1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تاتا و سوپر نانوی جهنمی

تاتا و سوپر نانوی جهنمی

1 دی 1393
  • 5

ارزان‌ترین خودروی دنیا را که می‌شناسید. تاتا نانو ساخت هندوستان خودرویی است که نمی‌تواند در هیچ زمینه ای، به‌جز قیمت حرفی برای گفتن داشته باشد. اما تاتا قول داده که مدلهای بهبود یافته این خودرو را البته با قیمت بالاتر نیز معرفی نماید.

تا آن زمان و معرفی نسخه‌های بهتر و جذاب‌تر تاتا، یک مهندس محلی دست به کار شده و این خودرو را به گونه ای جالب تقویت کرده است. در گام نخست موتور 1.3 لیتری این خودرو به‌گونه‌ای تقویت شده که 230 اسب بخار، قدرت خروجی آن است.

برای مقابله با این قدرت، شاسی کاملاً تقویت شده است. ترمزهای دیسکی مسابقه ای نیز در هر چهار چرخ بکار گرفته شده‌اند. صندلی‌های عقب، حذف شده و به جای آن‌ها، موتور قرار گرفته است. نیروی موتور هم به دیفرانسیل عقب انتقال پیدا می‌کند.

یک کیت کامل بدنه نیز فراهم آمده که از ویژگی‌های آن، گلگیرهای متورم آن است. تایرهای نرم و صاف مسابقه ای و لوله‌کشی داخل اتاق برای حافظت از سرنشینان در هنگان واژگونی احتمالی هم از دیگر تغییرات این خودرو است. شیشه‌ها نیز دودی شده و صندلی‌های مسابقه ای ریکارو، داشبورد با تزئینات فیبر کربنی و تعویض دنده به سبک خودروهای فرمول برای آن در نظر گرفته شده‌اند.

به نظر میرد این خودرو با نسبت 2.6 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار قدرت، توانایی‌های بالایی داشته باشد. البته نهایت سرعت آن بیش از 190 کیلومتر بر ساعت می‌باشد اما بیشتر روی شتاب آن کنجکاو بودیم که در مورد آن خبری منتشر نشده است. قیمت این خودرو در هند، معادل 39 هزار دلار است یعنی ده برابر قیمت یک تاتا نانوی استاندارد. آیا چنین بهایی برای آن ارزش دارد؟

 تاتا نانو-نمای کلی

 تاتا نانو-نمای کلی

 تاتا نانو-نمای کلی

 تاتا نانو-نمای کلی

 تاتا نانو-نمای کلی

 تاتا نانو-نمای عقب



نظرات

  • حمیدرضا حمیدرضا (4 خرداد 1395 ساعت 20:41)

    خوشگل شده

  • گالاردو گالاردو (3 دی 1393 ساعت 16:05)

    چون از نظر ابعاد ماشین کوچولوییه بعد از تیونینگ خیلی زیبا و تو دل برو شده ولی 39 هزار دلار!!!!! یکی منو با کاردک جمع کنه!!!

  • اسکالید اسکالید (2 دی 1393 ساعت 17:25)

    230 اسب بخار برای این فسقلی ؟!!!

  • محمدماجد محمدماجد (1 دی 1393 ساعت 20:40)

    خدا وکیلی چش به لاستیک پیست

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (1 دی 1393 ساعت 14:02)

    خودرو سازان دنیا در فکر بهتر کردن محصولات خود و عملی کردن ان برای ما....... خودتون جواب و با عرضه محصولات دارید می بینید