1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس اولین خودروی جهان مجهز به سیستم تهویه CO2

مرسدس اولین خودروی جهان مجهز به سیستم تهویه CO2

7 آبان 1394
  • 0

خودروساز آلمانی، اولین کمپانی است که خودروهای مجهز به سیستم تهویه هوای دی اکسید کربن را تولید خواهد کرد.

مرسدس بنز، اولین کمپانی خودروسازی خواهد بود که اتومبیل هایی را با سیستم تهویه هوای (CO۲ systems) تولید خواهد کرد. گزارشات منتشر شده نشان می دهد، سیستم های CO۲ از عملکرد بهتری نسبت به سیستم های معمولی برخوردار بوده و دوستدار محیط زیست هستند. تغییر در سیستم های جدید به دلیل قوانین EU هستند که از سال ۲۰۱۷ میلادی به حالت اجرا در می آیند.

کارشناسان مرسدس بنز، سیستم و تکنولوژی جدیدی را بر تمامی مدل های خود مورد بررسی و امتحان قرار داده و نتایج به دست آمده نشان داد، این سیستم باید به شیوه ای در خودروها اجرا شود تا ترکیب هوا یا سرد کننده را در صورت تصادف بتوان از اجزای موتور پر حرارت و داغ جدا کرد.

سیستم های CO۲ در صورت بروز تصادف یا هر گونه فشاری از عملکردی ده برابر بهتر از سیستم های سرد کن معمولی R۱۳۴a برخوردارند. سیستم های جدید نیاز به طراحی و اجزایی دارند که بتواند فشار اضافی را به خوبی تحت کنترل درآورده و مدیریت کند.

قوانین آینده نیز با توجه به دستورات محافظت از شرایط جویEU بوده و مرسدس برای سازگاری با محیط زیست و همینطور رعایت این قوانین از تکنولوژی های جدید در محصولات خود استفاده خواهد کرد. مرسدس بنز مدعی شده، اولین کمپانی خواهد بود که محصولاتش مجهز به این سیستم جدید هستند. مدل های S و E-Class جزو اولین محصولاتی هستند که به چنین تکنولوژی و سیستمی تجهیز شده اند.

 اولین خودروی جهان مجهز به سیستم تهویه CO2



نظرات