1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

6 مرداد 1394
  • 0

مزدا به این زودی‌ها برنامه‌‌ای برای ارائه یک نسخه‌ تهاجمی‌تر و قدرتمندتراز MX-5 ندارد؛ بنابراین فرصت مناسبی برای کمپانی‌های تیونینگ فراهم شده تا آپگریدهای خاص خود را برای این رودستر عرضه کنند. همیشه تیونرهای با سابقه یکی از گزینه‌های اصلی برای انجام چنین کارهایی محسوب می‌شوند، ولی قبل از اینکه آنها برای این رودستر کوچک دست به کار شوند، «اتو اکس» که یک کارگاه تیونینگ ژاپنی است، با اشتیاق کامل به سراغ ارتقای MX-5 رفته است.

البته پکیج تیونینگ اتو اکس برای MX-5، بیشتر در جهت ارتقای عملکرد این خودرو ارائه شده و در عین حال، کاملاً به فلسفه و مشخصات حاکم بر آن، یعنی وزن کم و رانندگی پر هیجان، وفادار مانده است.

این خودرو با نشان‌های افتر مارکت JDM همراه خواهد بود و بنابراین، تجهیزات ارائه شده در پکیج تیونینگ، مواردی ساده، امّا تأثیرگذار هستند. در نتیجه مزدا MX-5 تبدیل به خودرویی با عملکرد بهتر و گزینه‌ای مناسب‌تر، حتی برای حضور در پیست می‌شود.

با توجه به آپگریدهای مختلف در رابطه با عملکرد مزدا، زیبایی‌های مهندسی کاملاً در این خودرو به نمایش گذاشته می‌شود؛ از جمله تجهیزاتی مانند یک سیستم تعلیق اسپورت مخصوص «کاجیما» که بر اساس فلسفه «مهندسی دینامیک» کاجیما تاکائو (Kajima Takao)، یکی از مهندسان اصلی مسئول نسل NC، اولین نسل MX-5، توسعه داده شده است. یک میله استرات جدید، میله کراس کف و یک فریم مهاربندی شده، تنها برخی از المان‌های مورد استتفاده برای افزایش صلبیت و استحکام شاسی خودرو هستند.

در مورد موتور، یک فیلتر هوا که طراحی آن به گونه‌ای است که مقاومت در برابر جریان هوا را بین ۱۳ تا ۱۵ درصد کاهش می‌دهد، می‌تواند سفارش داده شود.

همچنین یک فیلتر روغن اسپورت و یک انبار اگزوز دوگانه مرکزی با فشار اگزوز کم از دیگر تجهیزات مورد استفاده در این پکیج تیونینگ اتو اکس هستند. مزدا MX-5 پس از انجام تمام این تغییرات و آپگریدهای سیستم اگزوز، تنها اندکی بر قدرت آن افزوده می‌شود. با این حال، با توجه به اینکه آمار شتاب این خودرو هنوز اعلام نشده، نمی‌توان یک نتیجه‌گیری کلی در این رابطه انجام داد.

ظاهر خودرو نیز چندان بد نشده است؛ اتو اکس در جلوی MX-5 یک سپر با اندکی تغییرات به همراه چراغ‌های روز جدید LED در نظر گرفته و در عقب نیز از یک اسپویلر بر روی در صندوق عقب و یک دیفیوزر کوچک استفاده می‌کند. همچنین چرخ‌های آلیاژ آلومنیومی «وولک» را نباید فراموش کرد که در ظاهر کلی خودرو بسیار تأثیرگذارند.

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

 مزدا میاتای جدید با تیونینگ اتو اکس

منبع پدال


نظرات