1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

27 آبان 1394
  • 0

مزدا RX-8 تا سال ۲۰۱۲ به مدت ۹ سال تولید می‌شد، و پس‌ازآن تولیدش متوقف شد، طرفداران این خودرو هنوز در انتظار جایگزینی درخور برای این مدل افسانه‌ای با موتور وانکل یا دورانی هستند.

بااین‌حال، تا زمانی که یک جانشین برای این ماشین اسپرت رونمایی شود، تنها می‌توان به تأیید خبر توسعه یک موتور دوار جدید توسط مزدا اکتفا کرد. این پروژه چند سالی هست که آغازشده و در حال حاضر خبر جدید این است که Motoring در یک گزارش جدید، به نقل از منابع نزدیک به مزدا، ادعا می‌کند قرار است در سال ۲۰۱۷ پرده‌برداری شود.

در هیئت رئیسه این پروژه گفته‌شده:

برای آماده شدن تأمین کننده قدرت این ماشین، شما باید تا سال ۲۰۱۷ صبر کنید. این سال، پنجاهمین سالگرد موتورهای دوار ما است.

اگر در آینده مدل جدید مزدا RX-7، رونمایی گردد، در زیر کاپوت آن انجینی با کد 16X وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود موتور جدید درحال‌توسعه بیش از ۴۰۰ اسب بخار همراه خود داشته باشد و احتمال می‌رود به جهت توزیع وزن، این قدرت از طریق یک گیربکس یکپارچه با اکسل، به چرخ‌های عقب منتقل شوند.

همچنین گفته می‌شود موتور جدید از یک سیستم توربو دو مرحله‌ای برخوردار خواهد بود، که "توربو الکتریکی کمکی"، در دور کم درگیر می‌شود، درحالی‌که توربو استاندارد کار خود را در دورهای بالاتر آغاز می‌کند. نمایشی ساده از سیکل موتور ونکل

یکی از منابع داخلی مزدا می‌گویند:

مهندسان از یک ذخیره‌ساز برق برای موتور دوار استفاده کرده‌اند، که بی‌ثباتی، در دور کم را برطرف می‌کند، و هنگامی‌که فشار افزایش یابد، یک توربو شارژر استاندارد برای حفظ جریان قدرت درگیر خواهد شد.

انتظار می‌رود نسل جدید RX با الهام از کانسپت RX-Vision، که ماه گذشته در توکیو پرده‌برداری شد، طراحی گردد. اعتقاد بر این است که وزن این مدل را زیر ۱۴۰۰ کیلوگرم حفظ کنند. این احتمال وجود دارد که RX جدید پلت فرم مشترکی با MX-5 جدید داشته باشد، که البته از استحکام بیشتر برخوردار خواهد بود، به‌طوری‌که افزایش قدرت بر روی هندلینگ آن تأثیر نگذارد.

 موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

 موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

 موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

 موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

 موتور ونکل توربوی مزدا برای سال 2017

منبع پدال


نظرات