1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

30 اردیبهشت 1394
  • 0

مزدا در چند سال اخیر تلاش مضاعفی در توسعه تکنولوژی‌های عاری از تولید گازهای گلخانه ای از خود نشان داده است. این کمپانی که در این راستا حتی موتور دوار هیدروژنی هم طراحی کرده حالا به دنبال به‌دست آوردن تخصص سلول‌های سوختی تویوتا است. تنها خودروی سلول سوختی هیدروژنی که در تعداد انبوه تولید می‌شود تویوتا میرای است.

کمپانی تویوتا به این باور رسیده است که گسترش تکنولوژی خودروهای سلول سوختی هیدروژنی با همکاری دیگر خودروسازان باعث حل شدن بزرگ‌ترین تنگناهای زیرساختی این تکنولوژی می‌شود. در اوایل سال جاری، تویوتا 5680 ثبت اختراع خود در زمینه سلول‌های سوختی را برای ترویج به‌صورت رایگان در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد.

تویوتا در این همکاری در عوض تکنولوژی که در اختیار مزدا قرار می‌دهد دانش مزدا در ساخت سیستم انتقال قدرت و موتورهای کم‌مصرف و سبک‌وزن را به‌دست می‌آورد. در مزدا MX-5 میاتا نسل بعدی فرآیند توسعه سیستم SkyActiv زیربنای همه چیز است.

تویوتا و مزدا که سابقه خوبی در همکاری باهم دارند، در حال حاضر با به اشتراک گذاشتن یک خط تولید در مکزیک، مزدا 2 را در خط تولید سایون iA تولید می‌کنند. طبق گفته ی ژورنال کسب‌وکار نیکی ژاپن "این دو کمپانی به‌زودی در این مشارکت به توافق می‌رسند". هرچند هیچ‌کدام از این دو کمپانی بیانیه ی رسمی در مورد این موضوع منتشر نکردند.

 تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

 تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

 تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

 تبادل تکنولوژی بین مزدا و تویوتا

منبع پدال


نظرات