1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با خودرو های لوکس‌ با برندهای نسبتا ارزان‌قیمت در جهان

آشنایی با خودرو های لوکس‌ با برندهای نسبتا ارزان‌قیمت در جهان

19 آذر 1396
  • 0

زمانی کودکانی نحیف و بی‌بنیاد و حقیر به نظر می‌رسیدند اما حالا بزرگ و قوی و مشهور شده و خود موتور رشد کارخانه‌های بزرگی مثل تویوتا هستند! از زیرشاخه‌های لوکس و نیمه‌لوکس می‌گوییم که اینروزها به شدت بین خریداران محبوب‌ شده‌اند. این زیرشاخه‌ها همه در ابتدا ماکت‌های مزخرفی از اتومبیل‌های لوکس هم‌رده به حساب می آمدند اما با گذشت چند سال به اصالت و فرمی مخصوص به خود رسیده‌اند.

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

هزینه اولیه روی این برندها شاید روزی یک کابوس بود اما هر یک از این ۶ شاخه جدید به خوبی توانسته‌اند. ببینیم هر یک از این شرکت‌ها چه وضعیتی به لحاظ فروش دارند و چند نوع خودرو تولید می‌کنند.

لینکلن- فورد

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

از بین موسسان زیرشاخه لوکس، فورد از همه تاریخ طولانی دارد و به واسطه سیطره‌ای که از اوایل دهه۲۰ در بازار خودروی جهان داشت، اقسام مختلفی از استراتژی‌های موفق و ناموفق نخستین بار وسط این شرکت امتحان شده که از قضا در حوزه ساخت زیربرند لوکس نیز فورد با تاسیس لینکلن در سال ۱۹۲۲ تلاش کرد فروش خود را در بخش‌هایی که از دسترسش خارج‌اند توسعه دهد. این شرکت که در سال ‌۱۹۱۷ تاسیس شده، از سال ۱۹۸۵ تا هم‌اینک بیش از ۵ میلیون دستگاه خودرو تحویل مشتریان داده و امسال نیز بالغ بر ۱۵۰ هزار دستگاه فروش را به ثبت رسانده‌اند. بیشترین فروش برند لینکلن در سال ۱۹۹۰با حدود ۲۳۰ هزار دستگاه به ثبت رسیده در حالی که این شرکت آمریکایی فعلا ۵ مدل شامل ۴ اس‌یووی و یک سدان متوسط را در سبد محصولاتش دارد. ناتلیوس جدیدترین خودروی شاسی‌بلند این شرکت است که اخیرا در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷ به بازدیدکنندگان معرفی شده است. کومار گالوترا مدیر فعلی لینکلن است و این شرکت در ۳ بازار آمریکای شمالی، خاورمیانه و چین نفوذ مناسبی دارد.

آکورا-هوندا

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

از سال ۱۹۸۶ که دفتر آن در شهر توکیو راه‌اندازی شد تا هم‌اینک که سالانه در ۲ بازار بزرگ چین و آمریکا سالانه بیش از هزار دستگاه فروش دارد، آکورا همواره خودرویی خاص و جذاب بوده و چیزی بیش از ۴ میلیون دستگاه خودرو با این برند در ۳۱ سال اخیر به فروش رفته است. این شرکت که هم‌اینک هفت مدل مختلف با نام‌های ILX، TLX، RLX، RDX، MDX، ZDXو NSX را در سبد تولید خود دارد، سالانه بالغ بر میلیارد دلار سود عاید گروه خودروسازی هوندا نموده و در بررسی‌های کیفی کانسیومر ریپورتز، کلی بلو و جی‌دی پاور همواره در شمار برندهای باکیفیت و قابل اعتماد در بین خریداران به حساب می‌آید. بیشترین فروشی که این برند در یک سال تجربه نموده مربوط به سال ۲۰۰۵ با بیش از ۲۰۹ هزار دستگاه بوده اما در بازه فعلی، این برند تنها کمی بیش از ۱۶۱ هزار دستگاه خودرو در سال می‌فروشد. جان مندل مدیرعامل فعلی این برند است و مهمترین محصولات آکورا شامل ۳ کراس‌اوور، ۳ مدل سدان و یک سوپراسپورت است.

لکسوس- تویوتا

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

از سال ۱۹۸۹ که این برند تاسیس شد تا هم‌اینک که لکسوس یکی از قطب‌های فروش خودروی لوکس در جهان است، تا سال ۲۰۱۱ فروشی بالغ بر ۳۶۵ هزار دستگاه در سراسر جهان فروش داشت که این میزان در سال ۲۰۱۶ به حدود ۳۵۰ هزار دستگاه محدود شده است. لکسوس در مجموع در ۲۹ سال فعالیت مداوم خود چیزی بالغ بر۵ میلیون دستگاه ساخته و در تمام جهان به عنوان نمادی برای تولید یک خودروی لوکس با کیفیت و کم‌استهلاک شناخته می‌شود. این برند در ۱۰ سال اخیر پیوسته بهترین خودروی کیفی از نگاه موسسه جی.دی پاور و دارای بالاترین میزان قابلیت اعتماد در بین مشتریان بازار آمریکای شمالی است. لکسوس هم‌اینک ۹ مدل مختلف اعم از ال‌اس، جی‌اس، آی‌اس، ان‌ایکس، آر.ایکس، جی‌ایکس، ال‌ایکس و ال‌سی را در خط تولید خود دارد. ال‌اس۴۳۰ نخستین خودروی لکسوس بود که در سال ۱۹۹۰ به بازار آمد و از بدو ورود توانست به خوبی جای خود را در بازار سدان‌های لوکس شهری و در حضور محصولاتی مثل مرسدس اس کلاس یا ب.ام.و سری۷ باز کند.

اینفینیتی -نیسان

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

این اسپورت‌ترین زیرشاخه لوکسی است که توسط یک برند تاسیس شده و اغلب خریداران آن را افرادی با سلایقی نزدیک به جوانان و افراد پرهیجان در برمی‌گیرد. اینفینیتی که بخشی از گستره بزرگ آلیانس رنو-نیسان در زمینه تولید خودرو است، سال ۱۹۸۹ هم‌زمان با برند لکسوس توسط شرکت نیسان تاسیس شد و در این ۲۹ سال توانسته نزدیک به 2.750 میلیون دستگاه خودرو را به دست مشتریانش برساند. سهم بازار این شرکت در بازار آمریکا گرچه هیچ‌گاه به یک درصد نرسیده اما به هرحال سالانه چیزی نزدیک به ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار دستگاه اینفنیتی به دست مشتریان این برند در سرتاسر جهان می‌رسد. این شرکت به واسطه معرفی مدل‌های جدید و جذاب در ۳ بازار چین، اروپا و آمریکا احتمالا امسال خواهد توانست بیش از ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو به فروش برساند. مهم‌ترین مدل‌های این شرکت را اقسامی از اس‌یووی و کراس‌اوورهای لوکس و اسپورت تشکیل می‌دهد در حالی که این شرکت چند سدان لوکس هم دارد.

دی‌اس-سیتروئن

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

از سال ۲۰۰۹ که دفتر مرکزی این برند در پاریس تاسیس شده تا هم‌اینک که با ۶ محصول مختلف در بازارهای مختلفی در اروپا و آسیا فعالیت می‌کند، دی‌اس توانسته چیزی نزدیک به ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو به مشتریان محصولات لوکس و نیمه لوکس بفروشد که در نوع خود یک شاهکار است. این برند فرانسوی که به طراحی محصولاتی با فرم بدنه اص، مملو از جزئیات و دارای طراحی مشهور است، در دو بازار چین و فرانسه بیشترین میزان فروش را داشته و اخیرا نیز روی بازارهایی مثل قفقاز، خاور میانه و آفریقا تمرکز کرده است. با اینکه فعلا اوضاع فروش این برند تهدیدی جدی برای اوپل، ب.ام.و یا لکسوس نیست اما پژو سیتروئن برنامه دارد در یک افق ۵ ساله تولیدات دی‌اس را به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه برساند.

جنسیس- هیوندای

 آشنایی با خودرو های لوکس‌ با  برندهای ارزان‌قیمت در جهان

این آخرین و جدیدترین گونه از تاسیس زیرشاخه لوکس توسط برندی مادر است که پس از تاسیس در نوامبر ۲۰۱۵ از قضا توانسته در مدت بسیار کوتاهی به موفقیت برسد. جنسیس که هم‌اینک ۳ مدل سدان را در سبد محصولاتش دارد، برنامه جامعی برای تولید ۴ اس‌یووی و کراس‌اوور جدید آماده کرده که گویا تا سال ۲۰۲۳ روانه بازار می‌شوند. فروش کلی جنسیس در آمریکا در دو سال اخیر کلا ۲۵ هزار دستگاه بوده اما میل شدید منتقدان برای معرفی محصولات این شرکت، امتیازات بالای جی‌دی‌پاور و کانسیومر ریپورتز به محصولات جنسیس و برنامه‌های جالب خود هیوندای برای این زیرشاخه جدید همه باعث شده تا آینده خوبی در انتظار جنسیس باشد. بهترین خودروی فعلی این شرکت مدل جی ۸۰ است که در رده مرسدس ای کلاس حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.



نظرات