1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسخه 20 سالگی لوتوس الیز

نسخه 20 سالگی لوتوس الیز

22 فروردین 1394
  • 0

کمپانی لوتوس، بیستمین سالگرد تولد مدل الیزه را با معرفی یک نسخه ویژه جشن گرفت.

در ماه سپتامبر سال 1995 در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت بود که لوتوس از نسل اول الیزه رونمائی به عمل آورد و اکنون دو دهه بعد از معرفی نسخه اولیه الیزه، کمپانی بریتانیایی لوتوس، از یک مدل ویژه که قرار است نقش جانشین مدل Elise S Club Racer را بازی کند، رونمائی به عمل آورده است.

نسخه ویژه گرامیداشت بیست سالگی لوتوس الیزه، تحت یک رژیم غذایی مختصر نسبت به مدل الیزه اس، 10 کیلوگرم کاهش وزن را تجربه کرده و وزن کلی آن به 914 کیلوگرم رسیده است. موتور این خودرو یک نمونه 1.8 لیتری سوپرچارجر است که قادر به ارائه توان 217 اسب بخار قدرت در 6,800 دور در دقیقه و 250 نیوتن متر گشتاور در 4,600 دور در دقیقه می‌باشد. در مبحث عملکرد فنی لوتوس الیزه نسخه بیست سالگی به لطف بدنه سبک‌وزن قادر است تنها در 4.6 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت رسیده و حداکثر سرعتی برابر با 237 کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند. از جمله محاسن دیگر بدنه سبک‌وزن، میزان مصرف سوخت پائین اتومبیل است که مقدار آن در هر صد کیلومتر تنها 5.9 لیتر می‌باشد و موتور این اتومبیل در هر کیلومتر تنها 173 گرم کربن دی اکسید را وارد جو می‌کند. نسخه ویژه بیست سالگی از نظر فنی تفاوتی با مدل الیزه اس ندارد و رینگ چرخ‌های آلومینیومی مشکی، صندلی‌های سبک‌وزن اسپرت با روکش آلکانترا و نشان 20th Anniversary در نمای بیرونی و هم‌چنین بر روی داشبورد مرکزی وجه تمایز این نسخه با مدل الیزه S می‌باشد.

این نسخه ویژه از لوتوس الیزه را می‌توان در رنگ‌های سبز، آبی، نقره ای و زرد برگزید البته رنگ قاب آینه‌های بغل، دیفیوزر عقب، رول سقف و قسمت عقبی اتومبیل به‌صورت ثابت به رنگ مشکی مات هستند هم‌چنین این نسخه ویژه را از لحاظ بصری می‌توان با رینگ چرخ‌های مشکی مات به‌راحتی تشخیص داد.

قیمت نسخه بیست سالگی الیزه 39,900 یورو (58,900 دلار) بوده و سفارش نمونه هاردتاپ هم مستلزم پرداخت 1,200 یورو بیشتر است.

 نسخه 20 سالگی لوتوس الیز

 نسخه 20 سالگی لوتوس الیز

منبع پدال


نظرات