1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

7 تیر 1394
  • 0

در حال حاضر سدان لوکس میان سایز مرسدس یعنی کلاس E به ششمین سال تولید خود نزدیک می‌شود و بعد از یک فیس لیفت عمده و وسیع در سال 2014، انتظار می‌رود در سال 2017 با نسل جدیدی جایگزین گردد.

مرسدس قصد دارد تا 12 ماه آینده از نسل جدید کلاس E به صورت رسمی پرده‌برداری نماید. در حال حاضر تنها تصاویر جاسوسی از این خودرو در زیر پوشش‌های استتار به دست آمده که نشان از شباهت‌های آن با برادر کوچک‌ترش یعنی کلاس سی و همچنین سدان لوکس بزرگ کلاس اس دارد.

پلتفرم جدید ماژولار این خودرو با امکان تغییر ابعاد، روی کلاس سی نیز عرضه و استفاده شده است. این پلتفرم با نام MRA به خودروهایی چون GLC که جایگزین GLK شده نیز راه یافته است. استفاده از مواد سبک وزن چون آلومینیوم و بهبود سیستم انتقال نیرو همراه با سبکی وزن، کارآمدی بیشتر و سفتی و سختی بیشتر شاسی می‌باشد. فناوری‌های رانندگی مستقل و خودمختار اتوماتیک یکی از ویژگی‌هایی است که روی این پلتفرم مدنظر قرار گرفته است.

کلاس E جدید همچنین از یک گیربکس 9 سرعته خودکار سود خواهد برد که در حال حاضر روی مدل CLS و حتی کلاس E فعلی در دسترس است. گفته می‌شود یک موتور شش سیلندر خطی به جای موتور V شکل نیز روی این خودرو نصب می‌شود. طراحی ماژولار اجازه می‌دهد تا بتوان از طیف وسیعی از پیشرانه‌های 4 و حتی 3 سیلندر تا 8 سیلندر V شکل را در این خودرو یافت. این استراتژی به صورت مشابه در BMW رقیب نیز به کار گرفته شده است. بالاترین نسخه از کلاس E مدل AMG آن با موتور V8 به حجم 4.0 لیتر و توربوشارژر دوقلو است که توان تولیدی آن نزدیک 600 اسب بخار خواهد بود.

طراحی داخلی کلاس E نیز بسیار مجلل و مشابه کلاس S خواهد بود. یک نمایشگر بزرگ در بالای چهار هواکش مدور همانند کلاس اس قرار می‌گیرد. هرچند هنوز نسخه کشیده‌تر کلاس E تأیید نشده اما به احتمال زیاد این خودرو نیز در نسخه‌ای با فاصله بین دو محور بیشتر ارائه می‌شود. انواع نسخه‌های کلاس E به سدان، واگن، کوپه و کانورتیبل و یک سدان کشیده‌تر احتمالاً برای بازار چین تقسیم می‌شوند. احتمالاً کوپه چهار درب کلاس E نیز با پیشرفت‌هایی در کیفیت مواد و طراحی، جایگزین CLS خواهد شد.

برای نمایش کلاس E جدید تا نمایشگاه دیترویت سال آینده باید منتظر بمانیم. هرچند تلاش‌های جاسوسان برای کسب اطلاعات و تصاویر بیشتر همچنان ادامه دارد.

 تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

 تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

 تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

 تصاویر مخفی از مرسدس بنز کلاس E جدید

منبع پدال


نظرات