1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا 6 و ارتقا برای سال 2016

مزدا 6 و ارتقا برای سال 2016

3 دی 1393
  • 7

اگر یکی از ساکنان مناطق آزاد یا نزدیک آن‌ها باشید یا از این مناطق گذری کرده باشید، حتماً با تعداد زیادی سدان مزدا 6 جدید مواجه شده‌اید. خودرویی که در نگاه نخست کمتر به یک محصول مزدا شباهت دارد و با بدنه عضلانی، خطوط برجسته بدنه و گلگیرهای متورم و چراغ‌های اخموی خود، سبکی آمریکایی را به نمایش می‌گذارد.

بدین ترتیب می‌توان گفت که مزدا 6 جدید یک طراحی جذاب و گیرا دارد. این خودروی سدان متوسط، نسل سوم مزدا 6 است که از سال 2013 وارد بازار شده است. اما سه سال پس از شروع تولید، در نیمه‌عمر خود مجموعه‌ای از ارتقاهای طاهری و فنی را پذیرا خواهد شد. در واقع این تغییرات خفیف طاهری و عمیق داخلی علاوه بر بهبود تجربه بصری و مهندسی خودرو، جذابیت آن را نیز دوچندان خواهد نمود.

در فیس لیفت مزدا 6، جلوپنجره مشبک، حالتی جسورانه‌تر یافته است. دلیل چنین تصوری، امتداد لبه‌های کرومی جلوپنجره تا چراغ‌ها و برجستگی بیشتر آن‌هاست. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که چراغ‌ها با جلوپنجره ادغام گردیده‌اند و میزان خشونت صورت خودرو بیشتر شده است. گرافیک چراغ‌های جلو نیز با چینش لامپ‌های LED به شکل نیم دایره مقطع، زیباتر و مدرن‌تر به نظر می‌رسند و بیشتر چشم یک حیوان درنده را القا می‌کنند.

مزدا6-نمای کلی

مزدا6-نمای کلی

مزدا6-نمای عقب

چراغ‌های عقب LED نیز طرحی تازه دارند و به نوعی قرینه گرافیکی چراغ‌های جلو می‌باشند. یک اسپویلر ظریف و یک آنتن باله کوسه‌ای نیز نمای عقب خودرو را تکمیل می‌کنند. چرخهای آلیاژی 19 اینچی هم در دسترس می‌باشند که با رنگ تیره‌تر، عمق بصری بیشتری را به نمایش می‌گذارند.

با ورود به داخل کابین با تغییرات عمیق‌تر و بیشتری مواجه خواهید شد. کنسول و داشبورد دچار تغییرات اساسی شده‌اند. نشانگرهای داشبورد نیز تغییر کرده لند. یک صفحه نمایشگر 7 اینچی شناور نیز همانند خودروهای ب ام و در بالای دریچه‌های تهویه مرکزی قرار گرفته ست. طراحی هواکش‌های تهویه نیز تغییر کرده است. اهرم ترمز دستی نیز حذف شده و از ترمز الکترونیکی استفاده شه است. یک نمایشگر سربالا نیز اطلاعات ضروری را بدون برهم زدن تمرکز راننده به نمایش می‌گذارد. کیفیت مواد مورد استفاده کابین نیز ارتقا یافته و از مواد مرغوب‌تری استفاده شده است. بعلاوه طراحی و مونتاژ صحیح نیز باعث شده تا فواصل بین قطعات کاهش یابد.

مزدا6-نمای داخل

مزدا6-نمای کلی

مزدا6-نمای جلو

مزدا6-نمای جلو

تریم داخلی در دو رنگ و زمینه از جنس پارچه یا چرم قابل انتخاب است. فضای داخلی کابین تغییری نکرده است. اما تجهیزات داخلی ارتقا یافته‌اند. ساختار صندلی‌های جلو و عقب بهبود یافته تا راحتی سرنشینان در سفرها تضمین شود.

در بخش فنی هنوز یک موتور 4 سیلندر خطی 2.5 لیتری با قدرت 184 اسب بخار در قلب این خودرو خواهد تپید. برای این موتور، دو نوع گیربکس شش سرعته دستی یا شش سرعته خودکار قابل انتخاب می‌باشد. گیربکس خودکار با تکنولوژی اسکای اکتیو و امکان شیفت دستی از حالت‌های مختلف رانندگی پشتیبانی می‌کند. مصرف سوخت این خودرو نسبت به مدل 2015 تفاوتی را نشان نمی‌دهد.

در بخش ایمنی هم مزدا 6 همانند مدل‌های فعلی از بالاترین اعتبار در تست‌های تصادف ایالات متحده، اروپا و ژاپن بهره می‌برد.

در آخرین مقایسه بین خودروهای هوندا آکورد، تویوتا کمری و مزدا 6، این خودرو به راحتی حریفان خود را پشت سر گذاشت و با رانندگی مفرح و دینامیک اسپرت خود و طراحی جدید و دلپذیر می‌تواند برازنده عنوان بهترین سدان متوسط اسپرت جهان باشد.

مزدا6-نمای جلو

مزدا6-نمای کلی

مزدا6-نمای کلی

مزدا6-نمای داخل

مزدا6-نمای داخل

مزدا6-نمای داخل

مزدا6-نمای جلو

مزدا6-نمای جلو

مزدا6-نمای دنده

مزدا6-نمای داخل

مزدا6-نمای داخل



نظرات

  • احسان احسان (12 خرداد 1395 ساعت 02:02)

    یکی از بهترین ماشین هاییه که سوار شدم
    مخصوصا تو جاده که هیوندا و آزرا رو محو میکنه خداوکیلی

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (3 دی 1393 ساعت 19:08)

    یک طراحی لطیف و دلربا.

  • ساوالان ساوالان (3 دی 1393 ساعت 17:39)

    اگه شرکت بهمن اینو بیاره و قیمتشم در حد کمری اپتیما و سوناتا باشه بخدا تو بازار غوغا میکنه

    پوریا ایرانی پوریا ایرانی (3 دی 1393 ساعت 21:53)

    نه بابا اگه کمتر باشه

    فوجی فوجی (3 دی 1393 ساعت 22:40)

    نه بابا......!!!!!

  • محمدماجد محمدماجد (3 دی 1393 ساعت 10:32)

    فوق العادس تراحی چراغشون یه خشم عجبی تو چشماشه انگار برای عقب افتادن از رقباست

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (3 دی 1393 ساعت 09:59)

    ای کاش تو ایران پلاک ملی میشد