1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مینی کراس اور جدید ام جی ، شکار عکاسان شد

مینی کراس اور جدید ام جی ، شکار عکاسان شد

17 شهریور 1395
  • 0

محبوبیت کراس‌اوورهای کوچک همچنان در بازار خودرو رو به افزایش است

شرکت بریتانیایی ام‌جی قصد دارد با مدل جدید ZS به بخش بسیار رقابتی کراس‌اوورهای کوچک وارد شود. به‌تازگی این کراس‌اوور جدید در کوه‌های آلپ در حال آزمایش در هوایی مه‌آلود دیده شده و یک سری تصاویر جاسوسی جدیدی از آن گرفته و منتشر شده است.

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

ام‌جی که چند سالی است به تملک چین‌ها درآمده با عرضهٔ مدل جدید ZS، طیف محصولات خود را در اروپا درمجموع به چهار مدل خواهد رساند. همچنین ZS مکملی کوچک‌تر برای کراس‌اوور فعلی GS خواهد بود. با توجه به این تصاویر جاسوسی می‌توان تشخیص داد که ZS تغییری عمده در طراحی یک ام‌جی مدرن را نشان می‌دهد. درحالی‌که محصولات فعلی ام‌جی همگی دارای جلوپنجره‌ای باریک هستند، ZS جدید از جلوپنجرهٔ بسیار گسترده‌تری برخوردار بوده و طراحی سپر و جلوپنجرهٔ آن هم تا حدودی یادآور مزدا CX-3 است.

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

در کل می‌توان گفت طراحان ام‌جی در مدل جدید ZS به‌طور کامل زبان طراحی این شرکت را حفظ نکرده‌اند چراکه این خودرو با چراغ‌های جلوی باریک و خط کمر پایین شباهت کمی با دیگر برادران خود دارد. همچنین طراحی قسمت عقب نیز همین ویژگی را ادامه داده است. بااین‌وجود هرچند درواقع ZS مدلی کوچک‌تر از GS به نظر می‌رسد اما در ZS برخلاف برادر بزرگ‌ترش، شیشهٔ عقب فرمی عمودی‌تر دارد. بااین‌حال همچنان شاهد استفاده از چراغ‌های عقب باریکی در این کراس‌اوور بریتانیایی هستیم و آن‌طور که تصاویر نشان می‌دهند برای آن صرفاً یک سر اگزوز تکی در زیر سپر عقب در نظر گرفته شده است.

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

قوای محرکهٔ ام‌جی ZS هنوز کاملاً نامشخص است اما می‌توانیم تا حدودی آن‌را حدس بزنیم. مدل بزرگ‌تر GS هم‌اکنون مجهز به یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با 164 اسب بخار قدرت است و احتمالاً ام‌جی اجازه نمی‌دهد که مدل کوچک‌تر ZS قدرت بیشتری از مدل بزرگ‌تر GS داشته باشد؛ بنابراین انتظار می‌رود قدرت کراس‌اوور کوچک ZS تا حدودی کمتر از GS باشد.

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

همچنین هنوز جزئیات معرفی و عرضهٔ ZS هم مشخص نشده است اما ام‌جی می‌تواند برای آن نیز استراتژی مشابه GS را دنبال کند زیرا کراس‌اوور GS برای اولین بار در چین رونمایی شد و حدود یک سال بعد در اروپا به نمایش درآمد؛ بنابراین انتظار می‌رود برای مدل جدید ZS هم همین رویه تکرار شود. همچنین در حال حاضر تقاضای بسیار زیادی در بازار چین برای کراس‌اوورها وجود داشته و ام‌جی هم قصد دارد از این محبوبیت و تقاضای بالا استفاده کند بنابراین مدل جدید ZS را به‌سرعت برای عرضه به بازار آماده خواهد کرد.

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

 تصاویر جاسوسی از کراس‌اوور کوچک ام‌جی ZS

منبع:motor1



نظرات