1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی میتسوبیشی میراژ مدل 2017

معرفی میتسوبیشی میراژ مدل 2017

1 آذر 1394
  • 0

همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، میتسوبیشی میراژ از مدل ۲۰۱۶ گذر کرده و با تغییرات عمده، مستقیماً وارد مدل سال ۲۰۱۷ شده است. میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۷ در نمایشگاه امسال لس‌آنجلس با ظاهری جدید و برخی اصلاحات مکانیکی حضور یافته است.

این فیس‌لیفت، با یک جلو‌پنجره کوچکتر در جلو آغاز می‌شود که با تریم کرومی در مدل‌های بالاتر میراژ همراه است. همچنین یک قسمت جلوپنجره جدید در قسمت پایین جلوبندی درنظر گرفته شده که ترکیب این دو باعث می‌شوند که میراژ در مسیر طراحی دیگر مدل‌های تازه میتسوبیشی قرار بگیرد. کاپوت، اسپویلر عقب، سپر عقب و چرخ‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی، از جمله مواردی هستند که در طراحی‌شان بازنگری شده و ظاهری برجسته‌تر برای میراژ ایجاد کرده‌اند. با این همه، این مدل شاید در این زمینه هنوز فاصله زیادی با بهترین خودروهای کوچک موجود در بازار داشته باشد.

میتسوبیشی به داخل کابین میراژ ۲۰۱۷ توجه بسیاری نشان داده است. طراحی جدید صندلی‌ها، یک پنل ابزارهای جدید، یک طراحی تازه برای پیرامون دسته دنده و یک غربیلک فرمان با طراحی متفاوت، از جمله مواردی هستند که در این کابین جلب‌نظر می‌کنند. سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی در مدل‌های SE و GT هم‌اکنون از سیستم‌‌عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کنند و همین‌طور، آپشن نوربالای اتوماتیک HID در مدل GT در دسترس قرار گرفته است. سلسله مراتب تریم‌ها در میراژ جدید به صورت ES، SE و GT است که مطابق با دیگر مدل‌های میتسوبیشی است. این تریم‌ها جایگزین مدل‌های قبلی DE و ES شده‌اند.

البته ارتقا‌های میتسوبیشی در «میراژ» به همین جا خلاصه نمی‌شوند. موتور ۱/۲ لیتری با سه سیلندر در یک ردیف از یک سری «رولر راکر» جدید بهره‌مند شده که باعث افزایش قدرت آن از ۷۴ به ۷۸ اسب‌بخار می‌شود. این در حالی است که حداکثر گشتاور همچنان به همان میزان ۱۰۰ نیوتن‌متر باقی مانده است. امّا دیسک‌های ترمز جلو و عقب، هر دو ابعاد بزرگتری پیدا کرده‌اند و همین‌طور، سختی دامپرها و فنربندی سیستم تعلیق تنظیم شده است. همچنین با یک مهاربندی جدید در جلوی شاسی، صلبیت خودرو افزایش یافته است.

با تمام صحبت‌های که در پشت‌سر میراژ وجود دارد، این مدل همچنان یکی از پایه‌های موفقیت میتسوبیشی در امریکا به شمار می‌رود و تا به اینجا در سال جاری میلادی، ۱۹ هزار و ۱۶۸ دستگاه به فروش رسانده است. میراژ دومین خودروی پرفروش میتسوبیشی در امریکا، پس از اوت‌لندر اسپورت کراس‌اور است. با توجه به این تغییرات هوشمند ظاهری و جذابیت بیشتر در مدل جدید، احتمال می‌رود که این آمار از این هم فراتر بروند.

چیزی که انتظار افزایش بیش از حد در آن نمی‌رود، قیمت‌گذاری این مدل است. به نظر نمی‌رسد که مدل جدید نسبت به میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۵ با بازه قیمتی ۱۳۸۰۵ تا ۱۶۲۰۵ دلار، جهش زیادی داشته باشد. در نتیجه، مدل ۲۰۱۷ که در بهار سال ۲۰۱۶ از راه می‌رسد، همچنان به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروها در بازار امریکا مطرح خواهد بود.

منبع پدال


نظرات