1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس SLR با رنگ کروم درخشان

مرسدس SLR با رنگ کروم درخشان

12 شهریور 1394
  • 0

کروم یا کرومیوم فلزی سخت، براق و به رنگ خاکستری فلزی با جلاپذیری بالا و نقطه جوش بالا و مقاومت قابل توجه در برابر زنگ‌زدگی و تیرگی است.

اکسید کرومیوم از بیش از 2 هزار سال پس در امپراتوری چین برای روکش سلاح‌های فلزی استفاده می‌شد. کروم به عنوان یک عنصر در سال 1761 کشف شد و ابتدا به عنوان رنگدانه کاربرد داشت.

در 1797 فلز کروم برای نخستین بار از سنگ معدنی آن جدا شد.از آن زمان تاکنون تقریباً تمام کروم دنیا از سنگ معدنی کرومیت به دست می‌آید. ارزش این فلز بیشتر به دلیل مقاومت بسیار آن در برابر زنگ‌زدگی و فرسایش است به ویژه وقتی کشف شد که افزودن کروم به فولاد تاثیر قابل توجهی در جلوگیری از فرسایش و تیرگی فولاد دارد.

مرسدس بنز SLR محصول مشترک کمپانی‌های مرسدس و مک‌لارن است. حال یک نمونه تیون شده از این مرسدس در فرانسه دیده شده که در نگاه اول طوری طراحی کرده است بسیار جالب به نظر می‌رسد. رنگ کروم درخشان که با رنگ مشکی کم‌رنگ براق همراه است، جلوه خاصی به آن بخشیده است. اما با نگاهی دقیق‌تر مشخص می‌شود که این رنگ چیزهای بیشتری دارد که نمی‌توان در نگاه اول متوجه شد. با نگاهی دقیق‌تر به کناره‌های خودرو مشخص می‌شود که این رنگ با تغییر نور، تغییر می‌کند. به نظر می‌رسد که این مسئله کمی کلاس این مرسدس بی‌نظیر را پایین می‌آورد، اما در حالت کلی ایده جالبی برای این مرسدس است.

 مرسدسSLR  با رنگ کروم درخشان

 مرسدسSLR  با رنگ کروم درخشان

 مرسدسSLR  با رنگ کروم درخشان

 مرسدسSLR  با رنگ کروم درخشان



نظرات