1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فیس لیفت مزدا 3 در ژاپن رونمایی شد

فیس لیفت مزدا 3 در ژاپن رونمایی شد

27 تیر 1395
  • 1


نسخهٔ بروز شدهٔ مزدا 3 که در ژاپن بانام Axela عرضه می‌شود در زادگاهش رونمایی شد. در این فیس‌لیفت، تغییراتی جزئی در ظاهر خودرو اعمال‌شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جلوپنجره با طراحی جدید، تغییر چراغ‌های جلو و تغییر سپر جلو اشاره کرد درحالی‌که در قسمت عقب فقط تغییراتی در سپر دیده می‌شود. مزدا 3 جدید فعلاً فقط در ژاپن عرضه می‌شود.

 فیس لیفت جدید مزدا 3



غییرات داخل کابین نیز شامل به‌کارگیری یک فرمان جدید، طراحی جدید داشبورد و استفاده از ترمزدستی برقی که فقط در تیپ‌های بالایی ارائه می‌گردد می‌شود. بعلاوه یک صفحه‌نمایش باکیفیت‌تر و سیستم نمایشگر سربالای تمام‌رنگی و با قابلیت‌های بهبودیافته نیز از دیگر تغییرات قابل‌ذکر داخل خودرو هستند.

 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3



برخلاف پوستهٔ بیرونی خوشبختانه تغییرات مهم و قابل‌توجهی در زیر پوست مزدا 3 ایجادشده است. این خودرو برای اولین بار به سیستم G-Vectoring Control مزدا مجهز شده است که میزان گشتاور ارسالی به چرخ‌ها را به‌منظور حفظ ثبات و پایداری خودرو کنترل می‌کند. بعلاوه فیس‌لیفت مزدا 3 به سیستم چهارچرخ محرک i-ACTIV نیز مجهز خواهد بود که با سنجش شرایط آب و هوایی، توزیع بهینه‌ای از گشتاور را میان چرخ‌های جلو و عقب انجام داده و بهترین کشش و پایداری را برای ماشین به ارمغان می‌آورد. این سیستم فقط برای موتور 2.2 لیتری دیزل در دسترس است.

 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3


 فیس لیفت جدید مزدا 3



البته در حال حاضر برای نسخه‌های فعلی مزدا 3 در اروپا یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک واحد 1.5 لیتری دیزل از ماه می امسال ارائه‌شده است. هنوز تاریخ دقیقی برای زمان عرضهٔ مزدا 3 جدید در اروپا و ایالات‌متحده اعلام‌نشده است اما این احتمال وجود دارد که این اتفاق بعد از پایان تابستان امسال روی دهد.

 فیس لیفت جدید مزدا 3



منبع: پدال



نظرات

  • امیر امیر (29 تیر 1395 ساعت 23:29)

    چطور عرضه نشده؟ این مزدا تو رشت با پلاک منطقه آزاد با قیمت 60 میلیون تومان معامله میشه