1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

9 اسفند 1394
  • 0

مرسدس‌ به صورت رسمی تصاویر مدل جدید فرمول یک خود را منتشر کرده است. پس از یک سری عکس‌های مخفیانه و تیزرها برای W07، این تیم مستقر در «برکلی» بالاخره اولین تصاویر واضح از مدل جدید خود را برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۶ در اختیار قرار داده است.

در حالی که طرح رنگ‌آمیزی جدید در این خودرو بیشتر جلب‌توجه می‌کند، یک سری بهینه‌سازی‌های آئرودینامیک و تغییرات در پوشش موتور در شاسی برای آن نیز انجام گرفته است. این خودرو، به‌تازگی در پیست «سیلور استون» در زیر دستان «لوئیس همیلتون» و «نیکو رزبرگ» آزمایش شده است.

البته با توجه به ثابت‌بودن مقررات مسابقات، تغییر قابل‌ملاحظه‌ای برای این خودرو اتفاق نیفتاده است. ولی در عین حال پدی لاو (Paddy Lowe) از تلاش‌های زیادی برای تغییرات و به‌ویژه در ناحیه سیستم تعلیق خبر داده است. وی در این زمینه می‌گوید:

با داشتن قوانینی که سال به سال، به همان ترتیب باقی مانده‌اند، ایجاد یک تغییر شگرف بسیار مشکل است. ولی قصد ما بر این بوده که تا جای ممکن، تغییر ایجاد کنیم؛ حتی اگر این تغییر بسیار جزئی باشد. به عنوان مثال، شاید به دنبال یک طراحی فضایی کاملاً جدید یا یک کانسپت تازه برای سیستم تعلیق باشیم. بنابراین، با اینکه این خودرو از نظر ظاهری شباهت زیادی به گذشته خود دارد، در زیر پوسته آن یک سری تغییرات جزئی قابل‌توجه صورت گرفته که می‌تواند یک دگرگونی کلی را برای فصل جدید به همراه داشته باشد.

راه‌های بیشتر برای بهتر شدن

«لاو» همچنین اضافه می‌کند که علی‌رغم حکمرانی تیم در مسابقات سال گذشته، هنوز هم برخی مسائل هستند که برای ماندن در صدر باید به آنها رسیدگی کرد:

پس از یک فصل بسیار موفقیت‌آمیز در ۲۰۱۵، اولویت ما شناسایی زمینه‌هایی که در آنها ضعف داریم و سپس تلاش برای بهبود آنهاست. هدف ما، برتری در تمام زمینه‌هاست و با وجود نتایج جالب‌توجهی که سال گذشته داشته‌ایم، هنوز هم در بسیاری‌ موارد می‌توانیم بهتر عمل کنیم. این فرهنگی است که ما قصد داریم در تمام سازمان خود پیاده کنیم؛ اینکه همیشه برای رسیدن به چیزی بهتر، عطش داشته باشیم. برخی از مسابقات در سال ۲۰۱۵، و به‌خصوص سنگاپور، مطابق برنامه ما پیش نرفت و بنابراین، چیزهای زیادی هستند که برای ۲۰۱۶ باید بهتر شوند. در تمام زمینه‌ها می‌خواهیم بهینه‌سازی انجام دهیم.

قدرت موتور

مرسدس برای توسعه قدرت پیشرانه نیز تلاش فراوانی انجام داده است. اندی کاول (Andy Cowell)، سرپرست بخش انجین در این زمینه می‌گوید:

هر چیزی می‌تواند ارتقای بالایی در راندمان ایجاد کند و در نتیجه، سطح عملکرد خودرو را بهبود بخشید. این موارد در این خودرو جستجو شده و اطمینان حاصل می‌کنیم که پکیج ما بتواند برای «ملبورن» کارآیی و دوام لازم را داشته باشد.

«کاول» همچنین اضافه می‌کند که افزایش هزینه موتور‌ها برای ۲۱ دور مسابقه، از ۴ به ۵ موتور، چندان آسان نبوده است:

در ظاهر، افزایش تعداد واحدهای پیشرانه، به خودروساز این مزیّت را می‌دهد که موتورهایش زمان کمتری را در مسابقات سپری کنند و بنابراین فشار بیشتری بر روی قطعات مختلف آنها باشد. ولی حقیقت این است که هدف‌گذاری دوام موتورها در همان میزان قبلی باقی می‌ماند. هدف ما، اطمینان از توانایی پیشرانه‌ها برای شرکت در حداقل ۵ مسابقه است و ما در طول یک فصل، از نظر تئوری، تنها به ۴ موتور برای هر راننده نیاز داریم. ولی باور ما این است که اگر در زمینه قابلیت‌اطمینان یک موتور با مشکل روبرو شویم، این موضوع می‌تواند فرصت واکنش بسیار خوبی برایمان به همراه داشته باشد و یا اینکه در برخی مسابقات مهم، از پیشرانه‌های اضافه برای بهبود عملکرد خودروهایمان استفاده کنیم.

هرچند در تمرینات تیم‌ها در بارسلونا، سباستین وتل با خودروی فراری سریع‌ترین زمان‌ها را ثبت نمود اما مرسدس نشان داد که مسافت بسیار بیشتری را طی می‌کند. با این وجود راه تیم مرسدس در این فصل دشوارتر به نظر می‌رسد.

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

 خودروی فرمول یک مرسدس برای فصل ۲۰۱۶

منبع پدال


نظرات