1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

24 اسفند 1394
  • 0

وقتی که موجودی حسابتان به‌اندازه قیمت یک مرسدس اس‌ال می‌رسد، بازار خودرو رفتار عجیبی از خود نشان می‌دهد. گویی محصولات خودروسازان به موارد بسیار زیادی تفکیک می‌شود. در اکثر موارد، خودروسازها به طرز وحشتناکی از کار یکدیگر کپی‌برداری می‌کنند و با بالاترین سرعت ممکن خودروهایی را با مشخصاتی نزدیک به رقیب خود روانه بازار می‌کنند. اما در رنج قیمت 100 هزار تا 150 هزار دلار در رابطه با خودروهای اسپورت کروک، انتخاب‌ها بیشتر بر مبنای شخصیت خریدار و هدفش از خرید قرار دارد. شما می‌تواند با هزینه‌ای بین 97 هزار تا 103 هزار دلار یک پورشه 911 کابریو یا تارگا را زیرپای خود بیاندازید، یا یک آستون مارتین V8 ونتیج با قیمتی حدود 122 هزار دلار خریداری کنید. بی‌ام‌و اصولاً در این رنج قیمت خودرویی برای عرضه ندارد. سری 6 بی‌ام‌و زیر 100 هزار دلار است مگر اینکه بخواهیم ام 6 را مثال بزنیم. آئودی آر 8 کانورتیبل نیز هنوز روانه بازار نشده است. اگر بخواهیم یک گزینه متفاوت را در میان این نمودار یکنواخت نام ببریم، باید به مرسدس بنز اس‌ال اشاره کنیم. خودرویی که هم اسپورت است، هم به معنای واقعی کلمه راحتی و اعتماد به نفس را برایتان به ارمغان می‌آورد و به همین دلیل است که ما آن را یک سر و گردن بالاتر از رقیبان خود می‌دانیم.

البته سری اس‌ال تجارت بزرگی برای بنز محسوب نمی‌شود. در سال اخیر میلادی تنها 4000 دستگاه از سری اس‌ال در ایالات‌متحده به فروش رفته است. کلاس اس‌ال همانند حاکمی بر قلمروی کوچک خودروهای کروک هم قیمت است. موقعیتی که اس‌ال به دست آورده است، به لطف تغییرات جدید اعمال شده روی آن و مدل‌های متنوع این سری، احتمالاً ادامه‌دار خواهد بود. از SL450 هشتاد هزار دلاری گرفته تا SL65 که احتمالاً با قیمتی حدود 220 هزار دلار عرضه خواهد شد.

یکی از تغییرات اعمال شده روی این سری، تصحیح محسوس بخش جلوی خودرو برای ایجاد خطوط ظریف و صاف است. احتمالاً دیگر می‌توانیم بدون هیچ ترسی بگوییم که تغییر قیافه این سری در سال 2013 موفقیت کمرنگ‌تری داشته است. برآمدگی‌های صاف شده در جلو و عقب، و چراغ‌های جلو که شکل عجیب و غریبی به خود گرفته بودند. گویی ابهت و ظرافت خودرو با هم همخوانی نداشت. این مشکل اکنون با نصب چراغ‌های جدید و سپری متفاوت از آنچه در نسخه 2013 دیده بودیم، برطرف شده است. همچنین دو هود روی کاپوت نیز تکمیل کننده تمام رخ جلویی اس‌ال 2017 است.

در نسخه SL450 (که قبلاً با نام SL400 شناخته می‌شد) شاهد موتور سه لیتری V6 توئین توربو هستیم که با 33 اسب بخار افزایش، توانایی تولید قدرت 362 اسب بخار را دارد. همچنین گیربکس اتوماتیک و 9 سرعته 9G-Tronic جایگزین جعبه‌دنده هفت سرعته قبلی شده است. SL450 در برابر مدل لوکس V8 SL550 اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. همچنین تیونینگ شاسی SL450 کمی ظریف‌تر است. یا شاید بهتر است بگوییم کمی منعطف‌تر است، به لطف استفاده از حالت جدید رانندگی در سیستم کنترل هوشمند خودرو که "Curve" خوانده می‌شود.

شاید بگویید که چرا چنین حالتی منحصر به مدل‌های اسپرت نشده است. در پاسخ باید بگوییم که این سیستم برای افزایش سرعت خودرو به کار نمی‌رود، بلکه به‌وسیله این سیستم، فشار روی پدال گاز کمتر شده و شاید کمی حالت گیجی یا خواب‌آلودگی به آدم دست می‌دهد (واقعاً پیدا کردن کلمه‌ای برای توصیف این حالت سخت است). حالت "Curve" بازوهای هیدرولیکی را در شرایطی قرار می‌دهد که خودرو به‌اندازه 2.65 درجه به سمت داخلی جاده (پیچ) منحرف می‌شود تا از اثرات شتاب جانبی روی سرنشینان بکاهد. حس عجیبی است، زمانی که در حال پیچیدن، خودرو به سمت داخل پیچ خم می‌شود.

سیستم کنترل هوشمند خودرو در SL400 2015 قیمتی حدود 4090 دلار داشت. مگر اینکه ترجیح دهید تکان خوردن در ماشین را تحمل کنید تا از خیر این آپشن بگذرید. وگرنه، جفت کردن موتور V6 به همراه جعبه‌دنده 9G-Tronic یکی از کارهای معمول مرسدس بنز است که بسیار بی‌نقص انجام می‌شود. در هر حالتی که به رانندگی بپردازید، از حالت Eco گرفته تا حالت Sport+، این دو با همکاری پویای هم، خودرو را با نیرویی یکپارچه به حرکت درمی‌آورند.

SL450 خشن و وحشی به نظر نمی‌رسد، حتی با سیستم اگزوزهای بازطراحی شده. در مقایسه با اس‌ال های موجود در خط تولید، شاید SL450 از همه خجالتی‌تر باشد. حتی SL65 با موتور 6 لیتری V12 خود با 621 اسب بخار نیز، زیاد پر سر و صدا نیست، حتی در حالت Sport+ هم آتش‌های خروجی از اگزوزهای آن صدای چندان بالایی ندارد. بنز اصولاً معتقد است که صاحبان خودروهای اس‌ال همانند کسانی که جگوار اف تایپ سوار می‌شوند و تا صدای لرزش شیشه‌ها را نشنوند خوشحال نمی‌شوند، چندان میلی به رقابت ندارند و ستیزه‌جو نیستند.

برای اولین بار بود که با یک اس‌ال همراه شدیم و دلربایی چهره زیبای آن بر ما ثابت شد. یکی از بهترین هندلینگ‌های ممکن برای یک خودرو دو نفره که 1724 کیلوگرم وزن دارد، ارائه شده است. سقف تاشو اس‌ال تا سرعت 40 کیلومتر بر ساعت نیز قابلیت باز و بسته شدن را دارد. همچنین به لطف بادگیرهای مکانیکی پشت صندلی، کابین خودرو در برابر بادهای شدید در جاده و بزرگراه در سرعت‌های بالا مصون می‌ماند.

سیستم کامپیوتری اس‌ال نیز گزینه‌ها و موارد زیادی را در خود جای داده است که بهتر است حتماً خودتان یک‌بار با آن کار کنید تا منظورم را درک کنید.

از سی کلاس تا اس کلاس، راز موفقیت بنز اولویت داشتن نیازهای مشتری نسبت به رقابت با سایرین است. SL450 نمونه بارز این استراتژی است و آن توجه به مشتریانی است که سرعت برایشان دغدغه نیست. البته حدس زده می‌شود که صفر تا صد این خودرو 4.5 ثانیه باشد. اکثر مدل‌های اس‌ال تقریباً با قیمتی به‌اندازه نصف قیمت SL65 عرضه خواهند شد.

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

 تجربه رانندگی با مرسدس SL450 مدل 2017

منبع پدال


نظرات