1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

17 خرداد 1394
  • 6

من اطلاع دقیقی از روابط سیاسی داخلی امارات متحده ندارم، اما قاعدتاً آن‌ها حزبی مانند حزب جمهوری‌خواه آمریکا ندارند که اگر این‌گونه بود قطعاً خرید هایپراسپرت 3.4 میلیون دلاری لایکان نیروی پلیس ابوظبی آن‌ها را بسیار آشفته می‌کرد. این خرید نشانه ای دیگری از رقابت ابوظبی با همتایان خود در شمال دوبی دارد، که البته پلیس دوبی نیز مجموعه ای از سوپر اسپرت های گران‌قیمت را در ناوگان پلیس خود نگه‌داری می‌کند.

خودرویی که وین دیزل در سریع و خشمگین 7 به‌وسیله آن از ساختمانی به ساختمان دیگر پرید توسط W Motors در دوبی طراحی و ساخته شده است. هایپراسپرت لایکان فقط 7 نمونه تولید شده دارد. موتور 3.8 لیتری مشابه پورشه آن دارای 6 سیلندر می‌باشد و توسط شرکت راف آلمان به‌گونه‌ای تیونینگ شده است تا 750 اسب بخار توان و 1017 نیوتن-متر گشتاور تولید کند. این خودرو در 2.8 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و سرعت خودرو تا 394 کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد.

این اعداد بسیار بزرگ‌اند اما توجیهی مناسب برای پرداخت 2 میلیون دلار بیشتر از دیگر هایپر اسپرت‌ها مانند لافراری نیست. در اینجاست که بحث تزئین با سنگ‌های قیمتی پیش می‌آید. چراغ‌های جلوی خودرو دارای تیغه‌هایی از جنس تیتانیوم است که سنگ‌های قیمتی مختلف ازجمله الماس، الماس زرد، یاقوت، یاقوت کبود و زمرد بر روی آن نقش بسته‌اند. صندلی‌ها با نوارهایی از جنس طلا تزئین شده‌اند و سیستم سرگرمی آن دارای تکنولوژی رابط کاربری هولوگرافیک می‌باشد. (نوعی رابط که منو را بر روی فضا به‌طور سه بعدی نمایش می‌دهد و قابلیت انتخاب منوها در فضا را دارد.)

سوپراسپرت‌های موجود در ناوگان پلیس دوبی و ابوظبی برای دستگیری مجرمین بکار نمی‌روند. بلکه برای جلب توجه در اطراف برج خلیفه و تفرجگاه ساحلی یاس بکار می‌روند و قصد دارند به جذابیت و زرق و برق این اماکن توریستی برای جذب توریست بیش‌تر بیافزایند.

لایکان آخرین و صد البته گران‌ترین خودرویی است که به ناوگان پلیس ابوظبی که در حال حاضر شامل سوپر اسپرت‌هایی مانند: نیسان GT-R، کامارو SS، فورد F-150 Raptor و رولز رویس فانتوم می‌باشد، افزوده شده است. اگر علاقه‌مند هستید نگاهی به سوپر اسپرت‌های پلیس دوبی نیز بیندازید: لامبورگینی آوانتادور، فراری FF، آستون مارتین One-77، مرسدس بنز SLS-AMG، مک لارن MP4-12C و بوگاتی ویرون و چندین سوپر اسپرت دیگر که احتمالاً از قلم انداخته‌ایم.

 یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

 یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

 یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

 یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

 یک سوپر اسپرت دیگر در ناوگان پلیس ابوظبی

منبع پدال


نظرات

  • گالاردو گالاردو (17 خرداد 1394 ساعت 19:55)

    ذهن تک بعدی و کاغذی عربا فقط چشم وهم چشمی رو میفهمه! آب که سر بالا بره عربا هم واسه ما ابو عطا میخونن!!!

  • الیاس1 الیاس1 (17 خرداد 1394 ساعت 10:25)

    یکی نیست بهشون بگه خوب شما اخه رانندگی بلدین که همچین ماشینایی رو توی ناوگانتون میارین

    میر بلوج میر بلوج (18 خرداد 1394 ساعت 04:27)

    روباه دستش به انگور نمیرسه میگه ترشه

  • امیر خودرو امیر خودرو (17 خرداد 1394 ساعت 08:41)

    اگه اونجا پلیسشون از اینا سوار میشه ما هم سمند داریم
    دلتون بسوزه l:

  • حسین معمار حسین معمار (17 خرداد 1394 ساعت 05:13)

    شرایط اسدخدامشون چطوریه منم برم اونجا پلیس بشم؟؟؟؟؟؟؟

    پریسان پریسان (17 خرداد 1394 ساعت 09:28)

    خخخخخخخخخخخخخخخ....گل گفتی.داداشم بپرس اگه خانومم استخدام میکنن منم هستم ها...تک خوری نکنی هاااا....اگه نشد بگو خودم از همینجا یکی برا خودم بخرم...