1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران توسط آرتاتاک موتورز

ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران توسط آرتاتاک موتورز

1 آذر 1395
  • 4

اخیرا یک دستگاه Maserati Levante به کشورمان وارد شده که توجه بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب نموده است، همین امر بهانه‌­ای شد تا به معرفی این شاسی بلند لوکس ایتالیایی بپردازیم.

اگرچه مشخصات فنی لوانته فعلا امکان حضور آن را تنها در مناطق آزاد فراهم می­‌کند اما با انتشار خبر احتمال قریب­‌الوقوع لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، می­‌توان آن را با پلاک ملی در خیابان­‌ها دید.

لوانته برای راننده‌هایی ساخته شده است که بر روی جنبه‌های عملکردی خودرو اسپرتشان حساب می­‌کنند؛ جنبه‌هایی مانند استفاده گسترده از متریال‌های سبک‌وزن، توزیع ایده‌آل وزن بر روی محورها و کم‌ارتفاع‌ترین نقطه گرانش نسبت به سایر مدل‌ها در این کلاس. لوانته به کمک این ویژگی‌ها چابکی بی‌نظیری در بین شاسی‌بلندهای لوکس دارد.

مازراتی لوانته یک نقطه عطف در تاریخ مازراتی محسوب می‌شود. این مدل جدید که اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو ۲۰۱۶ در معرض دید عموم قرار گرفت، مسیر را برای ورود این برند سه‌شاخه به بزرگترین کلاس خودروهای لوکس دنیا باز کرد. هندلینگ فوق‌العاده‌ای که از تمام محصولات مازراتی انتظار می‌رود و قابلیت‌های آفرود ویژه‌ کلاس خودروهای شاسی‌بلند، عناصری هستند که شخصیت کلی لوانته را تعریف می‌کنند.

 ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران

این مدل با ترکیب فضای مناسب در داخل کابین، خطوط طراحی به سبک مدل‌های کوپه و سطح بالای بازده آیرودینامیک، مفهومی جدید به دنیای شاسی‌بلندها اضافه کرده است. مازراتی لوانته، حتی از یک فاصله دور، به‌سرعت به عنوان یک «مازراتی» شناسایی می­‌شود. جلوپنجره مقعر ویژه لوانته، در واقع ادای احترامی به مدل‌های گذشته پرافتخار مازراتی، نظیر Tipo 60 موسوم به «قفس پرنده» محسوب می‌شود.

این شاسی‌بلند لوکس با طولی به اندازه ۵ متر، درازترین بدنه را در کلاس خودرویی‌اش دارد و فاصله محوری ۳ متری‌ آن، حدود ۶ تا ۱۰ سانتی‌متر بزرگتر از رقیبان اصلی‌اش است. مکمل نمای جانبی بدنه، چرخ‌های آلیاژی‌ای هستند که به صورت عریض، سبک‌وزن و اسپرت انتخاب شده‌اند و کاملاً با زبان طراحی مازراتی منطبقند.

کابین لوانته از نظر کیفیت و میزان فضا، به سطح بالای کلاس‌ خودرویی‌اش نزدیک است. به لطف فاصله محوری و عرض مناسب بدنه، صندلی‌های عقب به‌راحتی می‌توانند سه سرنشین بزرگ را در خود جای دهند. طراحی دو صندلی بیرونی در عقب به‌گونه‌ای است که بیشترین میزان راحتی و تکیه‌گاه جانبی را ایجاد می‌کند. همچنین به لطف طرح ارگونومیک صندلی‌ها، فضای سر کابین در بین بهترین‌های این کلاس خودرویی قرار می‌گیرد.

برای تأمین انرژی دستگاه‌های قابل‌حمل نیز یک درگاه ۱۲ ولت در محل صندوق‌عقب و ۳ درگاه دیگر از همین نوع در داخل کابین درنظر گرفته شده است. در این مدل، دو بسته تجهیزات انتخابی اسپرت و لوکس، سطح بالایی از سفارشی‌سازی را در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

 ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران

لوانته مجهز به آخرین نسل از پیشرانه‌های V6 مازراتی است. دو نسخه بنزینی دو توربوشارژر و نسخه اقتصادی توربو دیزل، در دنیای خودرو به خاطر صدای خاص و عملکرد بی‌نظیرشان شناخته شده هستند. هر دو نسخه بنزینی و دیزلی مازراتی لوانته از گیربکس اتومات ۸ سرعته ZF برای انتقال قدرت استفاده می­‌کنند که بسته به حالتی که برای رانندگی خودرو (نرمال، اسپرت و آفرود) انتخاب می‌شود، وضعیت مناسبی از نظر راحتی و سرعت شیفت دنده‌ها دارند.

 ورود نخستین مازراتی لوانته 2017 به ایران

همچنین سیستم تعلیق آلومینیومی دو جناغی- ۵ لینک متشکل از فنربندی‌های گازی و جاذب‌های شوک اسکای‌هوک در کنار سیستم دیفرانسیل هوشمند Q4 چهارچرخ متحرک و سیستم جدید توزیع گشتاور، عملکردی مناسب در جاده و رفتاری نسبتاً عجیب از یک «مازراتی» در خارج از جاده ایجاد می‌کنند. در واقع، جاده‌های ناهموار و پوشیده از برف، از اهداف طراحی اولیه لوانته بوده‌اند.

قیمت پایه‌ای مازراتی لوانته در بازار امارات حدود 320 هزار درهم (معادل تقریبی 280 میلیون تومان) و لوانته S نیز حدود 380 هزار درهم (معادل تقریبی 330 میلیون تومان) است که در صورت لغو ممنوعیت واردات خودروهای لوکس باقیمتی فراتر از 600 میلیون تومان فروخته می‌شود. ب‌ام‌و X6 ، پورشه کاین و مرسدس GLE از مهم‌ترین رقبای این ایتالیایی در بازار جهانی هستند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • علی علی (3 آذر 1395 ساعت 23:21)

    کاش یکیتواین مملکت کارافرینی رو به بانکداری********جیح میداد اون ما جوونهای ایرا صاحب بهترینها بودیم

  • رضا رضا (3 آذر 1395 ساعت 11:52)

    ما پرایدشم نداریم..خوش به حل اونایی که دارن.مبارکشون باشه

  • م ح ع م ح ع (3 آذر 1395 ساعت 07:57)

    مبارک صاحبش
    انشاالله به سلامتی استفاده کند
    من که معلولم و برای ما معلولین فعلا کاری نکردند و هر روز هم یک قانون وضع میکنند تا ما را مثلا یاری کنند ولی با برخورد خیلی خشن و ناراحت کننده کارکنان بهزیستی مواجه میشیم و در بعضی مواقع توهین خیلی شدید
    م ح ع

  • محمدرضا محمدرضا (1 آذر 1395 ساعت 17:36)

    خیلی خوبه ولی من x6 ترجیح میدم