1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

2 شهریور 1394
  • 0

پس از بررسی‌های اولیه در مورد مقررات و محدودیت‌های سرعت، مالکان «نوربرگ‌رینگ» از تجدید‌نظرهای ایمنی در این پیست خبر داده‌اند که موجب بازگشت سرعت‌های نامحدود و برداشته‌شدن نواحی «ایمن» کنونی خواهد شد.

محدودیت‌های اخیر سرعت و جریمه‌های هوشمند موجود در پیست نوربرگرینگ، در نتیجه وقوع یک تصادف وحشتناک در مسابقات کلاس GT3 وضع شده‌اند. در این مسابقات، یک خودروی مسابقه‌ای GT3 در هنگام نزدیک‌شدن به یک پیچ، در اثر شرایط آئرودینامیک از جا کنده شد و به اولین فنس‌های ایمنی برخورد کرد. در نتیجه این حادثه، یکی از تماشاگران جان خود را از دست داد. بر این اساس، یک محدودیت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت در جاهایی که خطر پرتاب‌شدن خودروها وجود داشت، اعمال گردید؛ از جمله بخش‌های «فلوگ‌پلاتز»، «آنتونیوس‌بوش» و «شاودن‌کروز». همچنین برای مسیر مستقیم اصلی پیست، محدودیت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت درنظر گرفته شد.

البته این محدودیت‌ها از مسابقات واقعی نیز فراتر رفت و شامل استفاده‌های معمولی از این پیست، مانند تست‌های خودروسازان نیز شد؛ به این معنا که کمپانی‌هایی مانند پورشه، مک‌لارن و کونیگ‌زگ دیگر قادر نبودند برای ثبت رکورد دورهای نوربرگرینگ با یکدیگر رقابت کنند. در عمل، وقتی کونیگ‌زگ نتوانست سوپرماشین One:1 را در این پیست آزمایش کند، بحث‌های زیادی را برانگیخت.

در نهایت، مالکان نوربرگرینگ، تصمیم گرفتند که این محدودیت‌ها را دوباره مورد ارزیابی قرار دهند و بر این اساس، پس از برخی تجدیدنظرها و اصلاحات، محدودیت‌های سرعت و نواحی امن برچیده خواهد شد. اقدامات مختلفی برای افزایش ایمنی پیست درنظر گرفته شده است؛ از جمله نصب برخی فنس‌های ایمنی اضافی در پیرامون پیست و بازسازی سطح پیست در قسمت پرطرفدار «فلوگ‌پلاتز». کارستن شوماخر، مدیریت نوربرگرینگ در این زمینه توضیح می‌دهد:

بر اساس اندازه‌گیری‌های دقیق، سطح پیست را در قسمت فلوگ‌پلاتز، با طولی حدود ۵۰۰ متر نوسازی خواهیم کرد. در نتیجه، پنج ناهمواری بزرگ که در نتیجه سال‌ها استفاده مداوم و سنگین از «نورد شلایفه» ایجاد شده‌اند، برطرف خواهند شد.

علاوه بر این، تماشاگران نیز در حال حاضر محدودیت‌های بیشتری در جایگاه ایستادن خواهند داشت و یک سری نرده‌های محافظ اضافی نیز در نواحی بحرانی پیست، نصب خواهد شد. برای این برنامه، ۱۶ اقدام ایمنی و اصلاحی درنظر گرفته شده که شروع به کار ۷ تای آنها از ماه نوامبر سال جاری میلادی خواهد بود و تا اوایل فصل ۲۰۱۶ طول خواهند کشید.

 برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

 برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

 برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

 برداشتن محدودیت های پیست نوربرگ رینگ در آینده

منبع پدال


نظرات