1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

6 مهر 1394
  • 0

به نظر می‌رسد که دوره‌ای از شاسی‌بلندها و کراس‌اورهای لوکس در انتظار ما باشد. البته شاید نیازی هم به ذکر این موضوع نباشد؛ چرا که همین حالا هم موج زیادی از خودروسازان به این کلاس خودرو برای جستجوی فرصت‌های جدید موجود در آن هجوم آورده‌اند. مسلماً یکی از مدل‌های جدید و پر سر و صدای این دسته، بنتلی بنتِیگا شاسی‌بلند است که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت، بازخوردهای مثبتی نیز دریافت کرده است.

مطمئناً بنتلی اولین کسی نیست که یک کانسپت در این کلاس خودرو بیرون داده است؛ چرا که به عنوان مثال، آستون‌مارتین قبل از بنتلی EXP 9F، مدل کانسپت لاگوندا SUV را ارائه کرده است. ولی در همین حال، بنتلی اولین خودروسازی است که یک مدل تولیدی در این کلاس عرضه می‌کند؛ یک خودروی شاسی‌بلند از یک برند با پرستیژ مانند «بنتلی» که می‌تواند واقعاً یک ماجراجویی خطرناک باشد. ولی همین موضوع کافی است که دیگر خودروسازان نیز مجبور شوند به سراغ این کلاس خودرویی بیایند.

به همین ترتیب، مطابق گزارش «اتوموتیو نیوز»، مرسسدس نیز در حاضر به فکر معرفی یک کراس‌اور فوق‌لوکس، و احتمالاً تحت نام «مایباخ» است. در این گزارش، آندریاس زیگن (Andreas Zygan)، رئیس بخش توسعه شاسی‌بلندها در مرسدس می‌گوید:

به نظر می‌رسد که تقاضا برای وسایل نقلیه شاسی‌بلند و کراس‌اور رو به رشد باشد و این خودروساز آلمانی به دنبال تمام فرصت‌هایی است که در این کلاس خودرویی وجود دارد.

به‌علاوه، استیو کانن (Steve Cannon)، مدیر فروش برند در ایالات متحده، از رویکردهای احتمالی برای رقابت با بنتِیگا می‌گوید:

اشتیاق موجود برای شاسی‌بلندها، تقریباً تمام‌شدنی نیست و خودروهای شاسی‌بلند لوکس نیز این موضوع را ثابت می‌کنند. شما به اتفاقی که برای بنتلی افتاده نگاه کنید؛ حتی لامبورگینی نیز به این کلاس خودرویی فکر می‌کند. وقتی ما هم به نقطه‌ای رسیدیم که گزینه‌های خط تولید مایباخ را افزایش دهیم، طبیعی است که چنین خودرویی را درنظر داشته باشیم.

البته این اولین بار نیست که مرسدس در مورد یک شاسی‌بلند لوکس مایباخ مبتنی بر مرسدس صحبت می‌کند، ولی وقتی برای سومین بار چیزی گفته می‌شود، احتمالاً باید آن را جدّی گرفت.

 شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

 شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

 شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

 شاسی بلند فوق لوکس مایباخ

منبع پدال


نظرات