1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مروری بر مرسدس G کلاس 2015

مروری بر مرسدس G کلاس 2015

7 خرداد 1394
  • 2

مرسدس G-Class که در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ G-Wagen نامیده می‌شد یک SUV متوسط است که از طراحی جعبه‌ای بهره می‌برد. این ماشین در اصل به‌عنوان یک وسیله نقلیه نظامی و به پیشنهاد محمدرضا پهلوی که در آن زمان سهامدار عمده مرسدس بنز بود توسعه‌یافته است و در حال حاضر مرسدس G کلاس یکی از نمادین‌ترین SUV های بازار امروز است. خودرویی که ایرانی‌ها نصیبی چندانی از آن نبردند ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا ازجمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از آن بهره می‌برند.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

ظاهر

اکثر خودروها در طی بیش از سه دهه تغییرات قابل‌توجهی در ظاهر خود داشته‌اند، اما G کلاس از این قاعده مستثناست. این SUV تغییرات اندکی کرده است و هنوز هم دارای چراغ‌های جلوی گرد، شیشه‌های تخت و طراحی خشن و جذاب است. من به‌شخصه، عاشق ظاهر جعبه مانند، ساده و افسانه‌ای G-کلاس هستم.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

کابین

برخلاف ظاهر بیرونی، کابین تغییرات زیادی کرده است و همه‌چیز با فن‌آوری آمیخته شده است. دکمه‌های تنظیمات در امتداد دو طرف صندلی و کنسول وسط قرارگرفته‌اند و یک صفحه‌نمایش چندرسانه‌ای هم در بالای داشبورد قرارگرفته است. فضای داخلی مرسدس بنز G-کلاس ۲۰۱۵ در عین سادگی لوکس هم هست و جنس ادوات داخلی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

مهندسی

اگر به هر دلیل عجیبی، تصور می‌کنید G-کلاس در شرایط سخت زمین‌گیر می‌شود، شما سخت در اشتباه هستید. این SUV مجهز به سه قفل دیفرانسیل است که G-کلاس را قادر می‌کند به‌صورت هوشمندانه قدرت را بین چرخ‌ها تقسیم کند و شرایط سخت و ناهموار جاده را به‌راحتی پشت سر بگذارد.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

زیر کاپوت چه خبر است؟

در قلب G500 یک موتور V8 قرارگرفته است که قدرت ۳۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و توسط یک گیربکس ۷ سرعتِ اتوماتیک این قول را ظرف ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. اگر متحیر نشدید بهتر است بدانید که AMG در زیر کاپوت G63 غوغا کرده و این نسخه قادر به تولید توان ۵۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۱ نیوتن‌متر است و تنها در ۵.۴ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

جمع‌بندی

اگر شما می‌خواهید یک SUV سخت جون و تمام‌عیار داشته باشد G-کلاس چیزی است که شما می‌تواند آن را در گاراژ خود داشته باشید. البته باید برای خرید آن بین ۱۱۵ تا ۱۳۷ هزار دلار هزینه کنید.

نقاط ضعف:

قیمت بالا در مقایسه با سایر هم‌رده‌ها

نقاط قوت:

تناسب بین طراحی بیرونی و طراحی کابین.

خروجی افسانه‌ای موتور.

 مروری بر مرسدس G کلاس 2015

منبع پدال


نظرات

  • علی فلاحت علی فلاحت (7 خرداد 1394 ساعت 17:17)

    با سلام
    به جرات می گم این ماشین یا هیولا نقطه ضعفی نداره و واقعا در رده آفرودها به گواه سایت تخت گاز تنها ماشینی که می تونه نزدیکش بیاد لندرور دیفندر هستش بقیه تو زمینه آفرود یارای رقابت با این ها رو ندارند

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 خرداد 1394 ساعت 16:53)

    با دیدنش یاد جنگل و کوهستان میوفتم