1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده خودرو با کاربردهای غیرمنتظره حمل مسافر و بار

ده خودرو با کاربردهای غیرمنتظره حمل مسافر و بار

18 آذر 1393
  • 0

وقتی شما به سراغ یک وانت می‌روید، انتظار حمل بار با آن را دارید نه مسابقات درگ. به همین ترتیب، خریدار یک کوپه اسپرت نیز برای خرید روزانه و سفرهای خانوادگی این خودرو را انتخاب نکرده است. اما گاهی خودروهایی را می‌بینیم که فراتر از تصورات ما عمل می‌کنند. در اینجا ده خودروی انتخابی را فهرست کرده‌ایم:

فورد موستانگ فاکس بادی

وقتی صحبت از موستانگ می‌شود، یاد یک خودروی عضلانی یا ماسل کار آمریکایی می‌افتیم نه یک خودروی کاربردی شخصی. اما این نسخه از موستانگ، نکات جالبی دارد. حتی می‌توان صندلی‌های عقب آن را تا کرد تا فضای بار افزایش یابد. همچنین می‌شد این خودرو را با موتور چهار سیلندر توربو که به اندازه یک موتور 8 سیلندر 5 لیتری قدرت داشت و مصرف سوختی کارآمدتر نیز داشت سفارش داد.

فورد موستانگ فاکس بادی

هوندا المنت

هوندا المنت یک خودروی SUV بزرگ نیست. بنابراین نباید انتظار داشت که روی فضای داخلی آن حساب جداگانه ای باز کرد. اما بسیاری از مردم حتی موتورسیکلت خود را نیز درون آن می‌گذارند. البته اتصالات مناسب و کافی نیز برای ثابت نگاه داشتن موتور از قبل پیش‌بینی شده است. همچنین صندلی‌های عقب را می‌توان تبدیل به تخت خواب کرد. همه چیز در این خودرو برای یک کمپینگ فراهم است.

 هوندا المنت

جیپ ویلز

در ابتدا این یک خودروی بسیار ساده برای استفاده‌های نظامی بود. یک خودروی دو دیفرانسیل همه جا رو که هیچ کس تصور نمی‌کرد به عنوان یک خودروی شخصی نیز مورد استقبال قرار بگیرد. اما بعدها در کشاورزی و زندگی نیز خود را اثبات کرد و اکنون یک خودروی چند منظوره است که در هر کار سختی به کار می‌آید.

جیپ ویلز

ساب 95 واگن

با دارا بودن تنها 4.27 متر طول و سه درب، به عنوان یک واگن هفت نفره وارد بازار شد. تصور داشتن هفت صندلی در چنین خودروی جمع و جوری دشوار است.

ساب 95 واگن

تسلا مدل اس

سدان لوکس تسلا، یک خودروی عجیب است. این خودرو در واقع سمبل خودروهای مدرن و آینده‌نگرانه تلقی می‌شود. با پیشرانه تمام الکتریکی و باتری‌های آن تجربه ای جدید خواهید داشت. اما به لطف همین پیشرانه الکتریکی فضاهای بیشتری در خودرو ایجاد شده‌اند. در قسمت کاپوت جلو یک محفظه بار نسبتاً بزرگ وجود دارد. اما جالب‌تر اینکه در پشت آن دو صندلی کوچک رو به عقب نیز قرار دارند. البته با وجود امکان سواری دو سرنشین کم سن و سال‌تر در آن‌ها، مجموع ظرفیت این خودرو به 7 نفر می‌رسد.

تسلا مدل اس

مک لارن F1

خودروی افسانه ای مک لارن F1 سال‌ها و قبل از ظهور بوگاتی ویرون، رکورددار سرعت خودروهای اسپرت و استاندارد جهان بود. در این خودرو هم چینش جالب صندلی‌ها جلب توجه می کند. راننده در وسط نشسته و دو سرنشین در دو طرف وی قرار می‌گیرند. سه سرنشین در صندلی‌های سطلی شکل این خودرو می‌توانند سرعت 370 کیلومتر بر ساعت را تجربه کنند. اما با این وجود، فضای باری نیز به اندازه یک فورد فیستا در این خودرو وجود دارد که بیش از انتظار است.

 مک لارن F1

هوندا سیتی

فکر می‌کنید که یک خودروی هاچ بک بسیار ریزه میزه در حد هوندا سیتی، بتوان چه بارهایی را حمل کند؟ یک ساک خرید و چند پاکت کوچک؟ در واقع در پشت این خودرو حتی می‌توان یک اسکوتر کوچک را نیز جای داد.

  

هوندا سیتی

پورشه کیمن

واضح است که مردم در پورشه به عنوان یک خودروی موتور وسط اسپرت دنبال چه چیزی هستند. این خودرو دقیق‌ترین و کامل‌ترین خودروی اسپرت برای استفاده روزانه است. اما فضاسازی هوشمندانه ای در پشت این خودرو خلق شده و با وجود شیب زیاد سقف، فضایی سخاوتمندانه در دو طبقه پله ای شکل برای لوازم مهیا شده است.

 پورشه کیمن

فراری FF

اگر پول کافی برای خرید یک فراری داشته باشید و در عین حال کاربردی بودن آن در زندگی روزمره نیز برایتان با ارزش باشد، باید به سراغ مدل FF بروید. خودرویی اسپرت اما با چهار صندلی و انتقال نیرو به چهار چرخ و درب عقب بزرگ برای دسترسی به یک فضای بار وسیع. موتور 12 سیلندر 660 اسبی و گیربکس دوکلاچه اتوماتیک آن را نیز در نظر داشته باشید. به نظر می‌رسد این کاربردی‌ترین خودروی تاریخ فراری باشد.

فراری FF

نیسان EXA

این یک خودروی کوپه است. صبر کنید ظاهراً یک خودروی تارگا با سقف باز شونده و بدون شیشه عقب می‌باشد. شاید هم یک واگن باشد. در واقع این یک خودرو با اشکال مختلف تبدیل شونده به یکدیگر است. این خودرو که در آمریکا با نام نیسان NX پالسار فروخته می‌شد، از پکیج‌های کاربردی برای تغییر شکل بدنه برخوردار بود. کافی بود بسته به نیاز روزانه، یکی از این حالت‌ها را انتخاب و نصب کنید.

نیسان EXA

منبع jalopnik.com


نظرات