1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی Emirai یک کانسپت فضایی

میتسوبیشی Emirai یک کانسپت فضایی

27 مهر 1394
  • 0

پس از آشنا شدن با چندین خودروی کانسپت در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت و پیش از آن باید قبول کنیم که سال، سالِ مفهومی‌هاست. در این رابطه میتسوبیشی نیز با انتشار دو تصویر از جدیدترین خودروی کانسپت خود موسوم به Emirai 3 xDAS پرده برداشت.

اِمیرای ۳ ظاهری درخور نام فضایی‌اش دارد، عجیب ولی جالب. اگر یادتان باشد، دو سال پیش خودرویی با نام Emirai 2 xDAS در انظار عموم ظاهر شد؛ این خودرو از نوادگان اوست. کانورتیبلی فوق آئرودینامیک و کم ارتفاع که تنها به دو نفر مجوز سواری می‌دهد.

در اتاقک خودروی ژاپنی سیستم اطلاعات و سرگرمی پیشرفته‌ای جای داده‌اند که شامل چندین صفحه LCD روی داشبورد و کنسول میانی می‌شود. بدون شک صفحات لمسی‌اند اما علاوه بر این از حرکات دست شما نیز دستور می‌پذیرند. قابلیتی که کنترل سیستم بدون چشم برداشتن از جاده را به راننده هدیه می‌دهد. یک نمایشگر سربالا (HUD) نیز بیش از بیش به کاهش حواس‌پرتی‌ها کمک می‌کند.

در هر دم و بازدم، اتومبیل به کمک سیستم نوآورانه کاردیوگراف (دستگاه ثبت ضربان قلب) بدون تماس، تپش قلب راننده را زیر نظر دارد – جالب این که میتسوبیشی فرایند توسعه این تکنولوژی را به کمک انستیتو فناوری کیوشو به سرانجام رساند. در مبحث ایمنی نیز امیرای با بهره گیری از سیستم ناوبری تازه خود حرف‌هایی برای گفتن دارد؛ این سیستم برنامه ریزی شده تا در صورت نزدیک شدن خودرو به یک تقاطع خطرناک از طریق هشدار سمعی راننده را مطلع کند. دوربین‌هایی که در هردو سمت جلوی خودرو نصب شده‌اند راننده را از آنچه که خارج از دید اوست آگاه می‌کند تا از تصادم‌های خطرناک پیشگیری گردد. در نهایت و برای حسن ختام، بدانید که امیرای ۳ ارتباطات را به مرحله‌ای دیگر صعود داد. حال راننده با یکی از آن نمایشگرهای لمسی می‌تواند حتی کنترل اثاثیه منزل خود را نیز به دست بگیرد. از لحاظ تئوری، صاحب خوشبخت این خودرو می‌تواند فر را از پیش گرم کند، تهویه را راه بیندازد و حتی از شر پرده ها هم خلاص شود و همه این‌ها در حالی انجام می‌شود که او هنوز از ماشینش پیاده نشده.

هنوز از آنچه که در درون او می‌گذرد، خبری نداریم؛ اما تا زمان انتشار جزئیاتی بیشتر از Emirai 3 xDAS طی هفته‌های آتی، بدانید که او کاملاً الکتریکی است. اواخر این ماه مردمی که به نمایشگاه خودروی توکیو می‌روند، او را در کنار برادرش eX کانسپت خواهند دید.

 میتسوبیشی Emirai یک کانسپت فضایی

 میتسوبیشی Emirai یک کانسپت فضایی

 میتسوبیشی Emirai یک کانسپت فضایی

منبع پدال


نظرات