1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به آمار فروش خودرو در جهان

نگاهی به آمار فروش خودرو در جهان

27 آبان 1396
  • 0

یک پژوهش نشان داد فروش خودروها در جهان از سال ۲۰۴۰ میلادی رو به کاهش می‌گذارد .

مؤسسه آی اچ اس در گزارشی اعلام کرد: فروش جهانی خودروها در دو دهه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت، زیرا مصرف کنندگان به استفاده از خدمات شرکت‌های اینترنتی حمل و نقل روی می‌آیند. با این همه، تقاضای جهانی نفت به رشد خود ادامه خواهد داد.

این مؤسسه همچنین اعلام کرد: در سال 2040 میلادی 80 درصد از خودروهای فروخته شده در جهان همچنان از موتورهای مصرف‌کننده سوخت‌های هیدروکربنی استفاده می‌کنند.

 نگاهی به آمار فروش خودرو در جهان

فروش سالانه خودروها با مالکیت خصوصی در آمریکا، اروپا، چین و هند، در 23 سال آینده به 54 میلیون خودرو کاهش خواهد یافت. فروش سالانه خودروها در این مناطق اکنون 67 میلیون خودرو است.

بر اساس برآورد آی اچ اس، خودروهای تمام برقی، در سال 2040 میلادی 19 درصد از فروش جهانی خودرو را به خود اختصاص خواهند داد.

دانیل یرگین، از مدیران آی اچ اس، اعلام کرد: یکی از یافته‌های غیرمنتظره این مؤسسه این بوده است که (با وجود کاهش خودروها) تقاضای نفت به جای کاهش، افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، خودروها تنها یک سوم از تقاضای جهانی نفت را به خود اختصاص می‌دهند.

مؤسسه آی اچ اس پیش بینی می‌کند تا سال 2040 میلادی لازم خواهد بود 43 میلیون بشکه به ظرفیت تولید روزانه نفت در جهان افزوده شود، زیرا تقاضای آن بالا می‌رود و میدان‌های نفتی کنونی دچار افت طبیعی تولید می‌شوند.



نظرات