1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی قویترین مدل جگوار F-Type

معرفی قویترین مدل جگوار F-Type

1 اسفند 1394
  • 0

جگوار پیش از نمایش عمومی پیش‌آهنگ جدید سری اف تایپ خود در نمایشگاه ژنو، این ماشین را به‌صورت رسمی معرفی نمود.

پسوند SVR می‌تواند نشان دهد که با اسپرت‌ترین خودروی ممکن در این خانواده گربه‌سان مواجه خواهیم شد. درواقع این نخستین خودروی جگوار با نشان SVR است. موتور 8 سیلندر خورجینی 5.0 لیتری درست مانند نسخه S و R بوده اما به لطف تغییرات کالیبراسیون و بهینه‌سازی سوپرشارژر قادر است 567 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور تولید نماید.

علاوه بر این، نسخه SVR به‌واسطه استفاده از یک سیستم اگزوز سبک‌وزن، اندکی کاهش وزن نیز داشته است. این سیستم اگزوز از تیتانیوم و اینکونل ساخته شده که در اگزوز خودروهای فرمول وان استفاده می‌شود. بدین ترتیب 16 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شده است. بعلاوه استفاده از مواد سبک‌وزن دیگر نیز باعث کاهش وزن 25 کیلوگرمی درمجموع شده است. تازه اگر ترمزهای کربن سرامیکی و سقف فیبرکربنی را هم سفارش دهید، وزن خودرو 50 کیلوگرم کاهش خواهد یافت.

همانند سابق انتقال قدرت از طریق یک گیربکس 8 سرعته خودکار کوئیک شیفت صورت می‌گیرد. البته در نسخه SVR تنظیمات گیربکس و تعویض، کمی تغییر کرده تا سرعت تعویض بازهم بیشتر شود. نیرو هم به هر دو محور و چهار چرخ عظیم 20 اینچی خودرو منتقل می‌شود.

جگوار اف-تایپ SVR برای شتاب‌گیری صفر تا 96 به 3.5 ثانیه زمان نیاز دارد. نکته جالب‌تر، بیشینه سرعت 320 کیلومتر بر ساعت آن برای نسخه کوپه و 313 کیلومتر بر ساعت برای مدل کانورتیبل است.

برای ترمزگیری از دیسک‌های 380 میلی‌متری در جلو و 376 میلی متری در عقب استفاده شده است اما می‌توان دیسک‌های کربن سرامیکی مسابقه‌ای را با قطر 398 میلی‌متر در جلو و 380 میلی‌متر در عقب سفارش داد که با کالیپرهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب ارائه می‌شوند.

از دیگر تغییرات این مدل باید به قفل الکترونیکی دیفرانسیل عقب اکتیو اشاره نمود. این سیستم باعث بهترین توزیع گشتاور بین محورهای جلو و عقب می‌شود. بعلاوه سیستم کنترل پایداری دینامیکی هم بهترین عملکرد را در همه شرایط به همراه می‌آورد.

فراتر از تغییرات مکانیکی در زیر پوسته، مهندسان جگوار به‌طور ویژه‌ای روی آئرودینامیک خودرو تمرکز کرده‌اند. سپر جلو کاملاً از نو طراحی شده تا میزان هوای بیشتری را ببلعد. یک سینی جدید در زیر اجزای سیستم تعلیق برای سرعت بخشیدن به جریان هوا و کاهش نیروی بالابرنده طراحی شده است. دیفیوزر عقب نیز به خروج جریان هوا از زیر خودرو کمک می‌کند. باله عقب جدیدی هم به صورت فعال تدارک دیده شده که در مدل کوپه در سرعت 112 کیلومتر بر ساعت و در مدل کانورتیبل در سرعت 96 کیلومتر بر ساعت عمل می‌کند.

در داخل کابین نسخه SVR شاهد تمامی امکانات و تجهیزات مدل‌های پایین‌تر هستیم. به‌عنوان مثال سیستم تنظیم الکتریکی صندلی‌های اسپرت در 14 جهت و وضعیت، سیستم سرگرمی لمسی و سیستم صوتی 380 وات یا 770 وات Meridian با صدای فراگیر را باید نام ببریم.

جگوار اف-تایپ SVR قیمتی جذاب نیز دارد که برای مدل کوپه 126945 دلار و برای مدل کانورتیبل 129795 دلار می‌باشند که برای خودرویی با سرعت بیش از 313 کیلومتر بر ساعت مطلوب ارزیابی می‌شود.

منبع پدال


نظرات