1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی لوتوس اگزیج اسپرت 350

معرفی لوتوس اگزیج اسپرت 350

23 آذر 1394
  • 0

لوتوس به‌تازگی از یک مدل زیبا‌تر، سبک‌تر و آماده برای مسابقه در پیست از اگزیج برای اروپا خبر داده است. این خودرو که لوتوس اگزیج اسپورت 350 نامیده می‌‌شود، به‌دقت از شعار اصلی مؤسس کمپانی، کالین چاپمن (Colin Chapman) پیروی می‌کند:

ساده‌سازی و سپس کاهش وزن.

در این راستا، اگزیج جدید به میزان ۵۰/۸ کیلوگرم از وزن مدل چابک کنونی اگزیج S کاسته و به وزن کلی برابر ۱۱۲۵ کیلوگرم دست یافته است. به گفته لوتوس، برای رسیدن به این سطح از صرفه‌جویی در وزن، مهندسان وزن هر اِلمان از مدل قبلی اگزیج را اندازه‌گیری کرده‌اند و سپس مواردی چون یک پنل درب عقب با هواکش، باتری سبک‌تر، نگهدارنده‌های با وزن کمتر برای موتور، استفاده از ساختار سبک‌تر برای کنسول وسط، اصلاح لوله‌کشی سیستم HVAC و تجدیدنظر در عایق‌کاری صوتی بدنه درنظر گرفته‌اند.

برای پیشرانه اگزیج اسپورت از همان موتور سوپرشارژر ۳/۵ لیتری V-6 استفاده می‌شود که قدرتی برابر ۳۴۵ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۴۰۰ نیوتن‌متر به همراه دارد. این سطح از پیشرانه برای این کوپه کوچک کافی است تا سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت را در زمان ۳/۷ ثانیه ثبت کند و به سرعت حداکثر ۲۷۳/۵ کیلومتر بر ساعت برسد. قدرت موتور از طریق یک گیربکس ارتقا یافته ۶ سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود که در عین حال، از آپشن گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به همراه پدل شیفتر نیز می‌توان استفاده کرد.

در زیر پوسته آشنای بدنه اگزیج، لوتوس با استفاده از دامپرهای مستحکم‌تر و تجدیدنظر در ژئومتری سیستم تعلیق، کوپه خود را ارتقا داده است. در همین حال، یک سری کالیپرهای ترمز تهاجمی ۴ پیستونه نیز به کار برده شده است. رژیم لاغری مضاعف لوتوس برای اگزیج با بهبود شرایط شاسی نیز همراه شده است و در نتیجه اگزیج 350 جدید می‌تواند در پیست آزمایشی «هِثِل» لوتوس به اندازه ۲/۵ ثانیه از مدل قبلی اگزیج S پیشی بگیرد.

از جمله دیگر نکات جدید اسپورت 350، اضافه‌ شدن بسته‌های تریم کلاسیک برای داخل کابین است که شامل یک سری طراحی‌های تارتان چهار‌خانه با زمینه زرد بر روی صندلی‌های اسپورت و پنل درها می‌شوند.

اگر هم بخواهید نسخه سفارشی خود را از 350 اسپورت داشته باشید، لوتوس این موضوع را برای مشتریان خود پیش‌بینی کرده است. مجموعه‌ای از آپشن‌های اضافی شامل ترمزهای بزرگتر، چرخ‌های سبک‌وزن، کالیپرهای ترمز رنگی، سیستم کولر و تنظیم هوا و سیستم اطلاعات و سرگرمی برای این منظور درنظر گرفته شده است. برای آنهایی نیز که ترجیح می‌دهند در این مدل لوتوس، تجربه رانندگی سقف‌باز داشته باشند، یک نسخه رودستر در ماه مارس سال آینده میلادی ارائه خواهد شد.

اگزیج اسپورت 350 شانس زیادی برای حضور در بازار امریکا ندارد؛ چرا که هنگامی که آخرین بار لوتوس در این بازار حاضر بوده، مدل قبلی اگزیج نتوانسته استانداردهای ایمنی لازم را کسب کند.

منبع پدال


نظرات