1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به مزدا 3 جی تی (گرند تورینگ) 2014

نگاهی به مزدا 3 جی تی (گرند تورینگ) 2014

22 اردیبهشت 1393
  • 5

مزدا 3 مدل 2014، یک خودروی دوست داشتنی اسپرت است که می‌تواند در شهر، سفر و تفریح با شما همراه باشد. یک کلمه برای توصیف این خودرو کفایت می‌کند: اسپرت. هاچ بک این مدل شاید نزدیک‌ترین رقیب برای فولکس واگن گلف به شمار آید. و حالا مدل GT که جذابیت‌های افزون‌تری را به نمایش می‌گذارد.

طراحی مدل های 2014 بسیار دل‌نشین تر از نسل قبلی مزدا 3 است. احتمالاً با نمونه هایی از این نسل جدید برخورد داشته‌اید. مخصوصاً در مناطق آزاد، تعداد بیشتری از این خودروی جذاب و خوش قیمت را می‌توان مشاهده کرد. در برخورد نزدیک، دیگر از یک خودروی فشرده و جمع و جور خبری نیست و با بازی با احجام و خطوط، ترکیبی استوار، مدرن و قدرتمند ایجاد شده است. کار طراحان در ارائه سبک کودو، بسیار قابل تحسین است. زیرا نتیجه کار، وقار بیشتر در عین سبک منحصر به فرد چهره خودرو است. به نظر می‌رسد مزدا شخصیت خود را بازیافته است.

مزدا 3 گرند تورینگ 2014

مزدا 3 گرند تورینگ 2014

با اینکه ابعاد مزدا دست نخورده باقی مانده، اما در فضای داخلی با افزایش حجم روبرو خواهید شد. این افزایش فضا بیشتر در صندلی‌های عقب ملموس است. بنابراین یکی از انتقادها به مزدا 3 با پاسخی درخور از سازنده روبرو شده است. فضای بار در مدل هاچ بک نیز به اندازه کافی مهیاست و حتی با تا کردن صندلی‌های عقب، می‌توان یک دوچرخه را نیز در آن قرار داد.

طراحی داشبورد نیز کاملاً بروز و جذاب است. البته ممکن است به الهام گرفتن از ایده‌های مرسدس بنز کلاس A و C نیز متهم شود. مخصوصاً در نشانگر بزرگ میانی که به شکل یک تبلت است و یا دایره فرمان. با این وجود، ارگونومیک خوب و راحتی استفاده در اولویت مزدا بوده‌اند.

صندلی‌های اسپرت با نگه‌دارنده های جانبی و روکش تیره فضای داخلی در مدل جی تی همراه با یک سیستم سرگرمی ویژه از تفاوت‌های این مدل با نسخه‌های استاندارد مزدا 3 می‌باشند. مدل مورد آزمایش با تریم چرمی، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی چند منظوره به عنوان سیستم کنترل و فرماندهی، سنسور باران و برف پاک کن اتوماتیک، چراغ‌های بی زنون خودکار (زاویه و روشن-خاموش) و بسیاری از تجهیزات دیگر، در مجموع 26495 دلار قیمت دارد.

مزدا 3 گرند تورینگ 2014

مزدا 3 گرند تورینگ 2014

میزان مقاومت پیچشی شاسی تا 30 درصد بهبود یافته این در حالی است که مزدا این کار را بدون افزایش وزن به انجام رسانده است. فرمان نیز دقیق و سریع است و سیستم تعلیق جدی نیز حداقل لرزش را منتقل می‌کند.

پیشرانه این مدل یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری است که با تنفس طبیعی و تزریق مستقیم سوخت، 184 اسب بخار نیرو و 185 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند که نسبت به نسل قبلی، 17 اسب بخار و 17 پوند فوت، افزایش را نشان می‌دهد. این موتور با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت می‌شود که امکان تغییر دنده از طریق پدال‌های روی فرمان نیز وجود دارد.

مصرف سوخت این مدل در بزرگراه 6.19 و در شهر 8.4 لیتر است که برای یک هاچ بک اسپرت پنج درب، ارقام خوبی محسوب می‌شوند.

با وجودیکه مزدا 3 هاچ بک بیشتر یک خودرو برای شهر است اما در بزرگراه هم با سرعت بالا، نسبتاً آرام بود و عکس العمل های خوبی داشت. عملکرد سریع گیربکس اتوماتیک آن نیز از نقاط روشن آن می‌باشد. حالت ورزشی بیشتر با روحیه جوانان سازگار است و به خوبی لذت رانندگی را دوچندان می‌کند. عملکرد پدال ترمز هم خوب و زمان ترمز گیری، سریع است.

علاوه بر چابکی و کیفیت سواری، مزدا 3 از راندمان بالای مصرف سوخت، کابین بروز رسانی شده و مدرن و چهره اسپرت بهره می‌برد. به همین دلایل است که این خودرو تا فینال در بخش انتخاب خودروی سال نیز پیش رفته است.



نظرات

  • کیا سید کیا سید (26 اردیبهشت 1393 ساعت 07:21)

    وارد بازار اونجا شده؟؟؟؟

  • پارس پارس (25 اردیبهشت 1393 ساعت 07:43)

    خودرویی است برای جوانان
    اگه مصرف سوختش کمی پایین تر بود عالی میشد

  • حمیدرضادبیلی حمیدرضادبیلی (7 مرداد 1394 ساعت 04:19)

    ماشین قشنگیه

  • تنبور تنبور (4 مهر 1393 ساعت 23:35)

    یه ماشین کاملا به صرفه

  • سعید بنگ سعید بنگ (30 اردیبهشت 1393 ساعت 16:35)

    با سلام
    من امروز تو سایت car.ir ثبت نام کردم. تا اینجا که خیلی عالی و مفید بوده.امیدوارم همیشه به به همین صورت باشه. از گرد آورنده گان این سایت تشکر و قدر دانی میکنم.
    تشکر از شما دوستان عزیز