1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی مرسدس بنز C کلاس کروکی 2017

بررسی مرسدس بنز C کلاس کروکی 2017

23 خرداد 1395
  • 0

هنوز هم خودروهای کانورتیبل و کروکی، مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان به خودرو قرار دارد. در زمانه‌ای که توجه به ویژگی‌های اسپرت و سرگرمی در حال افزایش است، خودروهای کروکی می‌توانند با وجود سقف باز و ارتباط بی‌واسطه با نور آفتاب و باد توجه بیشتری را به خود جلب کنند. هرچند نباید عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب را فراموش کرد و ورود حشرات به داخل کابین هم می‌تواند دردسر دیگری باشد اما آیا این موارد برای انصراف از یک رانندگی مهیج و لذت‌بخش کافی است؟

مرسدس c کلاس کانورتیبل

به نظر می‌رسید که خودروهای کانورتیبل در دهه 70 میلادی منسوخ شوند اما هنوز هم خودروسازان رده بالا در حال ساخت چنین خودروهایی هستند. حتی وقتی مرسدس اولین خودروی SLK را با سقف هاردتاپ بازشونده ارائه کرد، به نظر می‌رسید که سقف‌های نرم بازشو جای خود را به سقف‌های با فناوری بالای فلزی تاشو خواهند داد اما اینک در چرخشی آشکار سقف‌های نرم در حال بازگشت هستند.

برگردیم به موضوع این مطلب که بررسی جدیدترین محصول مرسدس کلاس سی کانورتیبل است. خودرویی که برگرفته از نسخه کوپه کلاس سی می‌باشد. در عین حال بسیار سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز است. برخلاف بسیاری از رودسترهای متداول که تنها برای دو سرنشین ساخته شده‌اند، این خودرو فضای کافی برای چهار سرنشین دارد.

طراحی کلاس سی کانورتیبل کاملاً هماهنگ و متناسب با سقف جدید آن است. طراحی کابین نیز برگرفته از برادران مسقف آن اما با تنوع رنگی بالاتر است.

در حال حاضر سی کلاس کانورتیبل را می‌توان در یکی از چهار مدل مجزا خریداری نمود. نسخه پایه C300 چهار سیلندر به صورت دیفرانسیل عقب یا انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌باشد. نسخه C43 AMG هم با موتور شش سیلندر و انتقال نیرو به چهار چرخ در رده بعدی قرار دارد. در یک پله بالاتر نسخه AMG C63 با موتور هشت سیلندر جای می‌گیرد و نهایتاً C63 S به عنوان پرچم‌دار این گروه قرار می‌گیرد.

تمامی مدل‌های کانورتیبل کلاس سی با موتورهای توربو و گیربکس اتوماتیک ارائه می‌شوند. گیربکس 7 سرعته خودکار برای پرچم‌دار و 9 سرعته خودکار برای سایر مدل‌ها.

کلاس سی کانورتیبل بیش از هر زمان دیگری مبدل به خودرویی لوکس و جذاب شده است. فناوری‌هایی بالایی در این خودرو به آر رفته‌اند. ویژگی آئرودینامیکی منحصر به فردی برای انحراف هوا از روی شیشه جلو به سمت پشت صندلی‌های عقب از طریق یک مینی اسپویلر و سیستم AirCap و همچنین عایق‌بندی مناسب لایه‌های سقف برای کاهش میزان صدای باد در سرعت‌های بالا باعث شده تا احساس کنید که در یک خودروی کوپه نشسته‌اید. سیستم گرم‌کننده سر و گردن سرنشینان از طریق پشت‌سری خودرو نیز که با نام تجاری AirScarf در این خودروها به صورت استاندارد قرار می‌گرفت متأسفانه به دلایل نقض قوانین کپی‌رایت از این خودروها حذف خواهد شد.

مدل C43 به‌واسطه موتور 362 اسبی خود بسیار سریع است. حتی با در نظر گرفتن این نکته که وزن آن به 1880 کیلوگرم می‌رسد. موتور شش سیلندر خورجینی 3.0 لیتری با کمک توربوشارژر دوقلو همواره احساسی قدرتمند ایجاد می‌کند. در حالی که مدل C300 با موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربوی خود می‌تواند 241 اسب بخار را آزاد کند. هر دوی این مدل‌ها به ویژگی‌های قابل انتخاب رانندگی اقتصادی، راحت، اسپرت و اسپرت پلاس و همچنین قابل تنظیم مجهز هستند. در C43 ترمزها بزرگ‌تر بوده و در جلو 14.3 اینچی و در عقب دیسک با قطر 12.6 اینچی می‌باشند. در عین حال هر دو مدل روی رینگ‌های 18 اینچی قرار می‌گیرند. سواری این خودروها حتی در حالت اسپرت پلاس نیز بیش از حد خشن نمی‌شود. سیستم تعلیق تطبیقی همواره آرامش و راحتی کاملی را فراهم می‌سازد. انتقال نیرو هم در مدل چهار چرخ محرکه به صورت 13/69 درصد گشتاور روی محورهای جلو و عقب می‌باشد.

مدل‌های 8 سیلندر AMG تفاوت‌های آشکارتری دارند. موتور 4 لیتری هشت سیلندر V شکل 469 اسب بخار در مدل اصلی و 5.3 اسب بخار در مدل s نیرو تولید می‌کنند. این قدرت خیره‌کننده با وجود گشتاور 516 پوند فوتی می‌تواند هیجان رانندگی را دو چندان کند.

مرسدس ادعا می‌کند که C63 S در کمتر از 4. ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این رقم 0.7 ثانیه سریع‌تر از C43 است. در عین حال نهایت سرعت این مدل روی 280 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در حالی که سایر مدل‌ها در سرعت 210 کیلومتر بر ساعت هشدار دریافت می‌کنند. تنظیمات تعلیق و شاسی مدل‌های C63 نیز متفاوت است.

قیمت نسخه پایه C300 از 45 هزار دلار آغاز می‌شود در حالی که گران قیمت‌ترین مدلان را باید با بهای 83 هزار دلاری خریداری نمود.

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

مرسدس c کلاس کانورتیبل

منبع: caranddriver



نظرات