1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

12 آبان 1394
  • 0

مدل ۲۰۱۶ از میاتا در نمایشگاه سال گذشته SEMA معرفی شد، ولی در جایی که مزدا از مدل MX-5 گلوبال کاپ ریسینگ رونمایی کرد، ND میاتا نتوانست سر و صدای زیادی به پا کند و تمام فضای نمایشگاه را تحت‌تأثیر قرار دهد. امّا نمایشگاه جدید SEMA، احتمالاً نخستین باری خواهد بود که پس از قرار گرفتن ND میاتا در دسترس مشتریان و همین‌طور تیونرها، نمایش بیشتری از این خودرو خواهیم دید. البته مزدا همه این وظیفه را به عهده تیونرهای خارجی نگذاشته و خودش دو نسخه ویژه از این رودستر آماده کرده است.

دو نسخه جایگزین مزدا از روی میاتا، کانسپت‌های MX-5 اسپایدر و MX-5 اسپدستر هستند. مدل اسپایدر، به گفته مزدا، «تمام ویژگی‌های شخصیتی یک رودستر ونتیج را دارا است». این موضوع، در کنار استفاده از یک چرم مخصوص داخلی و رنگ «نقره جیوه‌ای»، تمام اطلاعاتی است که مزدا در مورد این مدل منتشر کرده است. از طریق تنها عکسی که از مدل اسپایدر ارائه شده، مشاهده می‌شود که این خودرو داری یک سقف نرم به رنگ قهوه‌ای با طرح اسپورتی مشابه یک پورشه باکستر اسپایدر است.

برای MX-5 اسپیدستر کانسپت، هیچ‌گونه سقفی درنظر گرفته نشده است و مزدا این حالت را با عنوان «رویکردی غیرقابل‌سازش در جریان باد در بین موها در حین رانندگی» توصیف می‌کند. در همین حال، باید این جریان باد را به روی صورت راننده نیز درنظر گرفت؛ چرا که اسپیدستر به جای یک شیشه جلو، یک منحرف‌کننده باد استفاده کرده است. کاراکتر اسپیدستر به عنوان یک کانسپت در جهت افراط در وزن کمتر و ساختار مبتنی بر پرفورمنس تعریف شده است. البته در شرایط کنونی، شاید این کانسپت تنها نشان‌دهنده علاقه کمپانی برای به اشتراک گذاشتن اشتیاقش به میاتا باشد. ضمن اینکه رنگ آبی (Blue Ether) را برای بدنه اسپیدستر نمی‌توان فراموش کرد.

به نظر می‌رسد که از میان این‌دو، مدل اسپایدر بتواند راهی به مرحله تولید برای خود متصور شود. با این حال، هنوز هم دانستن جزئیات و نماهای بیشتر از این کانسپت‌های مزدا، بسیار جذاب خواهد بود. خوشبختانه این انتظار، طول چندانی نخواهد کشید.

 نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

 نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

 نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

 نسخه های اسپایدر و اسپیدستر بر مبنای مزدا میاتا

منبع پدال


نظرات