1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. گران ترین خودرو های جهان

گران ترین خودرو های جهان

22 شهریور 1395
  • 2

خودروهای خاص و تولید محدود همیشه مورد توجه عموم بوده‌اند. برخی از این نمونه‌ها بهایی نجومی داشته و البته بسیاری از قبل فروخته شده‌اند. در این لیست گران‌قیمت‌ترین خودروهای جاده‌ای قانونی و در حال تولید را برای شما لیست کرده‌ایم. اگر می‌پرسید که مک لارن P1، پورشه 918 اسپایدر و فراری لافراری کجا هستند باید بگوییم که این سه مدل فروخته شده‌اند.

پاگانی هوایرا BC
حدود 2.22 میلیون پوند

گران ترین خودرو های جهان

هوایرا BC گران‌بهاترین خودرویی است که می‌توان خرید. حروف BC که مخفف نام Benny Caiola اولین خریدار پاگانی است نشان دهنده‌ی ظرفیت‌های این خودروساز برای به چالش کشیدن تقریباً هر خودرو روی زمین است.

پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربوی این خودرو قدرت 800 اسب بخاری و گشتاور 1100 نیوتون متری دارد. وزن این خودرو 1218 کیلوگرم یعنی معادل یک آئودی A3 است اما 7 برابر قدرت بیشتری نسبت به آن دارد.

به عنوان نتیجه، حداکثر سرعت نهایی خودرو بیش از 350 کیلومتر در ساعت است. این سرعت علیرغم نیروی داون فورس زیادی که توسط بال‌ها، اسپلیترها و فلپ های قابل جابجایی ایجاد می‌شود حاصل شده است.

اگر BC خیلی بهای تندی دارد نگران نباشید. هوایرای استاندارد با قیمت یک میلیون پوندی در انتظار شماست!

بوگاتی شیرون
حدود 1.9 میلیون پوند

گران ترین خودرو های جهان

از نظر فنی بوگاتی عنوان سریع‌ترین خودروی جهان را یدک می‌کشد و شیرون با داشتن قدرت بیشتر آمده تا جانشینی خلف برای ویرون باشد.

شیرون از پیشرانه 16 سیلندر 8 لیتری با چهار توربو که در ویرون استفاده شده اما هم‌اکنون توسعه یافته سود می‌برد. قدرت خودرو افزایش یافته و به عدد باور نکردنی 1479 اسب بخار رسیده است. این قدرت عظیم از طریق گیربکسی اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل می‌شود.

البته، به منظور کنترل این خودرو باید شاسی فوق‌العاده‌ای در نظر گرفته شده باشد. لوله‌های فیبر کربنی استفاده شده در این خودرو از استحکامی برابر با نمونه‌های بکار رفته در خودروهای لمانز برخوردار است. سقف سرعت خودرو به خاطر نوع لاستیک‌ها محدود شده است اما گفته می‌شود که سرعت 431 کیلومتر در ساعت آن قابل ارتقا خواهد بود.

کونیگ زگ رگرا
1.49 میلیون پوند

گران ترین خودرو های جهان

اگر قدرت خروجی موضوع اصلی باشد شاید شیرون را باید نادیده بگیریم و بجای آن رگرای 1500 اسبی را مورد توجه قرار دهیم.

در رگرا از ترکیب 3 پیشرانه الکتریکی و یک پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری توئین توربو بهره گرفته شده است. برخلاف شیرون، قدرت خروجی رگرا تنها به چرخ‌های عقب فرستاده می‌شود.

این خودرو گیربکس مرسوم ندارد و سیستم هیبرید ارزش‌های خود را در هنگام شروع به حرکت رگرا نشان داده و سپس پیشرانه درون‌سوز نیز به روند کار سرعت بخشیده و نیرویی عظیم تولید می‌شود. رگرا در مدت 10.9 ثانیه از سکون به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد یعنی 2.7 ثانیه زودتر از شیرون. حداکثر سرعت خودرو نیز بیش از 402 کیلومتر در ساعت است.

10.9 ثانیه زمانی است که فولکس پولو 1.4 لیتری به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. با پول رگرا می‌توان 87 دستگاه پولو خرید و هنوز هم مقداری پول برای خرید یک داچیا ساندرو خواهید داشت.

استون مارتین لاگوندا Taraf
696 هزار پوند

گران ترین خودرو های جهان

لاگوندا Taraf گران‌ترین سدان لوکس دنیاست و بی‌شک ظاهر بسیار زیبایی دارد.

این خودرو از که از زیرساخت کشیده شده‌ی مدل رپید سود می‌برد ترکیبی منحصربه‌فرد از لوکس بودن و چابکی یک سدان اسپورت را ارائه می‌کند.

پیشرانه‌ی استفاده شده همان نمونه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری رپید است اما با تنظیمات دوباره قدرت و تجمل بیشتری دارد. علیرغم افزایش سایز خودرو، وزن لاگوندا به لطف استفاده از پانل‌های فیبر کربنی در بدنه با رپید یکسان است.

لامبورگینی آونتادور LP750-4 SV
347853 پوند (رودستر)

گران ترین خودرو های جهان

خودروهای معدودی یارای رقابت با آونتادور را دارند. اگر چیزی برجسته‌تر می‌خواهید پس باید مدل LP750 SV را انتخاب نمایید.

نسخه‌ی رودستر از نظر ما کاملاً ضروری است چون نه‌تنها ظاهری استثنایی دارد بلکه می‌توانید صدای فوق‌العاده‌ی پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6.5 لیتری را بهتر بشنوید. سیستم اگزوز این خودرو نسبت به آونتادور معمولی تغییر یافته و البته قدرت خروجی پیشرانه به 740 اسب بخار رسیده است.

استفاده از فیبر کربن در پانل درب‌ها، سقف جداشدنی، صندلی‌ها و بال عقب باعث کاهش 50 کیلوگرمی وزن خودرو شده است. این موضوع به همراه افزایش قدرت خودرو باعث شده تا آونتادور LP750 SV ظرف مدت 2.9 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت برسد.

فراری F12tdf
339 هزار پوند

گران ترین خودرو های جهان

با بهایی بیش از 240 هزار پوند، فراری F12 خودروی ارزانی نیست اما برای داشتن حسی واقعی باید یکی از نسخه‌های تولید محدود F12tdf را بخرید. حروف tdf که مخفف رقابت‌های توردو فرانس است زینت‌بخش خودروی خاص فراری شده است.

این خودرو بی‌شک انتخاب نهایی دوستداران خودرو است. هر جنبه‌ی f12 عالی بهتر شده و باعث شده تا این خودرو سریع‌تر، تیزتر و هیجان‌انگیزتر از همیشه باشد.

این خودرو از پیشرانه 12 سیلندر 6.3 لیتری سود برده و نیروی تولیدی آن از 730 به 769 اسب بخار رسیده است. ردلاین پیشرانه نیز تا دور 8900 شروع می‌شود. به خاطر کاهش وزن 110 کیلوگرمی این خودرو کارایی در خط مستقیم بهبود یافته و البته بدنه‌ی گیراتر آن 87 درصد نیروی داون فورس بیشتری را تولید می‌کند.

تنها 799 دستگاه از این زیباروی ایتالیایی ساخته می‌شود.

رولزرویس فانتوم EWB
304295 پوند

گران ترین خودرو های جهان

راه‌های معدودی برای داشتن آرامش خاطر بیشتر نسبت به صندلی عقب رولزرویس فانتوم وجود دارد. نسخه‌ی خاص فانتوم با فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها یکی از این راه‌ها است.

بی‌شک این خودرو برای کسانی است که ترجیح می‌دهند نهایت راحتی را داشته باشند. فضای 250 میلی‌متری اضافه‌تر در بدنه برای افزایش بیشتر فضای پا در نظر گرفته شده است. صندلی‌ها همانند مبلی راحتی بوده و کف‌پوش‌ها نیز کاملاً نرم و دلپذیر هستند و احساس می‌کنید که باید کفش‌هایتان را پیش از ورود به خودرو دربیاورید. حتی یک دیوارک نیز وجود دارد که شما را از راننده جدا می‌کند.

پیشرانه 12 سیلندر 6.6 لیتری خودرو نیز تقریباً ساکت است مگر آنکه بخواهید صدایش را دربیاورید.

اگر نمی‌خواهید فضای پای بیشتری در عقب داشته باشید می‌توانید فانتوم دراپ هد کانورتیبل را بخرید که 4400 پوند ارزان‌تر است.

مک لارن 675LT اسپایدر
285470 پوند

گران ترین خودرو های جهان

مک لارن مدت زیادی بود که وارد بازی سوپرکارها نمی‌شد اما تنها در عرض 5 سال یکی از بهترین خودروهای سوپر اسپورت را روانه بازار کرد.

مک لارن 650S اسپایدر را به عنوان نقطه شروع در نظر بگیرید. حال 675LT اسپایدر 100 کیلوگرم سبک‌تر از آن بوده و پیشرانه 8 سیلندر 3.8 لیتری توئین توربوی آن می‌تواند 666 اسب بخار قدرت تولید کند که نسبت به مدل قبلی 25 اسب بخار بیشتر است. سیستم تعلیق خودرو نیز پایین‌تر آورده شده و سفت‌تر است.

بنتلی مولسان اسپید
253155 پوند

گران ترین خودرو های جهان

پیشرانه‌ی 8 سیلندر سنتی بنتلی در اینجا قوی‌ترین نیست و 530 اسب بخار قدرت دارد. البته همین مقدار قدرت برای رساندن این خودروی سه تنی در کمتر از 5 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت کفایت می‌کند.

آسایش و راحتی خودرو در سطح بالایی قرار دارد و از این نظر کمبودی دیده نمی‌شود. صدای پیشرانه به کابین راه پیدا نمی‌کند و البته صدای مربوط به جاده نیز به خاطر استفاده از لایه‌های فوم مخصوص در لاستیک‌های دانلوپ شنیده نخواهد شد. توجه به جزئیات نیز در خودرو در حد بالایی قرار دارد.

بنتلی بنتایگا – 230655 پوند

گران ترین خودرو های جهان

بهای این خودرو تقریباً یک‌دهم بهای پاگانی هوایرا است. مدل گران‌بهای First Edition همان‌گونه که گفته شده 230655 پوند قیمت داشته و از رینگ‌های منحصربه‌فرد 22 اینچی، نشان‌های مخصوص و کابین چرم درجه‌یک سود می‌برد.

از نظر فنی این خودرو همان بنتایگای عادی است. قدرت خودرو از پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری توئین توربو حاصل شده که مقدار آن 600 اسب بخار است. علیرغم وزن 2.4 تنی این خودرو در 4 ثانیه به تندی 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد. پس نه‌تنها گران‌ترین شاسی‌بلند دنیا است بلکه سریع‌ترین نیز هست.

منبع:پدال



نظرات

  • رضا فدایی رضا فدایی (24 شهریور 1395 ساعت 09:34)

    لطفا پراید هم بنویسید تو این لیست

  • رضا رضا (22 شهریور 1395 ساعت 16:28)

    داداش اشتباه میگی برو تو سایتشون ببین همشون به دلار هستن نه پوند الکی گرونشون نکن....