1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا CX-3 شاسی بلند کوچکی در همین حوالی

مزدا CX-3 شاسی بلند کوچکی در همین حوالی

18 مرداد 1393
  • 3

کراس آور کوچک مزدا مدت‌هاست که سر زبان‌ها افتاده و شایعه طراحی و تولید آن به گوش می‌رسد. بعد از CX-5 و CX-9 انتظار می‌رود یک مدل سطح پایین‌تر و ارزان‌تر با بدنه ای کوچک و جمع و جور و روی پلتفرم مزدا 2 جدید نیز به بازار عرضه شود. مارتین بِندرز، مدیرعامل مزدای استرالیا، از دریافت تأییدیه تولید این مدل در آینده نزدیک سخن گفته است.

برخلاف انتظار و آن چیزی که از نام خودرو بر می‌آید، این کراس اوور جدید نسبتی با مزدا 3 ندارد. در عوض روی برادر کوچک‌تر آن یعنی مزدا 2 برای تأمین شاسی، قوای محرکه و انتقال نیرو حساب شده است.

اگر این شایعات درست باشد، موتور اسکای اکتیو 1.5 لیتری در دو نسخه دیزلی و بنزینی برای این ماشین فراهم خواهد بود. البته یکی از ایرادات مزدا 2 با این پیشرانه، نیرو و گشتاور اندک آن‌هاست. در مورد یک کراس آور، مزدا احتمالاً رو به بهینه‌سازی این پیشرانه‌ها خواهد زد.

طراحی CX-3 از سبک جدید کودو پیروی می‌کند. این سبک اولین بار در CX-5 دیده شد. بنابراین می‌توان CX-3 را یک نسخه کوچک شده از CX-5 البته با تشابهاتی بیشتر به مزدا 2 جدید دانست.

بازار خودروهای کراس آور کوچک رشد بی سابقه ای داشته‌اند و حتی مرسدس بنز نیز با مدل GLA به این سگمنت وارد شده است. بنابراین هر شرکتی که خودرویی برای این کلاس نداشته باشد، قسمتی از مشتریان و بازار را از دست خواهد داد. مزدا با مدل CX-3 تنوع محصولات خود را بهبود خواهد بخشید و با توجه به قیمت ارزان‌تر این خودرو، می‌تواند میزان فروش خود را نیز ارتقا دهد.

 مزدا CX-3 شاسی بلند

 مزدا CX-3 شاسی بلند

 مزدا CX-3 شاسی بلند



نظرات

  • عابدینی عابدینی (18 مرداد 1393 ساعت 21:08)

    این یعنی واقعا شاسی بلند محسوب می شه؟؟؟!!!

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 شهریور 1393 ساعت 06:28)

    بله - شاسی بلند کوچک. داخل تیترش هم نوشته شده

  • عشق خودروهای ژاپنی عشق خودروهای ژاپنی (18 مرداد 1393 ساعت 14:53)

    جای خالی خودروهای این کلاس تو کشور ما خیلی حس میشه.