1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کنترل دمای تایر خودروها به سبک مرسدس

کنترل دمای تایر خودروها به سبک مرسدس

19 تیر 1395
  • 0

ثبت اختراعات گوناگون ثابت می‌کند که خودروسازان به‌صورت بی‌وقفه به ایجاد تحول در صنعت خودرو فکر می‌کنند و آخرین سیستم کنترل دمای لاستیک‌ها یک نمونه از طراحی خلاقانه است.

اختراع جدید مرسدس بنز



لاستیک بدون شک یکی از مهم‌ترین اجزای خودرو است که به عنوان رابطی بین خودرو و جاده عمل می‌کند و کشش و چسبندگی خودرو را تأمین می‌نماید. همه‌ی این نقش‌ها چرایی اهمیت فوق‌العاده‌ی محافظت از لاستیک‌ها مخصوصاً از نقطه نظر ایمنی را توضیح می‌دهد.

اختراع دایملر سیستمی را برای جلوگیری از افزایش بی از حد دمای لاستیک‌ها یا اصلاح اصطکاک بین آن‌ها و یخ یا برف را در برمی‌گیرد.
این روش با استفاده از مخزنی کار می‌کند که آب را از اطراف شیشه‌ی جلو و عقب (آب باران، یخ ذوب‌شده و غیره) جمع‌آوری کرده تا بعداً مورد استفاده قرار دهد بدین صورت که حداقل یک لاستیک مورد پاشش اسپری آب در زمانی قرار بگیرد که بسیار گرم بوده یا مسائل چسبندگی لاستیک به وجود آمده باشد.

برای نمونه، حسگرهای کنترل کننده‌ی دما در هر لاستیک قرار می‌گیرند و اگر دمای آن از مقداری معین فراتر ورد، این آب به منظور خنک کردن لاستیک به سطح آن اسپری می‌شود. همین اصول برای گرم کردن لاستیک‌های سرد در زمستان بکار می‌رود و به همین ترتیب از اثرات منفی دماهای بسیار پایین جلوگیری شده و باعث افزایش چسبندگی و کاهش میزان یخ و برف چسبیده روی لاستیک می شود.
دایملر می‌گوید که تنها عیب این سیستم مقدار آب موجود در سیستم است که به خاطر اندازه‌ی مخزن محدود شده و اگر پر نشود بکار نمی‌آید

اختراع جدید مرسدس بنز


اختراع جدید مرسدس بنز



منبع:پدال



نظرات