگیشن و رهیاب ماهواره ای دست یافت.

در نگاه اول شاید به نظر رسد شکل بیرونی BMW x1 تغییر چندانی ننموده اما این مدل بوضوح به روز شده و از توازن بهتری برخوردار است. پوزه خودرو بی شباهت به مدل X5 نیست و یادآور همان حال و هواست. این خودرو مجهز به چراغ های LED با تکنولوژی روشنایی در روز است که بصورت استاندارد در مدل پایه وجود دارد و خودرو را به شدت زیبا نموده است. همچنین تایرهای 18اینچی در مدل استاندارد و 19 اینچی در مدل پرمیموم زیبایی کار را دوچندان نموده است.

اما بی شک برجسته ترین بخش BMW x1 در زیر پوسته خودرو قرار دارد، جایی که موتور با کیفیت شرکت بی ام و با قدرت می تپد. این خودرو در نخستین گام قرار است در ایالات متحده امریکا و با کد xDrive28i ارائه شود. قدرت این مدل به وسیله آخرین نسخه موتور4سیلندر، 2لیتری و توین توربو شرکت بی ام و تامین می شود. بیشینه قدرت این موتور 228 اسب بخار است و تورک خودرو بالغ بر 258 پوند فوت می باشد. به این ترتیب بی ام و یکی از قدرتمندترین مدلهای این رده از بازار را در بسته ای لوکس و زیبا ارائه کرده است. لازم به یادآوری است که مدل استاندارد بی ام و x1 در کمتر از 6.3ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت دست می یابد و در نهایت تا 130مایل سرعت میگیرد. بی ام و بواسطه قوانین ایمنی، این خودرو را در سرعت 210 کیلومتر محدود نموده اما در نمونه های پرمیوم میتوان با این خودرو تا 230 کیلومتر بر ساعت سرعت گرفت. هنوز اطلاعاتی درباره میزان مصرف سوخت این خودرو اعلام نشده است اما احتمالا در نسل جدید مصرف سوخت خودرو بهبود یابد. خبر دیگر اینکه احتمالا و در آینده نزدیک مدل دیفرانسیل جلو خودرو نیز ارائه گردد.

همچنین BMW x1 با مجموعه کاملی از ویژگی های ایمنی در دسترس خواهد بود ، از جمله هشداردهنده خروج از خط، سیستم هشدار دهنده برخورد در شهر و انبوهی از کیسه های هوا برای راننده و سرنشینان. X1 همچنین بصورت استاندارد با کروز کنترل تطبیقی Stop & Go و کنترل پارک از راه دور عرضه میگردد.

هنوز قیمت دقیق مدل جدید BMW x1 اعلام نشده اسست اما احتمالا بی ام و، مدل استاندارد این خودرو زیبا را در محدوده کمتر از سی هزار دلار به فروش خواهد رساند.

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (17 خرداد 1394 ساعت 04:43)

    خیلی بهتر شده