1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مازراتی گیبلی با تیونینگ منصوری

مازراتی گیبلی با تیونینگ منصوری

17 آبان 1394
  • 0

منصوری که به خاطر کیت‌های تیونینگ سطح بالا و افراطی خود شناخته شده، به نظر می‌رسد که تصمیم گرفته تا در برنامه سفارشی‌سازی خود برای مازراتی گیبلی، خونسردی خود را به میزان قابل‌توجهی حفظ کند. معمولاً محصولات منصوری برای مشتریان بسیار خاص آماده می‌شوند، ولی آخرین پکیج این تیونر برای گیبلی با تغییرات ملایم و دل‌چسب در استایل، می‌بایست بازار گسترده‌تری برای خود درنظر بگیرد.

کار منصوری از قسمت جلو آغاز شده است؛ جایی که سدان سوپراسپورت «مُدنا» یک اسپویلر لبه‌ای دو تکه از جنس فیبر کربن دریافت کرده و در همین حال، امکان استفاده از هواکش در این قسمت به صورت آپشن وجود دارد. همچنین یک اسپویلر جدید در درب صندوق عقب نیز استفاده شده که در یک دیفیوزر سفارشی، همگی از فیبر کربن ساخته شده‌اند.

مازراتی گیبلی حالا از چرخ‌های بزرگ منصوری طرح «ترایدنت» به ابعاد ۲۲ اینچ استفاده می‌کند که با تایرهای 255/30 R22 در جلو و 295/25 R22 در عقب همراه هستند. این در حالی است که از کالیپرهای قرمز رنگ نیز در سیستم ترمز بهره گرفته شده است. در داخل کابین، که البته هنوز تصاویری از آن منتشر نشده، یک غربیلک فرمان اسپورت، پدال‌های آلومینیومی، طراحی گسترده چرمی، روشنایی پنل درها و گزینه‌تریم چوبی یا کربنی درنظر گرفته شده است.

در عین حال، منصوری برای مطابقت با تغییرات ظاهری که برای گیبلی انجام می‌دهد، یک ارتقای پیشرانه نیز برای گیبلی درنظر گرفته است. در گیبلی S که موتور ۳ لیتری V6 قدرتی برابر ۴۰۴ اسب‌بخار و گشتاوری برابر ۵۵۰ نیوتن‌متر دارد، خروجی در نسخه تیونینگ به ۴۷۳ اسب‌بخار و ۶۴۰ نیوتن‌متر افزایش می‌یابد. همچنین خروجی موتور ۳ لیتری V6 در گیبلی دیزل از ۲۷۱ اسب‌بخار و ۶۰۰ نیوتن‌متر به ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن‌متر گشتاور ارتقا پیدا می‌کند.

اطلاعاتی در مورد آمار عملکرد این خودرو منتشر نشده، ولی همین ارتقای پیشرانه می‌تواند شتاب بیشتری را نسبت به نسخه استاندارد گیبلی S ایجاد کند؛ گیلی S برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۵ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعتش نیز ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است. همین موضوع احتمالاً در مورد گیبلی دیزل نیز صادق خواهد بود؛ خودرویی که در نمونه تولیدی خودش، شتابی برابر ۶/۳ ثانیه تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دارد و به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

 مازراتی گیبلی با تیونینگ منصوری

 مازراتی گیبلی با تیونینگ منصوری

منبع پدال


نظرات