1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

14 مرداد 1394
  • 0

به نظرتان با یک پرینتر سه‌بعدی چه می‌توان ساخت؟ تلفن همراه؟ ساختمان؟ اسلحه؟ اندام بدن انسان؟ خب همه این‌ها اما چون اینجا پدال است و شما هم مخاطبان پدال، ما حرفی نداریم جز خودروهای پرینت شده!

طبق گزارش‌های باد صبا، کمپانی آریزونایی Local Motors در فکر ناوگانی پرینت شده از ماشین‌های الکتریکی است!

کمی که در ذهن خود کندوکاو کنید حتماً بچه‌های Local Motors را از نمایشگاه SEMA سال گذشته به یاد دارید. بله، همان‌هایی که دست‌به‌دست هم داده بودند و Strati را به دنیا آوردند. یک ماشین برقی که با همکاری Cincinnati Incorporated و لابراتوار ملی Oak Rage از یک پرینتر سه‌بعدی زاده شده بود.

اما این بچه‌ها هنوز هم چیزهایی در چنته دارند. با باگی‌ها چطورید؟ چون‌که Local Motors، Rally Fighter را دارد. طرحی اوپن سورس از یک باگی قوی‌هیکل با قلبی فولادی از تبار V8 های 6.2 لیتری.

اما ذهن انسان که حدومرز نمی‌شناسد، کله‌گنده‌های این شرکت هم خواب زیبایی از خودروی کاربرپسند، جالب و صدالبته ارزان‌قیمت دیده‌اند که شدیداً در تلاش‌اند تا به تعبیر آن دست پیدا کنند.

یکی از آن کله‌گنده‌ها به اسم جان بی راجرز که برچسب مدیرعاملی شرکت بر سینه‌اش چسبانیده شده، گفت:

ما مصممیم تا آغازگر انقلابی در عرصه تولید باشیم سازنده‌ها هنوز هم به شیوه پدرانشان قطعات اتومبیل‌ها را سرهم‌بندی می‌کنند. اما امروزه ما تکنولوژی را در دستان خود داریم تا با تولید مستقیم دیجیتالی، پروسه تولید را سریع‌تر کرده و آن‌ها را بهبود ببخشیم. این روش تازه محصولاتمان را بهتر و امن‌تر می‌کند و خواسته شرکت ما چیزی جز این نیست.

ظاهراً آریزونایی‌ها رقابتی برپا کردند تا به طراحی موردنظر خود برای به تحقق رساندن ایده‌های زیبا دست پیدا کنند؛ و می‌دانیم که هر رقابتی یک برنده دارد و آن برنده خوش‌فکر کسی نیست جز Kevin Lo. کوین طرحش را به انجمنی برد که طبق فرمان Local Motors، داورانی بی‌طرف طرح‌های شرکت داده شده را به حیطه نقد و بررسی می‌کشاندند و البته تمام این جمله برای این بود که بفهمید: "بله اون ها به کیفیت کار خیلی اهمیت می دن". Jay Leno (کمدین آمریکایی) که خود درزمینهٔ کلکسیونری ماشین دستی بر آتش دارد در اظهارنظری زیبا در مورد طرح کوین گفت: " شما می‌خواهید بعد از دیدن قیافه یک ماشین از خودتان بپرسید: "این چیه؟". پس قطعاً اولین انتخاب من چیزی جز این طراحی نخواهد بود. چون‌که سه خصیصه اسپرت بودن، جالب بودن و قابل ارتباط بودن را یکجا در خودش دارد."

قرار نبوده و نیست که با ماشین بتمن طرف باشیم، ظاهر ماشین ساده ولی جالب است.

شاسی منعطف چاپ شده دارد و چون همیشه حق با مشتری است، Local Motors انتخاب بقیه بخش‌های ماشین را به شمای خریدار محول کرده.

زیاد درگیر ظاهر این خودرو نشوید چون‌که تنها کارایی این پروژه الهام بخشی برای ایجاد محصول نهایی است. در همین حال، Local Motors برای آزمایش بازار هم که شده، خودرویی الکتریکی و کم‌سرعت را در 3 ماهه نخست سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهد کرد. نظر شما چیست؟ دوست دارید که پدال یه خودروی پرینت شده را تا ته بفشارید؟

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

 دومین خودروی پرینت شده محصول لوکال موتورز

منبع پدال


نظرات