1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اعتراف میتسوبیشی به تقلب در تست آلایندگی و ایمنی

اعتراف میتسوبیشی به تقلب در تست آلایندگی و ایمنی

14 اردیبهشت 1395
  • 0

میتسوبیشی موتورز با آزمونی مواجه شده که می‌تواند این خودروساز را زمین‌گیر کند و یا حتی باعث بسته شدن درهای کارخانه گردد. موضوع به اعتراف این شرکت در دست‌کاری داده‌های مربوط به آزمون‌های آلایندگی و ایمنی مربوط می‌شود که چندی پیش خبر آن در پدال منتشر گردید. این موضوع به طوفانی در ژاپن تبدیل‌شده است. البته در ایالات‌متحده سالیان سال است که میتسوبیشی به بازیگری ضعیف بدل شده است. ممکن است که حتی این خودروساز از بازار آمریکا خارج شود.

میتسوبیشی در سه‌ماهه‌ی اول سال 25212 دستگاه خودرو و تراک سبک را در آمریکا به فروش رسانده که رشدی 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. سهم این خودروساز از بازار خودروی ایالات‌متحده تنها 0.6 درصد بوده است. میتسوبیشی در رده‌ای به تولید خودرو می‌پردازد که غول‌های قدرتمندی در آن حضور دارند.

این خودروساز در ژانویه اعلام کرد که تنها کارخانه‌ی خود را در آمریکا خواهد بست که این نیز نشانه‌ی دیگری از حذف این خودروساز از بازار بزرگ آمریکاست.

چالش‌های میتسوبیشی در ایالات‌متحده حول فروش کم مدل‌ها می‌چرخد، آن‌هم در زمانه‌ای که خودروسازهای دیگر تعداد زیادی از خودروها را تولید می‌کنند. تنها مدل‌های تولیدی میتسوبیشی شاسی‌بلند اوت‌لندر، لنسر سدان و خودروی کوچک میراژ هستند. البته خودروی الکتریکی i-MIEV را هم باید به لیست بالا افزود. سگمنت خودروهای الکتریکی در آمریکا شلوغ شده و تعداد محصولات نیز بیشتر خواهد شد.

3 مدل از 6 مدل غیر الکتریکی تولیدی میتسوبیشی قیمت زیر 20 هزار دلاری دارند و مصرف سوخت 6.7 لیتری در صد کیلومتر و پایین‌تر دارند.

میتسوبیشی خودروسازی محبوب است که در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد و امیدواریم که بتواند این گردنه‌ی را پشت سر بگذارد و با قدرت به میدان سخت رقابت بازگردد.

 اعتراف میتسوبیشی به تقلب در تست آلایندگی و ایمنی

 اعتراف میتسوبیشی به تقلب در تست آلایندگی و ایمنی

 اعتراف میتسوبیشی به تقلب در تست آلایندگی و ایمنی

منبع پدال


نظرات