1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس در ایران 3 مدل موتور می سازد

مرسدس در ایران 3 مدل موتور می سازد

4 بهمن 1394
  • 0

مدیران بلند پایه دایملر آلمان، مالک برند مرسدس بنز پس از بازدید خطوط تولید شرکت ایدم، با مدیرعامل این شرکت و مدیر عامل ایران خودرو دیزل توافق کردند که سه نوع موتور را در ایدم به تولید برسانند.

هیات متشکل از مدیران دایملر که پس از اجرای برجام وارد ایران شده و مذاکراتی گسترده برای حضور در صنعت و بازار کشور انجام داده اند، پس از امضای تفاهم نامه همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو و البته ملاقات با وزیر صنعت معدن و تجارت، راهی تبریز شده و از شرکت ایدم بازدید کردند.

مدیران ارشد دایملر پس از بازدید، طی مذاکراتی با مهندس رزازی، مدیرعامل ایران خودرو دیزل و مهندس صیدی، مدیرعامل شرکت ایدم برای تولید سه نوع موتور در تبریز به توافق رسیدند.

موتورهای سری 400 دیزلی، موتورهای سری 900 دیزلی مربوط به خودروهای سنگین و نیمه سنگین که استاندارد آلایندگی یورو 4و 5 دارند وهمچنین موتورهای سری 900 گازسوز با استاندارد آلایندگی یورو 6 با توان 300 اسب بخار و حجم 7.7 لیتری، سه نوع موتوری هستند که در آینده ای نزدیک با همکاری شرکت دایملر در ایدم به تولید خواهند رسید.

دایملر در برنامه ریزی های خود برای ورود به صنعت خودروی ایران، خرید بخشی از سهام شرکت ایدم را پیش بینی کرده بود که در تفاهم نامه منعقده واگذاری 30 در صد از سهام شرکت ایدم به مرسدس بنز آلمان به تصویب رسیده است.

هدف از واگذاری این میزان سهام از شرکت ایدم به مرسدس بنز، گسترش دامنه همکاری در محصولات جدید و به روز آوری فن آوری مورد استفاده در خطوط تولیدی شرکت ایدم در تبریز عنوان شده است .

واگذاری بخشی از سهام شرکت ایدم و همچنین حضور پر رنگ شرکت دایملر در صنعت خودروهای تجاری کشور در تفاهم نامه گروه صنعتی ایران خودرو و این شرکت آلمانی مورد توافق قرار گرفته و به امضای مهندس یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو و ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر رسیده است.

منبع ایسنا


نظرات