1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

23 تیر 1394
  • 0

به‌تازگی رندر و یا عکس‌هایی از یک مدل 5 در و اسپرت منتشر شده که مزین به یک ستاره در جلوپنجره و شبیه به یک روح وحشی به نام مرسدس بنز AMG GT است. میان منابع خبری مختلف بر سر چیستی این مدل اختلاف وجود دارد. گروهی عقیده دارند این نمونه رندری اولیه برای نسل جدید مرسدس بنز CLS 2018 است. گروه دیگر اما این فرضیه را رد می‌کنند و از یک تغییر راهبرد در عرضه محصولات مرسدس خبر می‌دهند. گفته شده این رندرها همان مدل معروف AMG GT4 است که مرسدس قصد دارد به‌زودی آن را به بازار معرفی کند. در حال چه مرسدس بخواهد نسل نوینی از خودروی محبوب CLS را عرضه کند و چه قصد کرده باشد تا مدلی جدید از گروه AMG معرفی کند فرقی نمی‌کند. مهم این است که این رندرها تأیید می‌کند که مدیران و طراحان بنز همچنان بر مشی نوین خود در طراحی محصولات مرسدس اصرار دارند. البته گویا رأس کمپانی بنا به دلایلی در تولید این مدل تردیدهایی دارد.

این خودروی ناشناس که با کد X290 نام‌گذاری شده یک کوپه 4 در و 4 سرنشین است. X290 طراحی خیره‌کننده‌ای دارد و اگر به تولید نرسد آن‌قدر زیبا هست که در رثای آن اشک ریخت! این مدل که شباهت آشکاری به پورشه پانامرا دارد احتمالاً برای رقابت رودررو با این ابرخودروی آلمانی و مدل گرن کوپه بی‌ام‌و تهیه و تدارک دیده می‌شود. احتمالاً به خاطر محدودیت‌های موجود این خودرو به یک مدل تولید محدود با مجموعه‌ای تجهیزات انتخابی و یک موتور قدرتمند که مربوط به مدل CLS است روانه خط تولید گردد.

درباره طراحی این مدل هم نکاتی وجود دارد. فرم افقی خطوط در جلوپنجره جای خود را به خط‌های انبوه، کرومی، کشیده و عمودی داده است که پشت ستاره مرسدس بنز جا خوش کرده‌اند. ورودی هوای سپر جلو نیز از فرم مواج موجود در طرح‌های اخیر مرسدس فاصله گرفته و تیز برآمده شده، البته کلیت بدنه همان فرم کلی اتاق AMG GT است که کشیده و پهن شده و چراغ‌ها به‌ویژه در جلو اندکی تیز شده‌اند. همچنین بدنه خودرو با آلومینیوم ساخته می‌شود.

احتمالاً برای مدل پایه از 5 موتور مختلف ازجمله موتورهای 2.9 لیتری دیزلی مرسدس با حدود 300 تا 400 اسب قدرت، یک موتور 6 سیلندر توربوشارژ با 455 اسب بخار قدرت مجهز به یک موتور الکتریکی 20 اسبی، و درنهایت موتور v8 و توربو مرسدس بنز با 557 یا 585 اسب بخار قدرت استفاده می‌شود. مرسدس بنز در صورت قیمت‌گذاری این مدل، احتمالاً آن را در میان مرسدس CLS و AMG GT قرار می‌دهد. قیمتی که مرسدس برای این مدل در نظر گرفته 120 هزار دلار است.

برمبنای برنامه‌ریزی AMG، این برند می‌خواهد تا سال 2018 به مرز فروش سالانه 65 هزار دستگاه خودرو دست یابد.

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

 مرسدس در اندیشه ساختن مدل سدان از AMG GT

منبع پدال


نظرات