1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پرده‌برداری از مدل جدید مرسدس GLC

پرده‌برداری از مدل جدید مرسدس GLC

1 تیر 1394
  • 0

مرسدس کراس اوور GLK را با تغییراتی محسوس و با نامی جدید روانه بازار می‌کند. GLC جدید از ظرافت‌های طراحی و قوس‌ها و خطوط نرم زنانه ای برخوردار است که در عین تنومندی ظاهری، چهره ای مدرن و تهاجمی بدان بخشیده است.

مرسدس GLC روی پلتفرم مشترکی با کلاس سی سدان ساخته می‌شود و جای تعجبی هم ندارد که از نظر طراحی و کابین بسیار بدان شبیه باشد. درون کابین از طراحی مدرن و آشنا با مواد مرغوب و کیفیت بالا استفاده شده است. داشبورد شیک و کنسول مرکزی خاص و منحصر به فرد آن با نمایشگری تبلت مانند به عنوان سیستم سرگرمی و اطلاعات با اندازه 7 یا 8.4 اینچی و روکش‌های داخلی پارچه، DINAMICA، چرم، ناپا و آرتیکو و تزئینات چوبی، آلومینیومی یا فیبر کربنی بسیار دلربا به نظر می‌رسند. یک سقف شیشه ای پانورامیک هم کامل کننده تجهیزات رفاهی این خودرو است.

مرسدس بنز GLC از همه ابعاد نسبت به مدل GLK رشد داشته و بزرگ‌تر شده است. مهم‌ترین بخش، افزایش فاصله بین دو محور به میزان جالب 118 میلی‌متر است که فضای پای اضافه و درب‌های بزرگ‌تر عقب و درنتیجه راحتی سوار و پیاده شدن سرنشینان را به همراه می‌آورد. یک محفظه بار انطباق پذیر بزرگ‌تر که با تا شدن صندلی‌ها تا 1600 لیتر گنجایش می‌یابد، باعث افزایش کاربردپذیری این خودرو در سطح شاسی بلندهای بزرگ‌تر از آن می‌شود.

استفاده از مواد سبک وزن و انتخاب هوشمندانه مواد باعث گردیده که با وجود ابعاد بزرگ‌تر، این خودرو 80 کیلوگرم سبک‌تر از نسل پیشین خود باشد.

همانند کلاس سی، مرسدس GLC نیز با موتورهای متنوعی ارائه می‌شود. موتور پایه 220D با قدرت 170 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن متر اولین انتخاب است. در یک پله بالاتر می‌توان موتور 250D دیزلی را با قدرت 204 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر انتخاب کرد. سومین انتخاب نیز مدل بنزینی GLC 250 است که 211 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

همچنین یک انتخاب پلاگین هیبریدی با کد GLC 350 E نیز وجود دارد که مجموعه ای از یک موتور 211 اسبی بنزینی و یک موتور 116 اسبی الکتریکی است. شتاب صفر تا صد این مدل 5.9 ثانیه است و بیشینه سرعت آن به 235 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. با تکیه بر انرژی ذخیره در باتری‌ها نیز می‌توان 34 کیلومتر مسافت را طی کرد.

خریداران آمریکایی می‌توانند انتخاب‌های دیگری از جمله GLC 300 با موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر توربو با توان 241 اسب بخار و گشتاور 369 نیوتن متر داشته باشند. کلیه مدل‌ها تنها به صورت دو دیفرانسیل 4MATIC ارائه می‌شوند و تنها در بازار آمریکا مدل GLC 300 را می‌توان در یکی از دو نسخه دیفرانسیل عقب یا دو دیفرانسیل خریداری کرد.

منبع پدال


نظرات