1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هدف مرسدس از حضور در ایران صادرات خودرو است

هدف مرسدس از حضور در ایران صادرات خودرو است

28 بهمن 1394
  • 0

مدیر منطقه آسیا و خاورمیانه شرکت مرسدس بنز گفت: هدف ما از حضور در ایران، صادرات خودروی ساخته شده بنز به ایران است که در مرحله اول، سال آینده ۱۵۰۰ تا ۳ هزار دستگاه از محصولات بنز به ایران صادر خواهیم کرد.

استفان باومن در یک نشست خبری در حاشیه مراسم آغاز همکاری مشترک ایران خودرو و مرسدس بنز اظهار داشت: هدف اصلی ما این نیست که همین الان در ایران خط تولید خودرو افتتاح کنیم بلکه قصد داریم محصولاتمان را به صورت CBU به بازار ایران وارد کنیم.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه تحریم ها برداشته شد هدف ما این است که در ابتدا خدمات پس از فروش را بهینه کنیم و خودروهای ساخته شده به ایران صادر کنیم.

باومن تأکید کرد: اینطور نیست که در ابتدا حرکت بلندی داشته باشیم و خط تولید ایجاد کنیم بلکه قدم به قدم به این سمت خواهیم رفت.

مدیرمنطقه آسیا و خاورمیانه شرکت مرسدس‌ بنز گفت: با مطالعاتی که در زمینه بازار انجام داده‌ایم، سال آینده 1500 تا 2000 دستگاه خودرو در کلاس‌های مختلف به مشتریان عرضه خواهیم کرد.

باومن در پاسخ به این سؤال که باتوجه به صحبت‌های مرکل صدراعظم آلمان در خصوص شراکت آلمان با ایران بر اساس روابط ایران و رژیم صهیونیستی، آیا این مسئله بر حضور شما در ایران تأثیر خواهد داشت، ضمن عذرخواهی به دلیل عدم پاسخگویی به این سؤال، گفت: من نمی‌توانم در این زمینه به سؤال شما جواب دهم.

وی همچنین با اشاره به بازدید روز گذشته از خط تولید شرکت ایران‌خودرو، گفت: ایران‌خودرو یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید و مونتاژ خودرو در خاورمیانه است. نظر ما نسبت به این مجموعه مثبت است و دارای امکانات پیشرفته‌ای است.

باومن گفت: باید مطالعات و بررسی‌های اولیه را انجام دهیم، البته به نظر ما امکانات ایران‌خودرو در حدی است که تولید در این شرکت تحقق یابد ولی نه الان، بلکه بعد از بررسی‌های لازم و مطالعات فنی.

علی نمکین مدیرعامل ستاره ایران نیز در این نشست خبری با بیان اینکه همکاری ایران‌خودرو با شرکت بنز تا به حال به‌صورت معلق درآمده بود، گفت: در حال حاضر این همکاری به‌صورت رسمی آغاز شده و شرکت ستاره ایران نماینده انحصاری فروش و خدمات پس از فروش مرسدس بنز در ایران است.

وی با بیان اینکه قراردادمان را با شرکت دایملر تمدید کرده‌ایم و مشتریان محصولات بنز می‌توانند از خدمات ویژه ما استفاده کنند، افزود: امیدواریم شاهد بازار خاکستری و غیررسمی برای خودروهای بنز در ایران نباشیم.

نمکین تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تولید مشترک با بنز در ایران هستیم، ولی نام محصولات تولیدی و امکانات آنها را بعداً اعلام خواهیم کرد.

به گفته وی طبق توافقات انجام‌شده با شرکت دایملر این همکاری به‌صورت جوینت ونچر در فازهای بعدی خواهد بود.



نظرات