1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز ، بزرگترین خودروساز لوکس جهان خواهد شد؟

مرسدس بنز ، بزرگترین خودروساز لوکس جهان خواهد شد؟

22 دی 1395
  • 0

انتظار می رود مرسدس بنز از ب ام و سبقت گرفته و چهار سال زودتر از هدفش به عنوان بزرگترین خودروساز لوکس جهان دست پیدا کند.

مرسدس بنز ، بزرگترین خودرو ساز جهان

معرفی طراحی شیک و جذاب و شناخته شدن به عنوان یک پیشگام در فناوریهای جدید مانند رانندگی اتوماتیک، کمک کرد برند مرسدس بنز احیا شود. تحلیلگران می گویند این روند کمک خواهد کرد مرسدس بنز در میان رقیبانش پیشتاز باشد.

این دستاورد موفقیت چشمگیری برای دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر است که بدنبال جدایی پرهیاهو از برند بازار انبوه کرایسلر در سال ۲۰۰۷، به سختی برای احیای شرکت تلاش کرد. کمتر از چهار سال قبل زتچه با سهامداران بی‌قراری روبرو بود که نگران عقب ماندن این خودروساز از رقیبانی مانند ب ام و و آئودی بودند.

زتچه در مصاحبه ای که اواخر سال ۲۰۱۶ با رویترز انجام داد، گفت: ما کمبودها و مشکلاتی در کیفیت و هزینه داشته ایم و با وجود کرایسلر، دیگر یک خودروساز کاملا لوکس نبودیم.

اما اکنون دایملر اعلام کرده است ۲.۰۸ میلیون خودروی برند مرسدس بنز در سال ۲۰۱۶ فروخته است که احتمالا بالاتر از آمار فروش ب ام و خواهد بود که از سال ۲۰۰۵ عنوان خودروساز لوکس شماره یک را داشته است.

با لحاظ کردن آمار فروش اسمارت، دایملر ۲.۲۳ میلیون خودروی سواری در سال گذشته فروخته است.

زتچه رنسانس طراحی و فناوری خودروهای مرسدس بنز را هدایت کرده و تمرکز این شرکت را بر اولویت فناوری به جای اهداف فروش کوتاه مدت قرار داده است. دایملر همچنین آماده دوران جدیدی می شود که در آن، مدل کسب و کار فراتر از تولید و فروش خودرو خواهد بود.

زتچه تبدیل مرسدس بنز به پرفروش‌ترین خودروساز لوکس تا سال ۲۰۲۰ را در سالگرد ۱۲۵ سالگی دایملر در سال ۲۰۱۱ به عنوان هدف تعیین کرده بود. در این سال فروش آئودی از مرسدس پیشی گرفت و برند لوکس دایملر را به رتبه سوم تنزل داد.

بر اساس گزارش رویترز، سنت‌گراهای دایملر از هدف فروش شوکه شده و نگران این هستند که فروش تعداد زیادی خودرو، به ویژگی انحصاری خودروهایشان لطمه زده و جذابیت برند مرسدس در بلندمدت را کاهش دهد. اما شرکتهای الکترونیکی مصرفی مانند اپل پیش از این ثابت کرده اند که برندشان از افزایش حجم فروش لطمه نمی بیند.

منبع:ایران جیب



نظرات