1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. امکانات فوق العاده گران ترین خودروی تهران، مرسدس S500 مدل 2014

امکانات فوق العاده گران ترین خودروی تهران، مرسدس S500 مدل 2014

1 خرداد 1393
  • 6

اگر پیش از این اتومبیل‌های درجه یک، «عروس» بودند، حالا مدتی است اتومبیلی وارد ایران شده که «ملکه» بی چون و چرای خیابان‌هاست. این ملکه نه از خاندان‌های سلطنتی مثل «مازراتی» و «بوگاتی» و «فراری» که از دل خانواده نام آشنا و محبوب «مرسدس بنز» بیرون آمده است. بنز کلاس S500 مدل 2014 در کمتر از یکی دو ماه پس از رونمایی در کارخانه اصلی مرسدس در آلمان، سر از ایران درآورد و خیلی زود تصاویر این ستاره میلیاردی در گمرک کشور، نمایشگاه‌ها و خیابان دست به دست شد. گل سرسبد «مرسدس بنز» در ایران بین 10 تا 15 دستگاه وارداتی داشته که البته تقریبا همگی پلاک شده‌اند تا فوق لوکس‌ترین خودروی رسمی کشور لقب بگیرد. با «ملکه خوش ترکیب بنز» بیشتر آشنا شوید.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

شیشه و آینه

سیستم شیشه و آینه‌های این خودرو کاملا پیشرفته است. آینه الکتروکرومیک جهت سهولت دید راننده در شب، آینه‌های خارجی با حالت الکتروکرومیک و تنظیم برقی به همراه راهنمای LED و دارای گرمکن، چراغ‌های روشنایی روی آینه‌ها و سیستم حافظه با قابلیت تاشوندگی خودکار برقی از جمله تجهیزات این خودرو در سیستم آینه است. همچنین تنظیم برقی تمام پنجره‌ها، بخار زدای اتوماتیک شیشه‌ها، سیستم یخ زدای برف پاک کن، شیشه‌های سولار، پرده عقب، سقف پانوراما سفارشی و پرده برقی کناری، سیستم شیشه این خودرو را به یکی از سیستم‌های بسیار تحسین برانگیز تبدیل کرده است.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

ایمنی

بنز S500مدل 2014 مجهز به 12 کیسه هوای ایمنی است که شامل جلو، جانبی، پرده‌ای محافظ سر، پرده‌ای جلو و عقب و سرنشینان عقب می‌شود. دارای سیستم کلید هوشمند و مجهز به استارت دکمه‌ای و دارای سیستم ضد سرقت، قفل و بازکردن درها بدون کلید، ستون جمع شونده فرمان در هنگام تصادف، قفل فرمان خودکار، سیستم تصادف، دارای سیستم دزدگیر به همراه آژیر و سیستم تشخیص در اتومبیل در شب (Night Vision) است. همین فهرست تا حدودی تکلیف قیمت بالای این خودروی رویایی را مشخص می‌کند. همچنین این خودرو به ایمنی راننده بیش از پیش توجه دارد. سیستم پیش اخطار خواب آلودگی، سیستم دید نقطه کور، سیستم رادار، سیستم محدودیت سرعت، قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک در صندوق عقب با سیستم ایمنی، سنسور پارک جلو و عقب و سیستم کروز کنترل هوشمند با قابلیت حفظ فاصله با خودروی مقابل از جمله ترفندهای مرسدس بنز برای حفظ ایمنی راننده S500 مدل 2014 بوده‌اند.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

صندلی‌ها

نشستن در این اتومبیل، در حکم نشستن روی تخت پادشاهی است. صندلی‌های جلوی این خودرو، دارای سیستم هوشمند پشت سری‌ها برای جلوگیری از صدمات تصادف است. روکش آنها چرم، صندلی راننده دارای تنظیم برقی در 6 جهت، دارای سیستم گرمکن صندلی‌ها با قابلیت تنظیم گودی کمر، سیستم سرد کن، تنظیم برقی سرنشین جلو، دارای حافظه چند حالته و ماساژور نیز هست. صندلی‌های عقب هم روکش چرم دارند و دارای پشت سری فعال و هوشمند، سیستم گرمکن، سیستم سرد کن، کنسول تا شونده میانی و مسیر دسترسی به صندوق عقب، تنظیم برقی و حافظه هستند.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

ویژگی‌های رؤیایی

S500 از پیشرانه‌ای V8 و 6/4 لیتری مجهز به دو توربوچارجر و با کد فنی M278 DE46AL نیرو می‌گیرد که قادر به تولید 455 اسب بخار قدرت و 516 پوند فوت گشتاور است که در دور میانی 1800 تا 3500 دور بر دقیقه حاصل می‌شود. بدین‌ترتیب شتاب‌گیری خارق‌العاده این سدان سنگین وزن به خصوص در سرعت‌های میانی تضمین شده به نظر می‌رسد. این در حالی است که مصرف سوخت 500 S در شرایط استاندارد، تنها 6/8 لیتر در یکصد کیلومتر اعلام شده است که رقمی تحسین برانگیز با توجه به کلاس این خودرو به حساب می‌آید.

وزن این ملکه زیبا 1955 کیلوگرم است و با ابهت خاصی در جاده‌ها می‌خرامد. مصرف سوخت جاده‌ای این خودرو 4/6 لیتر در 100 کیلومتر است و همین رقم در مصرف شهری به 1/12 لیتر در 100 کیلومتر می‌رسد. ظرفیت باک این ماشین 90 لیتر است. موتور در جلو به کار گرفته شده و حجم موتورCC4663 است. این اتومبیل 8 سیلندری توانسته گوی سبقت را از پورشه پانامرا 8 سیلندری به راحتی برباید تا طراحان این کمپانی خوشنام، خواب به چشم‌شان نیاید. نوع جعبه دنده این اتومیبل جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک است و تعداد دنده‌های آن 7 تاست. حداکثر سرعتی که با این اتومبیل می‌توانید برانید 250 کیلومتر در ساعت است و شتاب صفر تا صدی محاسبه شده آن 5 ثانیه که واقعا تحسین برانگیز به نظر می‌رسد. همچنین این ماشین سانروف از جنس جیر دارد که در چهار حالت قابل تنظیم است.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

قیمت

اگر چه این خودرو بیش از هر چیز با قیمت نجومی‌اش، سر زبان‌ها افتاده اما نباید منکر این شد که آپشن‌ها و کلاس کاری‌اش، بیش از این حرف‌ها می‌ارزد. آخرین قیمتی که این خودرو در ایران معامله شده، حدودا یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است. شاید به گوش‌تان رقم‌های بالاتری از انواع دیگر خودرو خورده باشد که رقم‌هایی بسیار بالاتر از این قیمت دارند. درست است اما فراموش نکنید این خودرو به صورت تیراژی و رسمی وارد گمرکات کشور شده و به راحتی پلاک می‌شود. در اصل بنز S500 مدل 2014 گران‌ترین خودروی رسمی کشور است. ماشین‌های دیگری هم هستند که با رقم‌های بالای 6 میلیارد تومان در ایران معامله می‌شوند اما چنین اتومبیل‌هایی با مجوز خاص به صورت تکی وارد کشور شده‌اند و مالکان آنها، چند برابر ارزش واقعی این ماشین‌ها آنها را به فروش می‌رسانند. در میان اتومبیل‌های گران قیمت و فوق لوکس در بازار غیرتیراژی خودروی ایران، فراری مدل «SLS» تقریبا گران‌ترین اتومبیل موجود در ایران است که حول و حوش 8 میلیارد و نیم معامله می‌شود. اگرچه این قیمت از قیمت واقعی این خودرو بسیار بالاتر است.

مرسدس بنز S500 مدل 2014

رقبا

بنز S500 مدل 2014، مجلل‌ترین محصول مرسدس بنز کبیر است و البته یکی از فوق لوکس‌ترین اتومبیل‌های جدید در دنیا. بنز همیشه در زمینه طراحی و تولید خودروهایی با کلاس بدنه سدان است و این نمونه آخری، تمام آس‌های مرسدس را رو کرده است. این خودروی مرسدس بنز، با خودروهای دیگری مقایسه می‌شود که از خاندان «مازراتی» و «لکسوس» و «پورشه» و ... هستند. اگر چه کارشناسان و منتقدان خودروها در دنیا، این بنز را با اختلاف در صدر این فهرست قرار می‌دهند. مازراتی کواتروپورته Sبا قیمت تقریبی یک میلیارد و 400 میلیون تومان، هیوندای سنتنیال – ایکاس با قیمت تقریبی 360 میلیون تومان، پورشه پانامرا 8 سیلندر با قیمت تقریبی 850 میلیون تومان و لکسوس LS 460 لانگ با قیمت تقریبی 950 میلیون تومان با این بنز در یک فضا قرار می‌گیرند اگرچه همگی هم از نظر قیمت و کلاس، رتبه‌های بعدی را کسب می‌کنند. پیش از این دیگر خودروهای سری S بنز رکورد قیمت در بازار ایران را شکسته بودند و حالا این نمونه رکورد گران قیمت‌ترین خودروهایی که به صورت تیراژی به کشور وارد شده‌اند را شکسته است.



جهت مشاهده ویدئوی بسیار زیبا از فضای داخلی S500 اینجا کلیک کنید





نظرات

  • تنبور تنبور (13 مهر 1393 ساعت 13:16)

    لطفا تصحیح کنید فراری sls نداریم یه بنز sls داریم اون فراری هم که وارد شده بود 458 بود

  • کامی کامی (31 اردیبهشت 1393 ساعت 20:25)

    وااااااااااااااااااای
    خیلی عالـــــــــــــــــــــــــــــــی بود . واقعا یه چیزه دیگست این ماشین . حض کردم

  • بنز e240 بنز e240 (5 آذر 1397 ساعت 19:50)

    عشق فقط بنز

  • تختگاز تختگاز (9 آذر 1393 ساعت 13:27)

    این کارهافقط ازبنزبرمیاد.برای می باخ هم استفاده کرده.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 04:21)

    وااای خدا ، این LED هایی که با نور آبی داخل کابین و طراحی داخلی نصب شده خیلی خیلی خیلی زیباش کرده این مرسدس بنز s500 زیبارو.

  • علی مسروری علی مسروری (9 شهریور 1393 ساعت 10:50)

    LOVE S500