1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی مورگان از نوع برقی

خودروی مورگان از نوع برقی

14 اسفند 1394
  • 0

همان‌طور که استحضار دارید، مورگان یک خودروساز معمولی نیست. این کمپانی کوچک بریتانیایی که به ساخت خودروهای اسپورت می‌پردازد، همچنان به روند اولیه پس از گذشت بیش از یک قرن از تأسیس خود ادامه می‌دهد و با استفاده از چوب به عنوان یک متریال مناسب برای ساختار یک اتومبیل، مدل‌هایی را تولید می‌کند که اگر فرضاً آنها را با «ماشین زمان» به سال ۱۹۳۵ منتقل کنیم، تعجب و هیجان کسی را در آن زمان برنخواهند انگیخت.

با این وجود، مورگان همیشه و به خصوص در برخی مدل‌های اخیر، پتانسیل غافلگیری را در خود دارد؛ از یک نمونه‌های اسپورت بدنه آلومینیومی با پیشرانه‌های V-8 ب‌ام‌و و یک سه‌چرخه. اکنون نیز مورگان از یک غافلگیری بزرگ خبر داده و آن یک نسخه الکتریکی از 3 ویلر است که قرار است در انتهای سال جاری میلادی وارد مرحله تولید شود.

این کمپانی در سال گذشته، تصاویری از یک خودروی کانسپت منتشر کرد؛ تصاویری که چندان اطلاعاتی از طراحی آن ارائه نمی‌داد. این کانسپت احتمالاً یک 3 ویلر بدون موتور V-twin بوده که ظاهر عجیب و غریبی پیدا کرده است. امّا مدل تولیدی EV3 که در نمایشگاه ژنو چهره‌ای نزدیک به نسخه نهایی از آن را می‌بینیم، در محل موتور، از یک پک باتری استفاده می‌کند. این پک باتری در «پوششی آلیاژی از تیغه‌های خنک‌کننده» پیچیده شده است. چراغ‌های جلو به ارتفاع پایین‌تر منتقل شده‌اند و یک چراغ سوم در جای خالی موتور اضافه شده است. در نتیجه، EV3 یک چهره متمایز پیدا کرده است.

اضافه کردن چراغ سوم، در واقع یک اقدام هوشمندانه هم در زمینه ساختاری و هم در زمینه استایل بوده است. در حالی که از فیبر کربن برای کاپوت و پنل‌های کناری استفاده شده، هنوز از فریم چوب فرکسینوس (درخت زبان گنجشک) در زیر این پوسته بهره گرفته شده است. عملکرد این مدل با نسخه بنزینی 3 ویلر قابل‌مقایسه است؛ جایی که موتور الکتریکی با قدرت ۶۲ اسب‌بخار با سیستم خنک‌کننده مبتنی بر آب، چرخ‌های عقب را به حرکت در می‌آید و از جانب یک باتری ۱۰ کیلووات‌ساعت لیتیومی پشتیبانی می‌شود. به گفته مورگان، این خودرو می‌تواند در کمتر از ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت EV3 به «بالاتر از ۱۴۴ کیلومتر بر ساعت» خواهد رسید. همچنین وزن کلی EV3 به میزان کمتر از ۵۰۰ کیلوگرم و همین‌طور دامنه مسافت آن، حداکثر برابر ۲۴۱ کیلومتر تخمین زده شده است.

در داخل کابین، یک داشبورد جدید به کار گرفته شده که از یک طراحی سبک قدیمی با استفاده از یک سوئیچ در وسط داشبورد به جای شیفتر بهره می‌برد. در این سوئیچ، با حرکت ساده جلو و عقب، می‌توان دنده‌ها را انتخاب کرد. علاوه بر این، یک سرعت‌سنج و یک نمایشگر نیز در داشبورد قرار گرفته که در هر لحظه، میزان قدرت تولیدی موتور و همین‌طور مقدار مسافت باقی‌مانده شارژ باتری را نشان می‌دهد.

مورگان همچنین یک نسخه ویژه از مدل اسپورت معمولی‌تر 4/4 خود را در ژنو به نمایش می‌گذارد؛ خودرویی که برای بزرگداشت هشتادمین سالگرد «طولانی‌ترین دوره تولید یک خودرو در جهان» ساخته شده است.

مورگان به‌تازگی از دریافت سرمایه از دولت بریتانیا به عنوان بخشی از پروژه کنسرسیوم ۸/۳ میلیون دلاری برای توسعه مدل‌های الکتریکی و هیبرید خبر داده است. مدل EV3 احتمالاً یکی از اولین نتایج این طرح است؛ خودرویی که در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی به بازار ورود پیدا می‌کند و به‌زودی اطلاعات بیشتری در رابطه با ویژگی‌های فنی، قیمت‌گذاری و… از آن منتشر خواهد شد.

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

 خودروی مورگان از نوع برقی

منبع پدال


نظرات