1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس از مدل SLC رونمایی کرد

مرسدس از مدل SLC رونمایی کرد

29 آذر 1394
  • 0

مرسدس برای نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی از رودستر SLC مدل 2017 پرده‌برداری کرد.

پس از ۲۰ سال، حضور نام SLK در تاریخ مرسدس بنز، این رودستر همچنان جز مدل‌های اسپرت محبوب این شرکت قرار دارد. رودستر کامپکتی، که زیرمجموعه خانواده SL محسوب می‌شد، ازاین‌پس به‌عنوان کلاس-SLC شناخته می‌شود. این بخشی از طرح تغییر نام مرسدس بنز هست که بیش از یک سال پیش اعلام شد، و تأکید بر موقعیت بازاریابی این خودرو دونفره به‌عنوان رودستر کلاس C دارد. به دنبال این تغییر نام، مرسدس برای این مدل، فیس‌لیفت و موتور جدید به ارمغان آورده است.

در این نسخه فیس‌لیفت، تغییرات شامل سپر جلو جدید، جلوپنجره مشبک الماس، و یکپارچه شدن چراغ جلو با چراغ‌های روزتاب است. در قسمت عقب نیز سپر اسپرت جدید، چراغ‌های LED جدید در عقب و یک سیستم اگزوز متفاوت جز تغییرات می‌باشند. همچنین جمع شدن سقف هاردتاپ در مدل SLC بهبودیافته است و می‌توان در حین حرکت تا سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت آن را باز و بسته کرد.

فضای داخلی نیز تا حدی به‌روزرسانی شده و یک فرمان اسپرت جدید، تجدیدنظر در طراحی نشانگرهای داشبورد، استفاده از تریم آلومینیوم و فیبر کربن، انتظار شما را می‌کشند. طراحان همچنین از چرم ناپا در تودوزی‌ها و صندلی‌ها بهره گرفتند و جدیدترین سیستم سرگرمی COMAND با رزولوشن بالاتر و صفحه‌نمایش هفت اینچی در آن نصب‌شده است.

در ایالات‌متحده، دو موتور در دسترس خواهد بود. مدل پایه SLC300 هست که از یک موتور ۲.۰ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ برخوردار است که توان ۲۴۱ اسب بخار (۱۷۹ کیلووات) و گشتاور ۳۶۹ نیوتن متر را در اختیار می‌گذارد. این مدل مجهز به یک گیربکس نه سرعته اتوماتیک است که این رودستر را قادر به پر کردن ۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت در ۵.۷ ثانیه هست و حداکثر سرعت آن نیز ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت اندازه‌گیری شده است.

مدل دوم هم مرسدس آام‌گ SLC43 است که از موتور ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو با توان ۳۶۲ اسب بخار (۲۷۰ کیلووات) و گشتاور ۵۲۰ نیوتن متر برخوردار است. این مدل به‌طور قابل‌توجهی قدرت کمتری از AMG SLK55 در اختیار دارد اما موفق به پر کردن ۰ تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت در ۴.۶ ثانیه شده و حداکثر سرعت آن‌هم به‌صورت الکتریکی بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

درزمینهٔ عملکرد، SLC از یک سیستم استاندارد دینامیک برخوردار است که حالت‌های رانندگی راحت، اسپرت، اسپرت +، اکو، و حالت شخصی را شامل می‌شود. این سیستم تنظیمات موتور، انتقال قدرت، فرمان و سیستم تعلیق را متناسب باحالت انتخاب شده تغییر می‌دهد.

دیگر امکاناتی SLC در اختیارتان می‌گذارد شامل یک دوربین عقب و ترمز فعال استاندارد جدید و سیستم‌های هشدار که امکان برخورد را به راننده هشدار می‌دهد. اگر راننده در مقابل هشدار این سیستم عکس‌العمل لازم را نشان ندهد، سیستم به‌طور خودکار برای جلوگیری و یا کاهش شدت برخورد ترمز می‌گیرد.

بیست سال پیش، SLK نقش عمده‌ای در احیا مرسدس بنز و پیشروی آن به فراتر از مرزهایی که به‌خوبی توسط شرکت تعریف شده بود، ایفا کرده است. در حال حاضر SLC وارد خط تولیدشده و در آینده نیاز به توسعه دارد، سیستم نام‌گذاری جدید برای کمک به خریداران و ایجاد یک حس کلی از مدل‌های بی‌شمار این شرکت انجام شده است.

مرسدس بنز SLC ۲۰۱۷ از بهار امسال برای فروش در ایالات‌متحده آماده می‌شود و قیمت‌گذاری‌ها با نزدیک شدن به زمان عرضه اعلام خواهد شد.

منبع پدال


نظرات