1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

مزدا 3 با پیشرانه‌ی جدید دیزلی

5 خرداد 1395
  • 0

خط تولید مزدا 3 سدان و هاچبک با اضافه شدن پیشرانه‌ای جدید در بازار اروپا گسترش می‌یابد.

مزدا 3 باموتور دیزل

پیشرانه‌ی جدید که از عهده‌ی استاندارد یورو 6 برمی‌آید نمونه‌ای توربودیزل و 1.5 لیتری است که از نسبت تراکم پایین 14.8 به 1 بهره می‌برد و از توربوشارژر با هندسه‌ی توربوی متغیر استفاده می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید 103 اسب بخار قدرت را دارد.

مزدا 3 با این پیشرانه مصرف تحسین‌برانگیز 3.8 لیتر در هر صد کیلومتر را دارد و در هر کیلومتر تنها 99 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. علاوه بر این، نویزها و لرزش‌های پیشرانه با تکنولوژی صدای طبیعی کاهش یافته است.

این پیشرانه از مزدا 2 و شاسی‌بلند CX-3 گرفته شده و پیش‌ازاین در انگلستان در دسترس بوده، جایی که این پیشرانه در خودروی کامپکت 27333 دلاری استفاده شده است.

علاوه بر نسخه‌ی دیزلی جدید، نسخه‌ی مخصوصی از هاچبک نیز باعث افزایش تعداد مدل‌ها شده است. این هاچبک از رینگ‌های تیره‌ی 18 اینچی جدید استفاده کرده و به کیت آئرو مجهز است که تنها در مدل‌های فرمان راست قابل سفارش است. چرم نیمه سیاه نیز در کابین دیده می‌شود و همچنین رادیو DAB، دوربین عقب و برخی جزئیات دیگر نیز به‌صورت استاندارد در این نسخه نصب شده‌اند.

این تجهیزات به صفحه‌نمایش لمسی و رنگی 7 اینچی مزدا 3 عادی اضافه شده و طبق تریم انتخابی تجهیزات ایمنی غیرفعالی همچون هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، کروز کنترل مزدا و ترمز شهری هوشمند نیز می‌توانند به‌صورت استاندارد یا آپشنال انتخاب شوند.

مزدا 3 باموتور دیزل

مزدا 3 باموتور دیزل

مزدا 3 با موتور دیزل

مزدا 3 باموتور دیزل

منبع: پدال



نظرات