1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 15 ماشین با زیباترین چراغها

15 ماشین با زیباترین چراغها

8 دی 1393
  • 2

برای بعضی ماشین‌ها، چراغ‌ها فقط برای روشن کردن جاده نیستند، بلکه جزو یکی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و امضای مشخصی برای تشخیص و متمایز کردن خودرو هستند و گاهی حتی هیجان‌انگیزترین بخش طراحی اتومبیل هم حساب می‌شوند. خودروسازان هم در تلاش‌اند تا با طراحی خاص چراغ‌ها برای خود، یک نوع امضا طراحی داشته باشند. گسترش و پیشرفت روزافزون چراغ‌های LED هم دست سازندگان را برای ایجاد طرح‌های منحصربه‌فرد باز می‌گذارد تا اتومبیل چه در طول روز چه در شب قابل شناسایی باشند. با این مقدمه، به معرفی 15 نمونه از زیباترین چراغ‌ها در اتومبیل‌ها به انتخاب نشریه معروف موتورترند می‌پردازیم.

لکسس RC F

 15 ماشین با زیباترین چراغها

جلوپنجره بزرگ و خمیازه مانند لکسس RC F تنها شاخصه طراحی جلو این اتومبیل نیست. چراغ‌های جلو این اتومبیل هم طراحی ویژه و کاملاً مشخصی دارند. در واقع چراغ‌های روشنایی روز این اتومبیل (DRL) به صورت کاملاً مجزا از چراغ‌های اصلی و شبیه به حرف L انگلیسی طراحی شده‌اند. داخل چراغ بزرگ جلو هم سه لامپ بزرگ LED قرار دارد که باعث می‌شود چراغ‌ها تیز به نظر برسند.

پورشه 918 اسپایدر

 15 ماشین با زیباترین چراغها

918 اسپایدر اولین مدل از کمپانی پورشه است که از 4 عدد لامپ LED در داخل چراغ جلو بهره می‌برد. در واقع این طراحی چندان هم پیچیده نیست اما به هر حال به منحصربه‌فرد بودن نمای جلوی 918 اسپایدر کمک زیادی می‌کند. به نظر می‌رسد چنین چینشی در چراغ‌های جلو در 918 با اقبال مواجه شده، به همین دلیل پورشه این نوع چینش را به مدل‌های دیگری از قبلی ماکان و پانامرا و فیس لیفت کائن هم تعمیم داده است.

فورد موستانگ

 15 ماشین با زیباترین چراغها

آخرین نسل از پونی کارهای فورد چندین شاخصه retro (طراحی با نگاهی به مدل‌های گذشته اتومبیل) دارد از جمله چراغ‌های عقب. در واقع طراحی چراغ‌های عقب این اتومبیل تشکیل یافته از سه نوار عمودی است. علاوه بر این در داخل چراغ‌های جلو موستانگ هم سه نوار استفاده شده‌اند. این سه نوار پی‌درپی آبشش های کوسه‌ماهی را تداعی می‌کنند.

مرسدس بنز E CLASS

 15 ماشین با زیباترین چراغها

مرسدس بنز در استفاده از لامپ‌های LED در چراغ‌های جلو ساخته‌هایش پایداری به خرج داده و فیس لیفت آخرین نسل E CLASS هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع چراغ انتخاب شده توسط ما نوعی سفارشی است که از جانب مرسدس بنز برای E CLASS عرضه می‌شود و روشنایی آن کاملاً توسط لامپ‌های LED تأمین می‌گردد.

فورد F 150

 15 ماشین با زیباترین چراغها

اتومبیل‌های پیکاپ در مقوله طراحی اغلب حرف چندانی برای گفتن ندارند. اما کمپانی فورد تلاش کرده تا در آخرین نسل F 150 تا حد امکان این قاعده را به هم بزند و نوع طراحی چراغ‌های جلو در این رابطه تأثیر زیادی دارند. چراغ‌های جلو فورد F 150 به شکل U انگلیسی هستند که به پهلو برگردانده شده باشد. چراغ‌های راهنما هم به شکل کاملاً زیبایی دورتادور چراغ بزرگ جلو کار گذاشته شده‌اند و در شب جلوه بسیار زیبایی به اتومبیل می‌دهند.

آستون مارتین ونکوئیش

 15 ماشین با زیباترین چراغها

با نگاهی به نمای عقب ونکوئیش، امکان ندارد این مدل را با هیچ کدام از دیگر مدل‌های آستون مارتین اشتباه بگیرید. به لطف طراحی خاص چراغ‌های عقب، آستون مارتین ونکوئیش نمای عقب متمایزی نسبت به دیگر آستون مارتین‌ها دارد.

ولوو XC 90

 15 ماشین با زیباترین چراغها

ولوو XC90 مدل سال 2016 که اخیراً رونمائی شد اولین مدل از ساخته‌های ولوو است که از چینش "Thor" مانند در داخل چراغ‌های جلو بهره می‌برد. چراغ‌های عقب هم شمایلی شبیه به نسل قبل دارد و تا کناره‌های شیشه عقب امتداد یافته است.

بنتلی مولسان

 15 ماشین با زیباترین چراغها

در داخل کاسه چراغ‌های جلو مولسان طراحی پیچیده ای پیاده شده است اما در عین پیچیدگی، ساده به نظر می‌رسند. استفاده از دو چراغ گرد LED در دو سایز متفاوت از مولسان یک اتومبیل فوق لوکس می‌سازند و چراغ کوچک‌تر وظیفه روشن کردن کناره‌ها را دارد.

جگوار اف تایپ

بهترین نمای جگوار اف تایپ؟ نمای عقب!

 15 ماشین با زیباترین چراغها

جگوار اف تایپ با فرم بدنه کوپه بسیار زیبا و جذاب است. اما جگوار عمده زیبایی نمای عقب خود را مدیون چراغ‌های کشیده‌اش است که یک دایره را در خود جای داده. این چراغ کشیده LED تشخیص جگوار را در شب بسیار آسان می‌کند و نمای فوق‌العاده‌ای در این موقع به F TYPE می‌بخشد.

لندروور رنج روور

 15 ماشین با زیباترین چراغها

چراغ‌های عقب آخرین نسل رنج روور نسبت به سلف خود آتشین‌تر نیست اما به لطف چراغ‌های خطر قرمز رنگ و وضوح بالای لنز چراغ‌ها و کشیدگی قسمت بالای چراغ روی بدنه واقعاً نمای خوبی به اتومبیل می‌بخشد. هم‌چنین چینش عمودی لامپ‌های مربع شکل LED هم با ظاهر جعبه مانند رنجروور هم‌خوانی بسیار خوبی دارد.

فراری FXX K

 15 ماشین با زیباترین چراغها

نکات زیادی در مورد این سوپر ماشین وجود دارند که لایق ستایش باشند. اولین آن‌ها اسپویلر عقب است که به آینده مربوط می‌شود. مورد بعدی دیفیوزر بخش عقب است که می‌توان ان را به چنگال‌های حیوانی تشبیه کرد که آماده شکار موجودات کوچک‌تر از خودش است. از قرار معلوم تصمیم فراری بر این بوده تا طراحی چراغ‌های عقب و جلو ساده باشد به همین دلیل چراغ‌های عقب این فراری به صورت یک نوار کشیده است که چیزی بیش از شکاف‌های کوچکی روی بدنه نیست.

ب‌ام‌و i8

 15 ماشین با زیباترین چراغها

ب‌ام‌و i8 اغلب با طراحی مواج خودش توصیف می‌شود. با نگاهی به نمای عقب ب‌ام‌و فوق به راحتی می‌شود پی به این گفته برد. چراغ‌های عقب این اتومبیل حالتی U شکل دارند و با نوارهای باریک LED تزئین شده‌اند. علاوه بر این ب‌ام‌وهای i8 که در خارج از آمریکا به فروش می‌رسند اولین ماشین‌ها در دنیا هستند که به چراغ‌های جلوی لیزری مجهز می‌شوند.

پورشه 911 کاررا 4

 15 ماشین با زیباترین چراغها

ساده‌ترین راه برای تشخیص مدل‌های بدون توربو، چهارچرخ متحرک 911 از همدیگر؟ به قسمت عقب اتومبیل نگاه کنید و نواری که دو چراغ عقب را به هم وصل می‌کند را مشاهده کنید. ایده‌ای بسیار ساده و زیبا که مدل‌های 911 را از همدیگر متمایز می‌کند.

کادیلاک CTS

 15 ماشین با زیباترین چراغها

بعد از اسکالید، CTS جسورانه‌ترین نمای جلو را در میان محصولات فعلی کادیلاک دارد. چراغ‌های جلو CTS ظاهری شبیه به دیگر برادرانش دارد و مثل آن‌ها تیز و کشیده است. نوارهای عمودی LED به صورت ایستاده طراحی شده‌اند و روی سپرهای جلو قرار گرفته‌اند.

آئودی Q7 مدل 2016

 15 ماشین با زیباترین چراغها

کمپانی آئودی یکی از پیشتازان استفاده از فناوری روشنایی LED در اتومبیل‌ها است و چراغ‌های مدل Q7 سال 2016 نمودی از آخرین دستاوردهای این کمپانی در این زمینه است. داخل کاسه چراغ‌های جلو دو دو لامپ بزرگ پیکان مانند قرار گرفته‌اند که برای نورپائین و نوربالا استفاده می‌شوند. چینش دو پیکانه لامپ‌ها در چراغ‌های عقب هم وجود دارند.

منبع پدال


نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (8 دی 1393 ساعت 09:33)

    اینم شاهکار ما(http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/saipa_151_rear_02.jpg)

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (8 دی 1393 ساعت 09:28)

    بیشتر از مال ولوو XC 90 خوشم اومد