1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جای کدام خودروها در سال 2015 خالیست؟

جای کدام خودروها در سال 2015 خالیست؟

19 مرداد 1393
  • 2

مدل سال ۲۰۱۵ برخی از خودروها، رنگ و بوی تازه‌ای به بازار خواهند داد؛ مدل‌هایی مانند سوبارو لگاسی، مرسدس‌بنز S63 AMG و ب‌ام‌و i8. ولی در این میان مدل‌هایی نیز وجود دارند که برای سال ۲۰۱۵ برنامه‌ای برای تولید دوباره ندارند، با نسل جدیدی جایگزین می‌شوند و یا اصلاً ساخت آن‌ها متوقف شده است. در ادامه می‌خواهیم قبل از این که این مدل خودروها به باد فراموشی سپرده شوند، از آن‌ها یادی کرده باشیم.

آکورا TL و آکورا TSX

جای خالی خودروها در سال 2015

آکورا بعد از کنار گذاشتن ZDX کوپه در سال گذشته، امسال در کلاس‌های زیادی از خودرو حضور دارد. ولی امسال نیز تولید مدل TL سدان چهار در و مدل‌های TSX سدان و واگن را متوقف می‌کند. هر دوی این مدل‌ها از خط تولید آکورا کنار می‌روند تا جا را برای مدل جدید TLX سدان ۲۰۱۵ باز کنند.

ب‌ام‌و سری 1

جای خالی خودروها در سال 2015

کوچک‌ترین کوپه و کانورتیبل ب‌ام و تنها اسماً از بازار خودرو کنار می‌رود و برای سال ۲۰۱۵ با نام سری 2 و ۲ در حضور خواهد. این مدل در تریم M235i شرایط هیجان‌انگیزی خواهد داشت. البته وقتی کارخانه جدید ب‌ام‌و در مکزیک شروع به کار کند، یک سری 1 جدید را در بین محصولات این کمپانی در آینده خواهیم دید.

کادیلاک CTS-V سدان و واگن

جای خالی خودروها در سال 2015

خودروهای کادیلاک CTS-V با امید زیادی برای به‌دست گرفتن سهم قابل‌توجهی از مشتریان واگن‌های لوکس وارد بازار امریکا شدند؛ ولی چنین امری محقق نشد. بنابراین امسال، نسل پایانی CTS-V های چهار و پنج در را خواهیم دید. مدل‌های ۲ در نیز مدت کمی در بازار حضور خواهند داشت و در همین حال، کادیلاک مشغول توسعه خودروی سری V خود است که بر اساس ATS کوپه و CTS سدان ساخته می‌شوند.

شورولت مالیبو اکو و شورولت ایمپالا اکو

جای خالی خودروها در سال 2015

جنرال‌موتورز در این فکر بود که هیبریدی‌های متوسط نقش مهمی در بازار آینده خودرو خواهند داشت. بنابراین از تکنولوژی ای‌اسیست (eAssist) خود برای دو سدان عمده خود استفاده کرد. ولی در طی فرآیند فروش، مشخص شد که بازار خودرو آن‌چنان به نظر می‌آید قابل‌پیش‌بینی نیست. فقط اندکی بهبود در مصرف سوخت موتورهای بنزینی کافی بود که مالیبو و ایمپالا اکو از گزینه‌های خرید مشتریان امریکایی کنار گذاشته شوند. بر این اساس، امسال هر دو مدل کنار گذاشته شدند.

کرایسلر 200 کانورتیبل

جای خالی خودروها در سال 2015

کرایسلر 200 به عنوان یک سدان خودروی معرکه‌ای است؛ ولی به عنوان یک کانورتیبل حرف چندانی برای گفتن ندارد و جذابیتی هم برای کسی پیدا نکرده است. به همین دلیل نیز، کرایسلر مدل کانورتیبل را کنار گذاشته است.

هوندا فیت EV

جای خالی خودروها در سال 2015

هوندا با مدل فیت ۲۰۱۵ به سبکی جدید از طراحی بدنه رسیده است. در همین حال، یک نسخه الکتریکی از خودروی سال گذشته در دسترس خواهد بود و احتمالاً در مدل امسال خبری از نیروی محرکه الکتریکی نخواهد بود.

لامبورگینی گایاردو

جای خالی خودروها در سال 2015

همانند تمام نام‌های کلاسیکی که در بین محصولات لامبورگینی وجود داشته‌اند، گایاردو نیز با گذشت چند سال از عمرش کنار گذاشته می‌شود. جایگزین این مدل در خودروهای امسال لامبورگینی، اوراکان معروف است.

مرسدس‌بنز کلاس CL

جای خالی خودروها در سال 2015

البته روح این مدل سطح بالای مرسدس هنوز در بین ما حضور خواهد داشت و در قالب یک کوپه ۲ در دوست‌داشتنی در خط تولید کلاس S مدل ۲۰۱۵ ظاهر خواهد شد. در حالی که نشان‌های CL در اشتوتگارت به کناری گذاشته می‌شوند، باید منتظر هیجان بیشتر در مدل‌های جایگزین بود.

نیسان کیوب

جای خالی خودروها در سال 2015

نیسان قرار بود یک اتاق متحرک آرامش‌بخش در بین محصولات نیسان باشد؛ ولی به دلایلی مانند ضعف در کارایی و اینکه با وجود قیمت ارزانش، رانندگی با آن هیجان‌انگیز نبود، از خط تولید امسال این کمپانی کنار گذاشته شد.

نیسان مورانو کراس‌کابریولت

جای خالی خودروها در سال 2015

شنیده‌ها حاکی از آن بود که نیسان قصد دارد مورانو کراس‌اور خود را از صحنه خارج کند؛ کمتر کسی باور می‌کرد، امّا در نهایت این موضوع واقعاً اتفاق افتاد. مورانو کراس‌کابریولت یکی از قدرتمندترین مدل‌های جدید در صنعت خودرو بود که اکنون دیگر در میان ما نیست.

سایون xD

جای خالی خودروها در سال 2015

سایون زمانی یک برند انحصاری بازار خودروی ژاپن بود که بازار خودروی این کشور حرف چندانی برای گفتن نداشت. سایون با تولید محصولات نسل دومی مانند xB و xD که جایگزین xA شدند، به این روند ادامه نیز داد و باعث سردرگمی همه شده بود. در این میان، xD به عنوان یک خودروی متوسط شهری، با وجود امکانات فراوانی که در دسترس قرار می‌داد، هیچ‌وقت انتظارات را برآورده نکرد.

تویوتا راو فور EV

جای خالی خودروها در سال 2015

این خودرو، یک شاسی‌بلند بود که در زیر پوسته آن یک تسلا مدل S قرار داشت. تویوتا راو فور EV در جایی مثل کالیفرنیا یک خودروی دوست داشتنی بود؛ ولی همکاری همکاری تسلا و تویوتا برای تولید آن دیری نپایید و تویوتا اعلام کرد که تمرکزش بر روی خودروهای هیبریدی و استفاده از سلول سوختی خواهد بود.

تویوتا FJ کروزر

جای خالی خودروها در سال 2015

تویوتا هر موقع که بخواهد یک شاسی‌بلند بزرگ و همه‌فن‌حریف تولید می‌کند. FJ کروزر یکی از بارزترین مثال‌ها در این زمینه است. خودرویی که در میان سنگلاخ‌ها با رنگلرها و اکستراها رقابت کرد و در عین حال، دارای یک طراحی کلاسیک بود. امّا عمر این خودرو با وجود مدل‌هایی مانند یاریس و کرولا به آخر رسید و امسال به صورت کاملاً محترمانه از خط تولید تویوتا کنار گذاشته شد.

فولکس‌واگن روتان

جای خالی خودروها در سال 2015

روتان، نسخه‌ای از مینی‌ون‌های کرایسلر با اندکی بهبود در طراحی کابین و البته با کاربرد کمتر بود. سال گذشته هنوز شانس خرید یک روتان نو وجود داشت، ولی امسال چنین فرصتی وجود ندارد. خودروهایی که فقط برای مدل ۲۰۱۵ در بازار دیده نمی‌شوند.

اینفینیتی G37

جای خالی خودروها در سال 2015

ابتدا اینفینیتی اعلام کرد که G37 سدان را با Q50 سدان جایگزین خواهد کرد. امّا بعد این موضوع را تکذیب کرد و اطلاع داد که G37 را نگه خواهد داشت تا چند سال بعد و پس از آماده شدن خودروهای کامپکت جدید این شرکت برای فروش، دوباره به چرخه تولید بازگردد. اینفینیتی گفته که برای ۲۰۱۵، نام G37 را به Q40 تغییر داده است.

لکسس IS C و IS F

جای خالی خودروها در سال 2015

لکسس با مدل‌های IS خودش قصد دارد تا بخشی از مشتریان سری 3 را به سمت خود جذب کند. امّا وقتی مدل‌های کوپه و کانورتیبل و نسخه‌های F نباشند، چگونه بتواند در مورد مدل‌های ۲ در کاری انجام دهد؟ سال گذشته، لکسس شرایط خود را زیاد تغییر نداد؛ ولی امسال با یک سری مدل‌های جدید با عنوان RC آمده است. در همین حال، درباره بازگشت مدل‌های کنار گذاشته شده، حرفی به میان نیاورده است.

مزدا 2

جای خالی خودروها در سال 2015

این هاچ بک کوچک مزدا، تاکنون سر و صدای چندانی در بازار به پا نکرده و شاید به همین دلیل، به صورت رسمی، برای مدل سال ۲۰۱۵، تولید نمی‌شود. حتی شایعه‌ها حاکی از آن است که مزدا 2 مدل ۲۰۱۶ نسل جدید که اخیرا معرفی شده، قرار است فقط برای بازار ژاپن عرضه شود. ولی این احتمال نیز وجود دارد که این خودرو، اول از همه وارد بازار امریکا شود.

نیسان ماکسیما

جای خالی خودروها در سال 2015

ماکسیما در یک زمان‌بندی توقف تولید از سال ۲۰۱۴ قرار دارد. نیسان در نمایشگاه‌های اتومبیل یک کانسپت سدان را نشان داده، ولی می‌گوید تا پایان سال ۲۰۱۴ برای یک نسخه جدید سدان صبر خواهد کرد.

ولوو XC90

جای خالی خودروها در سال 2015

ولوو در حال حاضر از جزئیات مدل جدید XC90 کراس‌اور خود خبر داده که قرار است که در نمایشگاه اتومبیل پاریس امسال به نمایش گذاشته شود. ولی رسیدن مدل‌های جدید خودروهای سوئدی به بازارهای دوردست مانند امریکا اندکی زمان‌بر است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که نسل قبلی XC90 به عنوان مدل ۲۰۱۴ به کار خود خاتمه دهد؛ زمان برای ارائه مدل ۲۰۱۵ تمام شود و مدل جدید XC90 به عنوان مدل ۲۰۱۶ این خودرو شناخته شود.

منبع پدال


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (15 شهریور 1393 ساعت 09:04)

    جــــــــای سیتـــــــــــروئــــن GT واقعــــا خالیـــــه......

  • دیستور دیستور (23 مرداد 1393 ساعت 19:48)

    جای سمند هاچ بک واقعا خالیه :)