1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

26 مرداد 1394
  • 1

امروز قصد دارم شمارا با خودرویی سنگین و تنومند آشنا کنم که قوانین فیزیک را به مبارزه می‌طلبد.

مرسدس مایباخ S600 با تیونینگ برابوس، یک سدان فوق لوکس 2.8 تنی است که تنها در 3.7 ثانیه از حالت ایستاده به سرعت 62 مایل بر ساعت (100 کیلومتر بر ساعت) دست می‌یابد و می‌تواند تا مرز 217 مایل بر ساعت (349.2 کیلومتر بر ساعت) پیش برود. با یک حساب چندثانیه‌ای خواهید دید که حتی از یک رنج‌روور حدود 700 کیلوگرم سنگین‌تر است و بااین‌وجود شاید یک پاگانی زوندا هم نتواند از پسِ سرعتِ عمل آن برآید!

قطعاً پشت چنین کارایی اعجاب‌انگیزی باید قوای فنی خیره‌کننده‌ای وجود داشته باشد؛ برابوس با انجام مواردی شامل نصب میل‌لنگ جدید با ضرب (Stroke) بیشتر، تغییرات در سیلندرها و استفاده از پیستون‌های فورج کاری شده به همراه اتصالات بسیار دقیق در پیشرانه استاندارد V12 توربو دوقلوی مایباخ S600، حجم آن را از 6 به 6.3 لیتر رسانده است. همچنین در کنار این افزایش حجم تغییرات دیگری انجام‌شده که عبارت‌اند از: تعویض توربوها با نمونه‌های جدید مجهز به کمپرسور و توربین بزرگ‌تر، فراخ‌تر کردن مکنده‌ها و استفاده از روکشی از جنس طلا (به‌منظور بازتاب بهتر حرارت)، نصب منیفولد جدید برای سامانه اگزوز به همراه خروجی‌های حجیم‌تر و در پایان برنامه‌ریزی مجدد واحد کنترل الکترونیکی (ECU) خودرو برای حصول بهترین استفاده از تمامی این موارد.

نتیجه مجموع تغییرات حداکثر توان 887 اسب‌بخار (364 اسب‌بخار افزایش)، بیشینه گشتاور 1499.5 نیوتن‌متر (669.7 نیوتن‌متر افزایش) و عدد چشمگیر 322 برای نسبت اسب‌بخار/ وزن است. برای درک بهتر به یاد بیاورید که در فورد ماستنگ شلبی جی‌تی 350 آر همین نسبت تنها به‌اندازه یک واحد (اسب‌بخار بر تُن) بیشتر است!

برابوس در مرحله بعدی تنظیمات اختصاصی برای سامانه کنترل جادویی بدنه (Magic Body Control) و تعلیق بادی خودرو در نظر گرفته تا این حجم بالای قدرت کاملاً تحت کنترل قرار گیرد. بر اساس این تنظیمات ارتفاع مایباخ 25 میلی‌متر کاهش می‌یابد بدون این‌که اثری روی کیفیت سواری داشته باشد. زیر بدنه رینگ‌های 21 اینچی قرار دارند (می‌توانید خودتان بین نمونه یک‌تکه VI evo و نمونه یک‌تکه نسخه R Platinum انتخاب کنید) که با لاستیک‌های کانتیننتال (Continental)، پیرلی (Pirelli) یا یوکوهاما (Yokohama) با عرض 255 میلی‌متر در جلو و 295 میلی‌متر در عقب احاطه می‌شوند.

برای نمای خارجی از برنامه‌ای استفاده‌شده که برابوس آن را " اجزای بهسازی آئرودینامیک در تونل باد" خطاب می‌کند. شاید عده‌ای متوجه تغییرات این قسمت نشوند و به عبارتی برابوس را دست‌کم بگیرند، اما مخاطبان تیزبین تنها با یک نگاه سپرهای جدید، اسپویلر جلو، ورودی‌های بزرگ‌تر هوا، دیفیوزر یکپارچه عقب و خروجی‌های دو جفتی سامانه اگزوز را تشخیص خواهند داد.

درون کابین هم انتخاب برای نوع چرم تقریباً نامحدود است؛ البته تنها چرم نیست و می‌توانید مواد باکیفیت دیگری ازجمله آلکانتارا هم به آن اضافه کنید. برای سرگرم نگه‌داشتن سرنشینان یک سامانه سرگرمی iBusiness تعبیه‌شده که با استفاده از آن و به کمک برنامه اپل خود می‌توانید به اینترنت دسترسی داشته و از فایل‌های صوتی و تصویری لذت ببرید. درواقع همه‌چیز بسته به حساب بانکی شماست و اگر بتوانید بهایش را بپردازید هر چیزی که باشد برابوس برایتان انجام می‌دهد!

قیمت نهایی این مرسدس-مایباخ-برابوس منحصربه‌فرد هنوز مشخص نشده، اما با توجه به قیمت پایه 165,710 پوندی مرسدس-مایباخ S600 استاندارد انتظار داریم چاشنی برابوس رقمی حدود 35,000 پوند یا حتی بیشتر از آن برای خریدار آب بخورد.

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

 آشنایی بیشتر با مرسدس مایباخ S600 برابوس

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (28 مرداد 1394 ساعت 13:54)

    هیوووووووووووووووووووووووووووولاااااااااااااا